StierHerman schreef:Waarschijnlijk is het gedeelte van de spanningsregelaar/gelijkrichter dat de (laad)stroom moet afvlakken (regelen) en gelijkrichten aan zijn einde. De Hoofdverlichting werkt bij een tweetakt meestal op wisselspanning die wel door de regelaar loopt maar niet gelijkgericht wordt, dat is puur voor de accu. Ik heb er op mijn vorige scoot ook al 2 versleten. Elk ging maar een 30.000km mee en dan begon het te flikkeren en uiteindelijk poeffff. Ze gaan kapot omdat ze nogal wat te verduren krijgen. Als je een werkplaatshandboek hebt en een multimeter kun je de spanningsregelaar doormeten op weerstandswaarden volgens het boek. Een slechte massa van de regelaar zou ik altijd controleren maar ik denk dat hij gewoon op is. De laadstroom voor de accu zou ergens tussen de 13 en 14 vollt moeten liggen als ik me niet vergis.
suc6
Herman
Volgens de boeken moet de laadspanning tussen de 13.5 en 14.5 zijn maar hij laad bij mij niks nakkes nada.
Ik heb verder alles al gemeten behalve op overgangsweerstand in de massa gezien alleen laaddeel erin niet werkt en verlichting en spanning voor de cdi/bobine eenheid wel werkt.
Morgen maar een regelaar bestellen samen met achterspatbord bij malaguti aangezien hier de goedkoopste regelaar al 10 euro duurder is als bij malaguti.
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km
Vmax 150km/h+