Kymco New Dink probleem

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#11 » 13 nov 2022, 20:44

Ronin84 schreef:
Edje555 schreef:
Micha schreef:Just asking. Is de accu al nagekeken en misschien dat er een aarde breuk ergens zit. Dat geeft trouwens hele vage klachten als 1 van de beide een probleem hebben.


Aarde breuk mhh kan dat ook als je gewoon stroom hebt op je dashboard en als je de rem in knijpt en je remlicht werkt en ook je knipperlichten/claxon. ?

Dat kan in sommige gevallen wel ja. Afhankelijk van waar de breuk zit, en wat er daarachter massa hoort te krijgen.
Ik weet niet waar op een GD alle punten zitten, en wat erachter zit, maar ik heb met andere machines wel eens gehad dat er 1 circuit niet werkte, en de rest wel. Puur omdat er een massapunt ontbrak op een belangrijk punt.


Dat zou ook de startmotor kunnen verklaren waarom hij het gewoon doet en soms doet hij niks, misschien vuile massa contacten want daarvoor heeft hij dit nog nooit gedaan dat hij plost uitviel, het is begonnen na c.a1500km na de een grote beurt en nieuwe cylinder-zuiger+kop.
Nou allemaal vast bedank voor tips en reageren ga eens aan de slag met alle massa punten schoon te maken en met de multimeter alles door meten.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#12 » 13 nov 2022, 22:11

Massapunten nalopen, schoonkrabben en invetten, accu opladen, bougiedop vervangen als de rubbers versleten zijn.

Allemaal vocht- en kou gerelateerde storingen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#13 » 14 nov 2022, 07:42

Edje555 schreef:
Heinz schreef:Klepspeling in orde?


Klepspelening ? je bedoeld de kleppen in de de cylinderkop , na 1500km ?

Als hij loopt dan loopt hij netjes stationair en heeft ook prima compressie, kan niet mij vinden dat met klepspeling ineens je motor uitvalt terwijl er gewoon compressie is.
Meestal met teveel klepspeling gaat de motor tikken omdat je de kleppen dan hoort tegen de nokkenas tikken of je bedoeld andere kleppen wat met de carbrateur of membraam/vacuum te maken heeft?



Nee, ik bedoel de kopkleppen. Ik begrijp je verbaasde opmerking, maar toevallig is de Zip 4t van m'n vrouw ook uitgevallen met warme motor. Reed voor de rest perfect. Er bleek een inlaatklep dicht te zitten. Dat probleem kan optreden bij te weinig klepspeling.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#14 » 14 nov 2022, 10:22

@Edje555 ik zou gewoon zoveel mogelijk nalopen wat je kan doen ook om zaken uit te sluiten. Het kan iets heel lulligs zijn. Zelf ook al meerdere keren ervaren. Veel succes verder en hopelijk heb je het snel gevonden.
1 x

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#15 » 15 nov 2022, 21:09

Zo ben al wat wijzer geworden want aantal shops met scooter onderdelen kom ik mijn symtonen tegen dat hij plots uitvalt en niet meer start en ook de startmotor het dan ook niet doet en soms weer wel maar starten ho maar...en dan na een poosje gewoon weer start denk toch een gare CDI als ik deze info mag geloven.

Van Zandri.nl
Laten we eens kort door het onderwerp CDI lopen. Waarom zou u een CDI moeten vervangen?
Daar kunnen een aantal aanleidingen voor zijn:

- Uw scooter stopt ineens midden in een rit en start daarna niet meer. (elektrische starter doet niks.)
- Uw scooter start niet meer en na afkoelen wel weer wil starten.

dus eerst maar eens nieuwe CDI proberen.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#16 » 16 nov 2022, 07:00

Succes @Edje555 laten we hopen dat het dat is en je weer vrolijk verder kan tuffen.
1 x

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#17 » 29 nov 2022, 01:07

Update..

Na een nieuwe CDI en meteen ook maar de Bobine + Bougiekabel/kap te hebben vervangen is hij al meer als een week niet meer uitgevallen onder het rijden maar helaas de startmotor bijft wel kuren houden en werkt wel dan weer niet (denk ergens kabelbreuk) + de starterkrans denk ik ook wel aan vervanging toe want hij pakt en hij pakt niet om te starten.

CDI is van Mezoly onbegrenst dus hij loopt nu 66Km op de teller dat is GPS 62Km dus oepsie WOK melding waardig dus ik plaats nog een keer de orginele Kymco 54Km begrenste CDI terug om te zien of hij dan ook niet uitvalt onder het rijden.

Bobine-kabel-kap is van Naraku 2draads gelijkspanning die meer vonk levert dan de orginele Kymco Bobine dus hopelijk was uitvallen te wijten geweest aan de bobine, maar nog even testen met de orginele Kymco 54Km CDI of het echt de Bobine/kabel/kap het probleem is geweest.
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#18 » 29 nov 2022, 15:33

Doet je startmotor het soms helemaal niet of gaat hij moeizaam? Dat laatste kan namelijk komen door die 70cc.

En zit de stekker op je startmotor goed vast? Slecht contact is ook een reden waarom je startmotor het niet kan doen en dat schijnt regelmatig voor te komen bij Kymco.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#19 » 02 dec 2022, 09:34

Heinz schreef:Doet je startmotor het soms helemaal niet of gaat hij moeizaam? Dat laatste kan namelijk komen door die 70cc.

En zit de stekker op je startmotor goed vast? Slecht contact is ook een reden waarom je startmotor het niet kan doen en dat schijnt regelmatig voor te komen bij Kymco.


Zal dat ook eens even nalopen, gisteren werkte de startmotor weer feiloos maar verschild perdag of uur :lmao: afijn.. gebruik met koud weer toch de kickstarter en ook vanwege 70cc die meer compressie heeft ,warme motor start hij prima als de electrische start het dan wel doet.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco New Dink probleem

Bericht#20 » 02 dec 2022, 10:41

Mijn startmotor heeft ook moeite om rond te gaan bij een koude start. Maar hij gaat wel na enig aandringen. Het nadeel van een grotere cilinder.

Met de kickstart moet je oppassen, die is eigenlijk niet sterk genoeg voor regulier gebruik. Ik heb bij m'n vorige agility de ronsel uit het deksel getrapt...
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer