Wissel of gelijk stroom

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Wissel of gelijk stroom

Bericht#21 » 30 aug 2022, 12:58

Pimo schreef:Uiteindelijk blijkt er een glas zekering gesprongen te zijn (7 AMP) Die naast je Accu zit in een Plastic hulsje (zijn er 2)
Oude spanningsregelaar weer geprobeerd en deze werkte weer.


7 Amp is trouwens erg weinig. Standaard zou het een 10 moeten ijn en ik heb er zelfs 15 in omdat ik ook net als jij veel extra bedrading erin heb en zware stroomgebruikers.

Daarom ook heb ik in mijn andere Grand Dink de standaard 4 of 4,5 Amp accu vervangen door een 9 Amp, ik geloof zelfs gel. Dan moet je wel je accubak verwijderen maar dat maakt verder niet uit want de accu staat dan op de achterbrug en dat gaat prima. Vanwege de zadelbak kan die ook niet er tussentuit vallen.

Het weer bijladen duurt iets langer maar dat is ook geen probleem als je regelmatig rijdt.
0 x

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 203

Re: Wissel of gelijk stroom

Bericht#22 » 31 aug 2022, 17:01

Amendoim schreef:
Pimo schreef:Uiteindelijk blijkt er een glas zekering gesprongen te zijn (7 AMP) Die naast je Accu zit in een Plastic hulsje (zijn er 2)
Oude spanningsregelaar weer geprobeerd en deze werkte weer.


7 Amp is trouwens erg weinig. Standaard zou het een 10 moeten ijn en ik heb er zelfs 15 in omdat ik ook net als jij veel extra bedrading erin heb en zware stroomgebruikers.

Daarom ook heb ik in mijn andere Grand Dink de standaard 4 of 4,5 Amp accu vervangen door een 9 Amp, ik geloof zelfs gel. Dan moet je wel je accubak verwijderen maar dat maakt verder niet uit want de accu staat dan op de achterbrug en dat gaat prima. Vanwege de zadelbak kan die ook niet er tussentuit vallen.

Het weer bijladen duurt iets langer maar dat is ook geen probleem als je regelmatig rijdt.


klopt er zit bij nu ook een 10 AMP zekering in en ook ik wil een wat zwaardere accu
want rond rijden met een autoaccu is niet echt de bedoeling (55 AMP}
bijladen van deze accu is wel een dingetje en meestal laad ik hem ff bij met een 17 ampere lader.
Uiteindelijk moeten er ook nog 2 mistlampen bij komen die ik aan de onderkant van mijn kuip wil bevestigen en die moet gewoon over mijn accu gaan lopen en dan contact aan en lampen aan.
Deze gaan dus permanent branden. (hoop ik)
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Wissel of gelijk stroom

Bericht#23 » 31 aug 2022, 17:27

Uiteindelijk moeten er ook nog 2 mistlampen bij komen die ik aan de onderkant van mijn kuip wil bevestigen en die moet gewoon over mijn accu gaan lopen en dan contact aan en lampen aan.
Deze gaan dus permanent branden. (hoop ik)


Bedoel je verstralers ?? is het een optie om die Lampen te voorzien van Led lampjes ?
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 203

Re: Wissel of gelijk stroom

Bericht#24 » 31 aug 2022, 17:54

Brute-Force schreef:
Uiteindelijk moeten er ook nog 2 mistlampen bij komen die ik aan de onderkant van mijn kuip wil bevestigen en die moet gewoon over mijn accu gaan lopen en dan contact aan en lampen aan.
Deze gaan dus permanent branden. (hoop ik)


Bedoel je verstralers ?? is het een optie om die Lampen te voorzien van Led lampjes ?

Alles wat ik er nu opzet is led
De mist/verstralers zijn led lampen.
En wat ik er nu op heb zitten zijn meer bouwlampen (lichtbar)dan echt verstralers (led) maar geeft wel een berg licht voor me.
Wat ik er nu nog bij wil is meer voor de sier en optische verbreding van mijn scooter.
Als ze ook nog een berg licht geven is dat uiteraard mooi meegenomen.
Ik rij nl heel veel in het bos met veel wild wat oversteekt. (Veluwe)
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Wissel of gelijk stroom

Bericht#25 » 01 sep 2022, 10:06

Pimo schreef:Uiteindelijk moeten er ook nog 2 mistlampen bij komen die ik aan de onderkant van mijn kuip wil bevestigen en die moet gewoon over mijn accu gaan lopen en dan contact aan en lampen aan.
Deze gaan dus permanent branden. (hoop ik)


Voor zover ik weet is dat niet toegestaan... Om bij te lichten in heel donkere gebieden net zoals groot licht wel, dan wordt het gedoogd, maar niet als permanente verlichting in verband met het verblinden van tegenliggers.
0 x

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 203

Re: Wissel of gelijk stroom

Bericht#26 » 01 sep 2022, 11:04

Amendoim schreef:
Pimo schreef:Uiteindelijk moeten er ook nog 2 mistlampen bij komen die ik aan de onderkant van mijn kuip wil bevestigen en die moet gewoon over mijn accu gaan lopen en dan contact aan en lampen aan.
Deze gaan dus permanent branden. (hoop ik)


Voor zover ik weet is dat niet toegestaan... Om bij te lichten in heel donkere gebieden net zoals groot licht wel, dan wordt het gedoogd, maar niet als permanente verlichting in verband met het verblinden van tegenliggers.


Ach een varioring eruit halen of bv elke andere manier van opvoeren is ook verboden (ivm typegoedkeuring) :cool:
Ik ga er wel voor werken dat de tegenligger niet word verblind uiteraard, dat zou ik ook niet fijn vinden. :hmmm:
en het moet wel kunnen ,zoveel verbruikers
0 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer