Grand Dink 2.0

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#131 » 21 apr 2018, 21:52

Ik zou vandaag naar stadskanaal gaan om met de lange dorpen lege polders tour. Helaas is de GD 2.0 niet lekker uit zijn winterslaap gekomen. :slaap:

Nu was het blok al niet stil maar de laatste week werd het alleen maar erger en harder. Dus maar besloten met de ND 50i te gaan, maar die liet me ook staan. Daarover meer in het New Dink 50 itopic.

Vandaag, omdat ik toch niet naar het noorden kon, maar eens goed mijn oor te luisteren gelegd bij het motortje en wat ik hoorde was niet best. Mijn vermoeden is dat of het big end lager of het drijfstang lager is overleden. Hoe dit kan? Waarschijnlijk mijn eigen schuld.

Toen ik het blok gereviseerd had met een nieuwe cilinder, nieuwe krukas en een nieuwe oliepomp ik verzuimd heb om regelmatig de olie te controleren. Waarom niet? Omdat de ND 50 i al ruim 30.000 km op de teller heeft zonder ook maar een druppel olie te verbruiken (wel gecontroleerd) en (stom) dan ga je er vanuit dat het ND blok onder de GD 2.0 dat ook niet doet. :bang!:

Dus toen ik voor de Zaanse schans tour vorig jaar toch maar even de olie controleerde en er iets van 350 cc bij ging voordat het weer op pijl stond was het kwaad waarschijnlijk al geschied. Ik ben toen nog wel opzoek gegaan waarom het olie verbruik zo hoog was, dit bleek te liggen aan 1 verkeerd om gemonteerd zuiger veer. Nadat alles goed was gemonteerd en ik voor de zekerheid nog de krukas lagers had vervangen was het olie verbruik weg.

Ik heb de GD 2.0 nu stil gezet en ga deze niet repareren. Aangezien ik nu 3 scooters heb, New Dink 50 i, de GD 2.0 en het nieuwe project en ik er maar op 1 tegelijk kan rijden moet er 1 het veld ruimen. Dat is de GD 2.0 geworden omdat veel wat daar op zit gebruikt kan worden op de andere 2 en het geld wat ik in de reparatie zou moeten steken ik liever in het nieuwe project steek. Hij wordt niet gesloopt, hij wordt ontmanteld en het frame wordt?? Ja dat weet ik nog niet, misschien verkopen of voor een volgend project bewaren.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

Aanmelden  •  Registreer