De Accu of batterij

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: De Accu of batterij

Bericht#41 » 22 okt 2016, 08:29

peter stupers schreef:Bij mijn Elystar zit 7 amp in, vanmiddag nog een nieuwe moeten kopen.
Meer amp erin zetten heeft geen zin omdat de scooter toch niet meer laad als die 7 amp.

Maar heb jij carburateur of injectie?
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: De Accu of batterij

Bericht#42 » 22 okt 2016, 09:35

kuya schreef:ok kees dan houden we dat in de gaten :thumbsup:

Mocht je over gaan tot het aanschaffen van een nieuwe accu ... ga dan voor een echte gel accu 6 Ampère. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

Je zal de bodem van het bakje welmoeten aanpassen. Bij de GD zit er extra schotten in. Deze kan men verwijderen. En dan past er een 6 ampère accu in.

Ik verwacht dat het bij de G-Dink niet anders is.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: De Accu of batterij

Bericht#43 » 22 okt 2016, 10:14

Als je de accu bak niet wil of kan aanpassen dan kun je ook overwegen om een accubak van een GD 125 of 250 cc aan te schaffen. Deze is dieper en breder. De zekering houder in de 50cc accubak komt bij de 125cc accubak te vervallen, de ruimte voor de olie tank blijft het zelfde. Hij kost ongeveer 10 euro, alleen is de levertijd in Nederland lang maar bij kymco erzatsteilshop.de gaat het sneller.
0 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: De Accu of batterij

Bericht#44 » 22 okt 2016, 10:27

stoyanov schreef:Het is misschien mosterd na de maaltijd, maar waarom praten we in NL toch altijd over een accu?
Een accu is 1 cel.
Meerdere cellen vormen een batterij.
Je zegt toch ook niet "een accu afweergeschut" ?
Wat dat betreft vind ik het Vlaams, in veel dingen, toch completer en correcter.
Rest my case.


En als we er dan toch over bezig zijn: Accu is de afkorting van accumulator, wat in feite een opslageenheid betekent. In de ouderwetse technieken die we nog steeds gebruiken, kan een accu ongeveer 2,0V potentiaalverschil hebben en bepaalt de (fysieke) grootte van die cel hoeveel stroom die gedurende welke tijd kan leveren. Dan kom je dus bij 6 cellen op 12V en zijn batterijen met meer Ah dus bijna altijd fysiek groter dan degene met minder Ah.

Daarmee komt dus Kees z'n conclusie naar voren, als de spanning onder de 12V komt, is er dus minimaal een vd cellen niet meer optimaal/kapot aan het gaan en moet je de batterij vervangen.
2 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: De Accu of batterij

Bericht#45 » 22 okt 2016, 20:05

De Stofzuiger schreef:
peter stupers schreef:Bij mijn Elystar zit 7 amp in, vanmiddag nog een nieuwe moeten kopen.
Meer amp erin zetten heeft geen zin omdat de scooter toch niet meer laad als die 7 amp.

Maar heb jij carburateur of injectie?

Ik heb de carburateur-versie.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: De Accu of batterij

Bericht#46 » 22 okt 2016, 20:35

peter stupers schreef:
De Stofzuiger schreef:
peter stupers schreef:Bij mijn Elystar zit 7 amp in, vanmiddag nog een nieuwe moeten kopen.
Meer amp erin zetten heeft geen zin omdat de scooter toch niet meer laad als die 7 amp.

Maar heb jij carburateur of injectie?

Ik heb de carburateur-versie.

Ik heb de versie met injectie,die heeft een accu met 8 of 9 ah nodig,voor de benzinepomp,CPU,injectie,etc
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 80

Re: De Accu of batterij

Bericht#47 » 23 okt 2016, 15:24

Zo een zonnepaneel , is dat geen goed idee?


http://www.miniinthebox.com/nl/4-2w-12v ... 0wodwX4ONg
0 x

Gebruikersavatar
Marktmeester
Berichten: 41

Re: De Accu of batterij

Bericht#48 » 23 mar 2018, 21:24

Hallo allemaal,

Nu we toch bezig zijn met ON mogelijkheden aansluiten op de accu heb ik ook een vraag hierover. Hoe verhoud de accu zich bij een tracker? Die staat continue onder stroom. Hebben jullie ervaring met die Chinese trackers. Ik heb de st 901 sinotracking aangeschaft. Iemand ervaring hiermee? Als straks het alarm uit valt door de tracker ja dan schiet het ook niet op.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: De Accu of batterij

Bericht#49 » 23 mar 2018, 22:54

Een tracker? Op een scooter?

Vergeef mij mijn verbazing, maar het is nou niet bepaald een AMG van 5 ton. Neem een goede verzekering en zoek een nieuwe scooter uit als ze 'm meenemen.

Een beetje knap alarmsysteem gaat ook af als de accuspanning ver genoeg daalt.
1 x

Gebruikersavatar
Marktmeester
Berichten: 41

Re: De Accu of batterij

Bericht#50 » 24 mar 2018, 07:03

Nou Meatlove ik heb inmiddels het genoegen mogen smaken met grijp grage personen. Tot 2x toe al een scooter van mij gestolen. Ik ben super blij met mijn alarm dat er ook op zit. Echter kijk naar de reacties van mensen als er weer een alarm af gaat. Wat ik zie is irritatie en geen enkele reactie. Mocht het zover komen dat opnieuw iemand zich mijn scooter toe eigend dan kom ik zelf wel in actie. De vorige scooters waren niet eens nieuw. Ben dan ook benieuwd hoe de reactie zal zijn van onze orde handhavers als ik weet waar de scooter staat. De scooter is all risk verzekerd maar ik ga toch eerst zelf wel even actie ondernemen. Nou pak ik niet meteen een bijl maar probeer er wel voor te zorgen dat die gasten gepakt worden.
Laatste keer november 2017 station Duivendrecht mijn scooter gestolen. Sym Cello van 2011. 3 weken daarna gestript ( zonder voor kap, stuurkap, ) door politie terug gevonden. Ook daar in de buurt. Ongeveer 3 weken daarna zag mijn dochter de kappen liggen in de buurt van het station. Uiteraard beschadigd maar goed ze konden er weer op. Knipperlicht relais was ook er afgehaald. Die scooter was gewoon WA verzekerd. Ik baalde als een stekker! Als ik zie dat er iets wordt gejat als is het ook van iemand anders ga ik er op af. Dat zit in mij. De gevolgen kunnen namelijk groot zijn voor iemand. Je kunt niet meer naar je werk of in ieder geval je moet je in allerlei bochten wringen om daar te komen. Zo kan ik heel veel nadelen verzinnen die je dan ondervind. Die keer daarvoor zijn 3 gastjes van 13.14 en 15 opgepakt. Ik moest schaderapport op laten maken. Kosten 75 euro. Buiten de gemaakte schade. Toen kwam de rechtsspraak. Kregen een waarschuwing en het mooiste..... trom geroffel.... Ik kreeg geen cent uitbetaald! Toen dacht ik dat gaat mij niet meer gebeuren! Ik ben super blij met mijn nieuwe symphony ST en gebruik alle zichtbare ( kettingslot schijfremslot, stuurslot, onzichtbaar, alarm en tracker) beveiliging. En als ze het dan toch lukt wat ik nog steeds voor mogelijkheid zie ga ik toch echt even een bezoekje brengen. Het liefst met politie en/of AT5 Nieuws. Kijken of dat lukt. Misschien weer een nieuwe topic voor hier. Wat doe jij bij diefstal?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer