Startprobleem GD

Gaaspertje

Re: Startprobleem GD

Bericht#11 » 30 jul 2012, 17:23

Stephan heb je Jelle omgekocht dat je morgen kan komen?
Hoop dat het niets bijzonders is en dat het euvel dan verholpen is, doe de boy's de groeten van mij.
0 x

Stephan

Re: Startprobleem GD

Bericht#12 » 30 jul 2012, 19:11

Hi Gerrit,

Ik doe het puur omdat het is gekomen na de 12.000km check up. Daarnaast heb ik niet de gereedschap voor dit soort dingen... Ik ben zeg maar het tegenovergestelde van Jan

Maar ik heb aan Jelle wel even doorgegeven wat het wellicht zou kunnen zijn, ze kijken er dus morgen even naar.
Ik dacht eerst dat het aan de accu kon liggen, maar die tik komt dus wel van de startmotor.

Ik mag morgen even meekijken, dus laat het nog even weten.

Grt,

Stephan
0 x

Robert

Re: Startprobleem GD

Bericht#13 » 30 jul 2012, 19:39

Hoi Stephan,
Het probleem klinkt inderdaad als een slechte verbinding. De tik dat is het startrelais, dat komt nog wel in. Daarvoor kan net voldoende stroom door de bedrading. Moet er echter meer stroom door, dan vormt zich een weerstand waardoor de startmotor niet kan gaan draaien.
Tja soms wel, soms niet. Dit is zo'n tipisch geval van slecht kontakt. Of het vocht is of wat dan ook, zal moeten blijken.
Kan ook zijn dat de dealer bij het onderhoud is vergeten is goed aan te draaien.

Zelf heb ik met mijn vorige dealer geen goede ervaringen zoals je inmiddels weet.....

Goed dat je er even mee teruggaat. Voor hem is het een kleinigheidje om te doen en hij heeft de goede spullen inhuis.
Jij moet het voor de deur op de straat doen.

Succes er mee en we horen graag wat het nu precies geweest is.
Groeten
Robert
0 x

Gaaspertje

Re: Startprobleem GD

Bericht#14 » 30 jul 2012, 20:15

Geintje hoor vriend hoop dat het morgen opgelost is, want het is gewoon vervelend dat je dit euvel hebt ben erg nieuwsgierig wat het is.
0 x

Stephan

Re: Startprobleem GD

Bericht#15 » 30 jul 2012, 20:17

Die geintje van jou ken ik Gerrit....hahaha.

Nee hoor, ik ben gewoon geen sleutelaar, maar wil wel altijd weten wat het zou kunnen zijn.......kom ik ook eens interresant over bij mijn dealer :lol:

Grt,

stephan
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Startprobleem GD

Bericht#16 » 30 jul 2012, 23:53

Jan bedankt voor de link.. Ik za zeker een rolletje van deze tape kopen.

Stephan zeker goed dat je even naar de dealer gaat. Fietsen is ook niet alles.. :mrgreen:
0 x
Verander muren in deuren....

Robert

Re: Startprobleem GD

Bericht#17 » 31 jul 2012, 17:30

En Stephan wat was de uitslag? Of nog niet langs geweest.

grt
Robert
0 x

Stephan

Re: Startprobleem GD

Bericht#18 » 01 aug 2012, 08:05

Sorry voor mijn late antwoord.

Gisteren bij de dealer geweest. Het is daar altijd gezellig :mrgreen:

Na aangegeven te hebben wat het probleem was verdween de arm van de monteur gelijk ergens tussen het motorblok. Daarna de startmotor gecontrolleerd, en de verbindingen in getaped.
Het probleem was daarna weg.

Ondertussen stond ik lekker te kletsen met de eigenaren van de zaak en ook een klant die een gepimpte Peugeot Rapido had. Hij vondt ons touractiviteiten erg leuk. Hij was bezig om een rapidoclubje op te zetten, dus kaartjes uitgewisseld. Nu maar hopen dat ze zich aanmelden.

Ik heb niets hoeven te betalen voor de werkzaamheden en kreeg zelfs een nieuwe Kymco petje kado.

Afbeelding

Grt,

Stephan
0 x

Stephan

Re: Startprobleem GD

Bericht#19 » 01 aug 2012, 09:43

Ja zeker Fabian,

Binnenkort voor een speciale prijs ook hier op het STN forum te krijgen.....

Grt,

Stephan
0 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer