Mash Fifty project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#121 » 28 mar 2022, 10:51

De overspanningsbeveiliging zit al in de spanningsregelaar.
Ik heb het wel gehad dat die stuk was, en toen ging de accu bol staan!

Check anders even mijn filmpje hoe je kan meten wat je laadspanning is:
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 316

Re: Mash Fifty project

Bericht#122 » 31 mar 2022, 21:42

Dit zou in een jaar al de derde moeten zijn die stuk zou zijn.
Toen ik deze nieuw monteerde was de spanning al boven de 14,5 Volt, en dat is bij iedere regelaar geweest die ik tot nog toe heb gemonteerd. Ik heb verder ook geen problemen.
Die losse beveiliging werkt direct over de accu, en zal denk ik weinig invloed hebben op de rest.

De oude accu zit er nu een tijdje op en werkt tot nog toe probleemloos.
Gelukkig kan een ouderwetse lood-zuur accu nog bijtrekken als deze heeft droog gestaan. Hij is niet optimaal meer, maar doet het nog.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 316

Re: Mash Fifty project

Bericht#123 » 24 apr 2022, 19:41

Accu houdt het prima, tegen alle verwachtingen in.
Dus ik laat hem maar zitten. De andere hangt aan de druppellader om aan te sterken, zodat ik een reserve accu heb. :thumbsup:

En daarmee kom ik op het volgende punt op de lijst.
Ik heb al een paar keer zonder benzine gestaan, omdat ik geen brandstofmeter heb. En aangezien ik de originele brandstoffilter in de tank heb verwijderd, heb ik ook geen reserve meer in de tank. In principe geen probleem, maar het verbruik varieert wat (waarschijnlijk door mijn rijstijl) waardoor de berekening op km stand niet echt betrouwbaar is gebleken.
Nu heb ik een fuelbottle voor reserve brandstof, maar tot op heden nog geen goede oplossing gevonden om deze aan de brommert te hangen. Met als gevolg dat deze gevuld in de schuur staat, en ik 15 km van huis zonder brandstof sta :bang!:
Tijd om zelf iets te maken, want eergister stond ik dus 5 km van een tankstation met een lege tank. Lopen is vermoeiend met 100 kg erbij om te duwen :slaap:

Ik heb besloten om zelf een beugeltje te maken wat ik ga monteren bij de 2 voorste bouten van de motorsteun.
Het houdertje krijgt ook iets van een spatscherm om mijn fles te beschermen tegen steenslag e.d.
Ook komt er een elastiekje/touwtje aan, om de fles op zijn plek te houden bij gestuiter op de weg.
Ik weet nog niet of ik hem maak van staal of rvs.
Het liefst maak ik het van RVS, maar dat gaat liggen aan de grijpvoorraad op het werk denk ik.
Morgen maar eens even kijken wat we nog aan rest materiaal hebben liggen in de ijzerbakken.
2 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1157

Re: Mash Fifty project

Bericht#124 » 26 apr 2022, 07:16

Of een dagtellertje met een beugeltje op het stuur monteren, kun je de km-stand zetten wanneer je moet gaan tanken, heb ik ook op de Sym jet. De meeste inhoudmeters van de Sym jet 14 klopt geen bal van
dus heb ik er zo'n ding opgezet en die zet ik bij elke tankbeurt 250 km verder.
Werkt goed en niet duur.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 864

Re: Mash Fifty project

Bericht#125 » 26 apr 2022, 08:55

Maar dat is niet zo cool als een jerrycan aan je brommer.

Twee gedachten mijnerzijds:
- Er zit dus alleen een kilometerteller op de Mash en verder niks?
- Als je tankinhoud ca. 5 liter is, zou ik gewoon om de 150 km tanken. Dan zou het in principe altijd goed moeten gaan.
0 x
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 316

Re: Mash Fifty project

Bericht#126 » 26 apr 2022, 21:02

Er zit een dagteller op, en normaal kan ik bij 300km tanken en weer op pad.
Als "veiligheidsmarge" houd ik 280km aan, maar dat bleek niet genoeg te zijn. Tank was bij 270km leeg.
Dus maak ik een beugeltje met een reserve flesje. Past ook wel goed bij het uiterlijk van een caferacer vind ik zelf.
Ik vind de tankinhoud van Mash juist erg prettig met 11 liter, omdat ik dan niet zo vaak hoef te tanken.
Daar komt dan nog bij dat ik zo'n dokus ben die het onderste uit de kan (of in dit geval tank) wil halen, door te proberen het tanken zo lang mogelijk uit te stellen. :schater:
Dan sla je de plank soms mis, en is het handig om een extratje bij te hebben.

Oh, de uitdaging om er dan iets moois van te maken wat er uitziet alsof het daar altijd heeft gehoord, vind ik ook wel een goede rede. Kan ik mooi mijn metaalbewerking wat meer oefenen :thumbsup:
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#127 » 26 apr 2022, 21:56

En rechts onder de tank, aan die buis die naar de voorkant van het blok gaat?
Lijkt me ook een mooi plekje, maar ik weet natuurlijk niet hoe groot dat flesje is.
1 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 316

Re: Mash Fifty project

Bericht#128 » 27 apr 2022, 13:24

Janvb schreef:En rechts onder de tank, aan die buis die naar de voorkant van het blok gaat?
Lijkt me ook een mooi plekje, maar ik weet natuurlijk niet hoe groot dat flesje is.

Precies daar komt dus de fles, maar in plaats van slangklemmen te gebruiken om het aan de buis te hangen en de lak te beschadigen, of gaten te boren in die buis, ga ik dus de bouten gebruiken van de motorsteun. Dan zit het beter op zijn plek, en kan het ook niet gaan schuren.
Alles is nagemeten, dus van de week even de beugel maken en kijken hoe het past en oogt.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer