Kymco New Dink probleem

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Kymco New Dink probleem

Bericht#1 » 13 nov 2022, 14:02

Hallo,

Na vervanging van de oude 50cc naar 70cc met standaard vario/rollers en CDI heeft mijn Dink een probleem na 1500Km te hebben gereden.

Als de Dink koud is 1 trapje of de electrische start en hij loopt meteen zonder problemen.
Nu vandaag weer uitgevallen zonder reden, koud starten en reed 30min prima en ineens plop uit alsof je het contact uitzet en na 10min lopen naar mijn huis starte hij gewoon weer maar via de kick en de electrische start werkte niet.

Nu het probleem hij rijd als een zonnetje maar valt random ineens uit zonder aanleiding dit kan na 20km zijn of zelfs na 5km en dan start hij ook niet meer.
Ook doet de electrische start het wel maar soms werkt deze ook niet na dat de Dink is uit gevallen dus de startmotor doet niks en met kickstart ook geen leven in te krijgen.
Nu komt het rare als hij soms 10min of soms langer stil staat wanneer ik dus pech heb ineens start hij weer !

Oliepeil check ja zit max olie in.
Benzine Tank ja zit vol
Andere bougie erin gedraaid ook geen sucses.
contact aan ja alles werkt op de display en olie lapmje gaat uit ook buddyzit ontgrendelen werkt allemaal gewoon.

Nu hoor ik dat een olie sensor het probleem kan zijn als deze geen olie dectecteerd of gewoon gaar is ? of de CDI/Spanningsregelaar of spannings relais kan mankementen hebben of Bobine is gaar ?
draadbreuk of losse stekker lijk mij erg sterk want dat heb ik al nagelopen en dat verklaart ook niet waarom als hij weer afkoelt wel weer ineens start en bij breuk of losse stekker zouden juist hobbels etc dit moeten veroorzaken.
tijdens het draaien van de motor aan alle kabels gefrutseld en gerommeld maar dan valt hij ook niet uit dus ik kan dat wel uitsluiten denk ik.

Wordt een beetje moedeloos want het is al 4x gebeurt ook tijdens een lange rit waarbij hij gewoon uitviel en na 15min afkoelen en klooien starte hij ineens weer en heeft de rest van de rit geen problemen meer gehad.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#2 » 13 nov 2022, 14:07

Meestal is Bobine het probleem.
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#3 » 13 nov 2022, 14:38

Klepspeling in orde?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#4 » 13 nov 2022, 14:45

Brute-Force schreef:Meestal is Bobine het probleem.


Zou kunnen maar dat verklaart niet waarom de startmotor het dan wel of niet doet dus daar bedoel ik mee dat de startmotor gewoon geen stroom kijgt als ik startknopje indrukt en de andere keer werkt die gewoon weer.
0 x

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#5 » 13 nov 2022, 14:53

Heinz schreef:Klepspeling in orde?


Klepspelening ? je bedoeld de kleppen in de de cylinderkop , na 1500km ?

Als hij loopt dan loopt hij netjes stationair en heeft ook prima compressie, kan niet mij vinden dat met klepspeling ineens je motor uitvalt terwijl er gewoon compressie is.
Meestal met teveel klepspeling gaat de motor tikken omdat je de kleppen dan hoort tegen de nokkenas tikken of je bedoeld andere kleppen wat met de carbrateur of membraam/vacuum te maken heeft?

Denk echt dat het iets met electronica of bobine te maken heeft want hij valt uit alsof je het contact uitzet dus er wordt wat plots onderbroken.
Dus denk dat ik maar een nieuwe bobine erop gaat zetten en als dat niet het euvel verhelpt een nieuwe cdi en werkt dit ook niet dan heb ik verder ook geen idee meer.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#6 » 13 nov 2022, 16:32

Heinz schreef:Klepspeling in orde?


Ik DINK dat het een 2-takt is .
Controleer ook eens of het Blok etc etc goed aarde maakt.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#7 » 13 nov 2022, 17:00

Just asking. Is de accu al nagekeken en misschien dat er een aarde breuk ergens zit. Dat geeft trouwens hele vage klachten als 1 van de beide een probleem hebben.
0 x

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#8 » 13 nov 2022, 20:06

Brute-Force schreef:
Heinz schreef:Klepspeling in orde?


Ik DINK dat het een 2-takt is .
Controleer ook eens of het Blok etc etc goed aarde maakt.


Nee het is ene New Dink 4T euro4
0 x

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#9 » 13 nov 2022, 20:08

Micha schreef:Just asking. Is de accu al nagekeken en misschien dat er een aarde breuk ergens zit. Dat geeft trouwens hele vage klachten als 1 van de beide een probleem hebben.


Aarde breuk mhh kan dat ook als je gewoon stroom hebt op je dashboard en als je de rem in knijpt en je remlicht werkt en ook je knipperlichten/claxon. ?
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#10 » 13 nov 2022, 20:21

Edje555 schreef:
Micha schreef:Just asking. Is de accu al nagekeken en misschien dat er een aarde breuk ergens zit. Dat geeft trouwens hele vage klachten als 1 van de beide een probleem hebben.


Aarde breuk mhh kan dat ook als je gewoon stroom hebt op je dashboard en als je de rem in knijpt en je remlicht werkt en ook je knipperlichten/claxon. ?

Dat kan in sommige gevallen wel ja. Afhankelijk van waar de breuk zit, en wat er daarachter massa hoort te krijgen.
Ik weet niet waar op een GD alle punten zitten, en wat erachter zit, maar ik heb met andere machines wel eens gehad dat er 1 circuit niet werkte, en de rest wel. Puur omdat er een massapunt ontbrak op een belangrijk punt.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer