Mash Fifty project

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Mash Fifty project

Bericht#11 » 13 mar 2021, 12:56

Ronin84 schreef:De uitlaattape is gister binnen gekomen, en ik ben er meteen mee aan de gang gegaan. Uitlaat gedemonteerd, en in aluminium bekken in de bankschroef gezet. De hitteband is van een soort steenwol, dus even nat maken en plaatsen maar.
Als je het nat maakt krijg je minder last van de irritatie die je kunt krijgen. Aan de uiteinden zit een RVS tiewrap, maar die gaan waarschijnlijk vervangen worden door RVS slangklemmen.


Hitteband is gemaakt van glasvezel. Ik wil je wel waarschuwen dat dit roest bevordent van je uitlaat bewerkt. Ik heb het na 2 maanden mijn uitlaat even verwijderd daar ik wat aan de achterband moest werken. Bij demontage zat het niet meer zo netjes dus wilde ik het opnieuw aanbrengen.Bij demontage blijkt er allemaal vocht tussen de vezels te zitten. Mijn hele uilaatbocht was ernstig aangetast. Nu rijd ik wel alle seizoenen door dus dat kan ook wel van invloed zijn. Dus zorg er voor dat je bocht niet nat word.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#12 » 13 mar 2021, 16:28

In de product omschrijving stond dat het gemaakt was van steenwol. Ik rijd dagelijks woonwerk verkeer met de mash. Een ritje door de regen zal regelmatig voorkomen. Ik heb al enkele keren gehad dat de uitlaat stond te stomen bij aankomst, maar na dag werken voelde de uitlaat wel droog aan. We gaan zien of het op de lange termijn goed werkt of juist niet.
Ik houd het in de gaten. Tot die tijd ziet ze er in ieder geval uniek uit.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty project

Bericht#13 » 13 mar 2021, 16:35

Het zat ook bij de Devil om de uitlaatbochten en het staal kwam er in laagjes vanaf, enorm verroest maar nog niet doorgeroest. Zou het alleen doen als ie warm en droog opgeslagen kan worden, zodat het spul ook droogt bij stilstand.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#14 » 13 mar 2021, 17:30

Staat altijd onder een afdak, en ik kom altijd met een zeer warme uitlaat aan op plaats van bestemming.
Ik zit ook te overwegen om de uitlaat te vervangen voor een RVS uitlaat, op het moment dat deze is verroest. Wat universele uitlaatpijp en ik kom er wel. Alleen de flens zal misschien wat lastiger worden, maar dat is pas een uitdaging als dit plan ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#15 » 06 apr 2021, 22:35

Hoera, hoezee. De knipperlichten vanuit verweggiestan zijn gemonteerd.
Ze waren al een tijdje binnen (had maar 3 weken levertijd via ali), maar ze zitten er nu op en werken voor volledig en achter gedeeltelijk. (rem en achterlicht nog niet)
Ik vind het een stuk mooier kijken als die standaard chromen dingen.
En omdat mijn stadslichtlampje kapot was, heb ik de dag-rij verlichting ook meteen aangesloten op de stadslicht stekker. Ik heb nu dus knipperlichten die zo'n "waterval" effect hebben. Ze lopen van binnen naar buiten. En omdat de Mash standaard LED knipperlicht heeft, hoef ik de knipperautomaat niet te vervangen en ook geen weerstanden te monteren tegen snel knipperen.
Van het weekend ga ik even kijken of ik de achterlicht en remlicht functies aangesloten krijg op een nette manier, en dan zal ik ook meteen even wat foto's plaatsen van het resultaat. En als het weer zo slecht blijft als vandaag zou dit ook nog wel eens eerder kunnen zijn, want dan ga ik toch op 4 wielen naar het werk. Kou vind ik niet erg, maar sneeuw, en kans op gladheid blijft ze onder het afdak staan.
Dus als iemand nog knipperlichten van een Mash fifty zoekt....

En ondertussen gaat de zoektocht naar onderdelen en accessoires verder.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#16 » 11 apr 2021, 13:40

Alle verlichting is nu aangesloten, en werkt zoals gedacht.
Ik heb foto's gemaakt, maar de camera van mijn telefoon is wat vet en vuil, dus zijn ze wat minder duidelijk. Het idee is denk ik wel duidelijk zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als de foto's niet duidelijk genoeg zijn hoor ik dat graag.
Ik ga nu even mijn telefoon schoonmaken.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#17 » 25 apr 2021, 14:56

Vanwege het matige lopen wat de mash heeft gedaan al die tijd, is er nu een powerfilter op gekomen.
Niet vanwege het vermogen, want de winst is op zulke kleine blokjes verwaarloosbaar, maar vanwege de hoeveelheid lucht en de carterontluchting.
Zoals de foto hieronder laat zien, is de carterontluchting op de ketting gericht. Dan kan de oliedamp zijn steentje bijdragen aan het smeren van de ketting. Hierop is ook te zien dat de bekabeling van de achterrem een beetje geleden heeft door wederom een gebrek aan afwerking vanaf fabriek/dealer. Het kabeltje is nu met trekbandje van de ketting af gehouden zoals het hoort.

Hij maakt nu een beetje meer lawaai als ik de gashendel opentrek, maar dat maakt me niet uit.
Ik kan merken dat de motor beter start, en beter af te stellen is nu. Of dit ook met de carterontluchting te maken heeft kan ik niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt er wel invloed op te hebben. Alle troep komt nu niet meer in de carburateur.
Ik ben nu nog even aan het stoeien met de afstelling van de carburateur om de verbranding nagenoeg perfect te hebben, maar dit lijkt een onmogelijk doel. Hij staat in ieder geval al stukken beter afgesteld als toen ik ermee begon. Ik heb nu ondertussen al kleur op de bougie, in plaats van alleen maar zwart. Volgens de dealer lag dit aan de ethanol in de benzine van tegenwoordig...
En ja, dit is ook in de koudere dagen het geval als ik rond 0 graden de brommer start om naar mijn werk te rijden.
Afbeelding


Afbeelding
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash Fifty project

Bericht#18 » 26 apr 2021, 13:33

Ik hoop dat het filter droog blijft , met nat filter kapt ie ermee.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#19 » 27 apr 2021, 09:00

Ik heb tot nog toe weinig problemen gehad door vocht. Het is ook nog niet echt aan het regenen geweest, maar ik ben van plan om een soort regenkapje te maken van RVS. Ik moet alleen nog even wachten tot ze op het werk een mooi reststukje hebben. Als dat niet werkt, koop ik een ander filter, waar al een behuizing omheen zit. Dan is dat probleem ook opgelost. Eerst wil ik het zelf een proberen.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#20 » 07 mei 2021, 20:17

Afgelopen week flink wat in de regen moeten rijden, en geen enkel probleem met opspattend water. Kapje is dus niet nodig. Ben ook een paar keer door een flinke plas water gereden, en ook dit zonder merkbaar probleem. Het scheelt dat het filter naar achteren gericht is, en niet naar de zijkant.
Binnenkort ga ik wrapping folie bestellen om de tank en misschien de zijkappen in een ander kleurtje te stoppen. Ben benieuwd of me dit gaat lukken en of het er net zo mooi uitziet als ik voor ogen heb.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer