beter electrisch starten people s

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

beter electrisch starten people s

Bericht#1 » 02 nov 2012, 20:51

he hoi allemaal

ik heb met mijn people s het geval dat hij elektrisch soms niet goed start
net of hij niet genoeg stroom heeft.
na al eens een extra draad tegen de motor te hebben gehouden en tegen de aarde had dat toen geen merkbaar verschil.
tot ik vanmiddag met een schroeven draaier tegen de motor en het frame kwam de motor ging anders lopen hu?
ja inderdaad enigzins verbaasd een kabel gemaakt van af een schroef waar het achterspatbord op zit bevestigd die tegen de band aanzit achter de uitlaat.
en eentje tegen de aarde bout en ja hoor starten als een nieuwe in een keer!!!
haleluja !! en wat meer van dit soort prijzingen haha
dus aan bijde zijden een oog gemaakt en alles goed vast geschroefd de orginele aardekabel vanaf de startmotor ook bij de aansluiting schoon gemaakt en helemaal perfect (denk ik altans)
ik ga het weer even aanzien.
zo nu nog een oplossing voor het wat verminderen van de koplamp als je een andere stroom gebruiker aanspreekt claxon richting aanwijzers of remlicht...
het gekke is dat de lichtopbrengst stationair niet veranderd maar juist bij het maken van toerentallen
het kan naturlijk ook zo zijn dat hij juist teveel stroom krijgt en het iets mindere opbrenst tijdens remmen juist de bedoelde opbrengst is
het is altijd nog ruim voldoende dan.......

groet roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: beter electrisch starten people s

Bericht#2 » 02 nov 2012, 23:17

Hoi Roelf,

Ik vind het wel raar dat veel people s last hebben van een aarde probleem. Maar ok. Ik meende dat het remlicht via de accu loopt en het voorlicht via de lichtspoel. Dus.... zijn ze gescheiden van elkaar en geen effect hebben op elkaar.

Het enigste wat ik mij op dit moment kan voorstellen ... is dat de spanningsregelaar zijn werk niet naar behoren werkt. Maar ja.... meten is weten.

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer