De Accu of batterij

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: De Accu of batterij

Bericht#51 » 24 mar 2018, 07:28

Ik geef je gelijk, Lucifer is ook All-risk verzekerd en niet eens specifiek ivm diefstal, maar mocht ik hem platrijden dan kan ik rap een andere rijden want ook voor mij is het mijn daily driver. Ik vind zo'n tracker in geval van diefstal ook niet gek, ik raad ze alleen niet aan als je een verwoed vreemdganger bent, dan kan zo'n tracker je klauwen geld kosten ;-)
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: De Accu of batterij

Bericht#52 » 24 mar 2018, 07:40

De mijne is ook all risk verzekerd. Je wilt niet weten wat het kost, als je met een vespa een smakkerd maakt. Dat ding kan meteen naar de uitdeuker, en spuiter. Kost je klauwen met geld. Ben met mijn scooterverzekering wel een stuk meer kwijt dan mijn autoverzekering.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: De Accu of batterij

Bericht#53 » 24 mar 2018, 08:03

Mijn ST is ook allrisk verzekerd.
Het ligt er ook wel aan waar je m parkeert natuurlijk. Ik zou mijn scooter hier niet aan het stationsplein zetten.

Ik begrijp je wel en de frustratie is groot als zoiets gebeurt. Alleen een tracker is wat overdreven naar mijn idee. Dan ga ik liever met de fiets naar het station. Bovendien slopen ze je scooter wel als ze m niet meekrijgen.

Blijft natuurlijk dat dit volk gewoon met z'n poten van je spullen moet blijven!
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: De Accu of batterij

Bericht#54 » 24 mar 2018, 08:08

Tracker kost geen reet, net als een alarm btw, op Ali dan ;-)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: De Accu of batterij

Bericht#55 » 24 mar 2018, 08:38

Hoe erg zijn die apparaatjes afhankelijk van de accuspanning? Het zou ook wat zijn als je met een kruiskopschroevendraaier en een steeksleuteltje de accupool loshaalt en die apparaten niets meer doen.

Het beste zou zijn om die tracker niet volledig afhankelijk te maken van de accu. Dus bijvoorbeeld draaiend op een powerbank die geladen wordt tijdens het rijden en tevens voorkomt dat je accu leegraakt tijdens stilstand.

Wil je toch op de accu de tracker aansluiten, kun je van tevoren het stroomverbruik met een multimeter meten. Daarmee kun je bepalen hoe lang de accu het volhoudt.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Accu of batterij

Bericht#56 » 24 mar 2018, 08:48

Marktmeester schreef:Nou Meatlove ik heb inmiddels het genoegen mogen smaken met grijp grage personen. Tot 2x toe al een scooter van mij gestolen. Ik ben super blij met mijn alarm dat er ook op zit. Echter kijk naar de reacties van mensen als er weer een alarm af gaat. Wat ik zie is irritatie en geen enkele reactie. Mocht het zover komen dat opnieuw iemand zich mijn scooter toe eigend dan kom ik zelf wel in actie. De vorige scooters waren niet eens nieuw. Ben dan ook benieuwd hoe de reactie zal zijn van onze orde handhavers als ik weet waar de scooter staat. De scooter is all risk verzekerd maar ik ga toch eerst zelf wel even actie ondernemen. Nou pak ik niet meteen een bijl maar probeer er wel voor te zorgen dat die gasten gepakt worden.
Laatste keer november 2017 station Duivendrecht mijn scooter gestolen. Sym Cello van 2011. 3 weken daarna gestript ( zonder voor kap, stuurkap, ) door politie terug gevonden. Ook daar in de buurt. Ongeveer 3 weken daarna zag mijn dochter de kappen liggen in de buurt van het station. Uiteraard beschadigd maar goed ze konden er weer op. Knipperlicht relais was ook er afgehaald. Die scooter was gewoon WA verzekerd. Ik baalde als een stekker! Als ik zie dat er iets wordt gejat als is het ook van iemand anders ga ik er op af. Dat zit in mij. De gevolgen kunnen namelijk groot zijn voor iemand. Je kunt niet meer naar je werk of in ieder geval je moet je in allerlei bochten wringen om daar te komen. Zo kan ik heel veel nadelen verzinnen die je dan ondervind. Die keer daarvoor zijn 3 gastjes van 13.14 en 15 opgepakt. Ik moest schaderapport op laten maken. Kosten 75 euro. Buiten de gemaakte schade. Toen kwam de rechtsspraak. Kregen een waarschuwing en het mooiste..... trom geroffel.... Ik kreeg geen cent uitbetaald! Toen dacht ik dat gaat mij niet meer gebeuren! Ik ben super blij met mijn nieuwe symphony ST en gebruik alle zichtbare ( kettingslot schijfremslot, stuurslot, onzichtbaar, alarm en tracker) beveiliging. En als ze het dan toch lukt wat ik nog steeds voor mogelijkheid zie ga ik toch echt even een bezoekje brengen. Het liefst met politie en/of AT5 Nieuws. Kijken of dat lukt. Misschien weer een nieuwe topic voor hier. Wat doe jij bij diefstal?



Mmmm... Duivendrecht. Is dat niet die voorwijk van Casablanca?
Uitkijken dat ik niet te hard praat, want anders horen ze het en komen ze op me af met hun broers en neven.
Ze weten vast al waar mijn huis woont.
En ze hebben politiebescherming.
Dat maakt het zo ingewikkeld.
Als ik toevallig zie dat een scooter gejat wordt, dan kijk ik snel de andere kant op.
Als zij mij zien ben ik straks mijn geit kwijt. Ik kijk wel uit!
Je kunt beter gewoon je scooter met de sleutels in het contactslot laten staan.
Dan slopen ze hem in ieder geval niet helemaal.
De rechters zijn hier ook al niet te vertrouwen.
Bang dat hun dochter bezwangerd wordt...
Ik geloof dat het het beste is als we allemaal kameel gaan rijden.
Daar kun je niks vanaf slopen en ze moeten eten hebben. Eten kost geld en dieven hebben geen geld. Anders zouden ze niet stelen.
Probleem opgelost.

assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marktmeester
Berichten: 41

Re: De Accu of batterij

Bericht#57 » 24 mar 2018, 15:26

Ben ik weer. Verbruik Tracker 0.2 w. Standby batterij tot 4 uur. Ik heb even uit geprobeerd Simkaartje prepaid Simyo. Geen succes.bij het bekijken waar je scooter zich bevond. 36 MB ×0.15 cent per MB was ruim 5 euro gewoon even kijken en testen. Dat gaat hem dus niet worden. Vandaag even braderie op gegaan Amsterdam Zuidoost. Daar kwam ik die gasten van Lebara tegen. Dat zit op KPN netwerk. Prepaid one aangeschaft voor 10 euro. Zit 1Gb data op en voor 1 cent bellen of SMS op. 36Mb om te kijken waar je scoot zich bevind dus ruim 30 x kan je dat bekijken realtime. Simkaart was overigens gratis en kreeg er ook nog een paraplu bij. Daar gaat de snelheid op de scoot ha ha ha ... morgen de sinotrack maar eens installeren en even instellen de boel. Dan ook nog de ride one er in en we zijn er weer klaar voor. Fijn weekend allemaal.
2 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: De Accu of batterij

Bericht#58 » 24 mar 2018, 16:40

Ruw afgerond is het stroomverbruik 20mA. Deel je de capaciteit van de accu door het stroomverbruik, dan krijg je theoretisch de tijd die de accu de tracker van stroom kan voorzien voordat deze leeg is.
Zelf reken ik liever met een halfvolle accu. Je wilt ook nog kunnen starten.

Dus 7/0,02=350 uur. De helft is 175 uur.

Dan heb je ruim 7 dagen dat de tracker aan de accu kan sabbelen voordat deze leeg is.
Vraag jezelf ook af of je de Chinese elektronica voldoende vertrouwt om dit dagen achtereen op spanning te laten, helemaal omdat er een accu inzit.

Is dit een antwoord op je vraag?
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Accu of batterij

Bericht#59 » 24 mar 2018, 18:45

Nu we toch over stroom sabbelen praten.
Hoeveel sabbelt een klokje ongeveer?
Bij mijn Like moet ik de accupool loshalen als ik op vakantie ga en bij de Dink had ik vanmorgen gewoon volle porrie na 4 weken stilstaan.
Snap er niks van.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: De Accu of batterij

Bericht#60 » 24 mar 2018, 19:07

Meten=weten.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer