mash pimpen

Ronin84

Re: mash pimpen

Bericht#11 » 09 jun 2022, 20:49

David schreef:hallo allemaal,

ik ben sinds vanmiddag lid en wil graag wat dingen mededelen en vragen aan jullie over mijn mash fifty.

een samenvatting van mijn ervaringen:
ik heb mijn Mash nu ongeveer 3 jaar en er staat nu net 13000km op de teller. afgelopen december is me de krukas vastgelopen, de lagers bleken om de een of andere manier gesmolten te zijn en op een verkeerde manier weer hard geworden. maar ja, het gevolg was een paar weken elke avond sleutelen (en de nieuwe krukas er in zetten). toen ik het blok loshaalde zat er echt overal ijzervijlsel in het blok, dit verklaarde waarom het oliefilter kapot was gegaan. totale blok van binnen en buiten schoongemaakt en weer in elkaar gezet zoals het hoort. verder loopt mijn mash maximaal 70 met een 50cc cilinder. ook heb ik een aantal schuivers weten te maken met mijn brommer, ik weet niet of dit door de banden kwaliteit kwam of door mijn rijgedrag.

wat ik heb veranderd:
*stuur einde spiegels
*rode accentjes op de binnenkant van de velg en op de tank
*donker bruin eenzitters racer zadel
*bruine handvaten
*led verlichting in de koplamp
*het rode reflector plaatje onder de kentekenplaat weg gehaald (was een lelijk en onhandig ding)

wat ik wil veranderen:
*tank andere kleur spuiten
*zijkapjes andere kleur spuiten (ik zag op een andere topic al dat iemand ze dicht had gemaakt dit ben ik ook van plan om te doen)
*meer vermogen (waarschijnlijk grotere cilinder)
*kuip rondom de koplamp kopen en spuiten in zelfde kleur als tank en zijkapjes
*racerstuur kopen
*andere knipperlichten

vragen aan jullie:
*ik heb op internet alleen een 70 cc cilinder voor de mash fifty kunnen vinden, is er ook een 80cc ergens te krijgen?
*ik heb het gevoel dat mijn tank een beetje lekt. er licht een vettig benzinelaagje onder de plek waar je hem bevestigd met 2 bouten. is een lekkage in een tank te maken? of zou het verstandiger zijn om een nieuwe te halen? dit ook omdat ik hem ga spuiten.
*ik zag een stuur van de mash dirt online staan. past deze ook op de mash fifty?
*zijn er ook andere en betere banden te krijgen behalve de standaard banden?

alvast bedankt

*Dat van de tank klinkt mij meer als een slechte pakking bij de brandstofkraan. Ik heb die meuk eraf gehaald, en een inline brandstoffilter gebruikt. Ik ben wel de reservestand van de brandstofkraan, dus leeg is ook echt leeg, maar ik heb er nu 10.000 km op zitten, en hij is nog net zo droog als de eerste dag.
*Het stuur kan je mee doen wat je wilt. Zowel de dirt als de Fifty hebben een 22mm stuur. Dat kun je zo gek maken als je zelf wilt. is veel voor te vinden op google.
*Wat betreft knipperlichten raad ik je wel aan om er te kopen met een E-keur. Deze zijn echt stukken beter in kwaliteit, en oom agent kan er niks op te zeuren hebben. Ik heb zelf van Ali van die looplichten gehad, en de kwaliteit is daarvan gewoonweg RUK!op 6000km heb 4 defecten gehad. Niet aan beginnen zonder een E-keur is mijn advies.
*kijk mijn topic even door, daar heb ik foto's van hoe ik de zijkappen heb dicht gemaakt. Is misschien handig als je hier zelf aan gaat beginnen.
*Voor de banden benik het helemaal eens met @Brute-Force. Die bamibanden zijn niks waard, en vooral in de regen zijn gewoon glad. Voor mijn Fifty ben ik gegaan voor Dunlop K82. Dit zijn motorbanden voor lichte motorfietsen en klassiekers.
Voor is dan 3.00 en achter 3.25. Ik heb er de originele binnenbanden inzitten. Die waren nog goed bij mij, dat past gewoon goed. Ze hebben goede grip en afwatering, en zelfs in de winter heb ik vertrouwen in de grip. Iets wat ik met de originele banden absoluut niet had.

*Ik las een stukje terug iets over de stekker van de carburateur los halen en dan rijden. Dat kan, maar dan heb je inderdaad het knipperende motormanagementlampje. Als je de lambdasonde weg wilt hebben, moet je een dummy plaatsen, en die is er niet kant en klaar. Die zul je dan zelf eentje moeten uitvinden.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

David

Bericht#12 » 09 jun 2022, 22:58

Zo ziet de onderkant van mijn tank er uit. Ik vermoed dat hij op deze plek lek is. Onder deze plek licht dus ook de vettige benzine.
Afbeelding
0 x

BadWeather

Bericht#13 » 10 jun 2022, 11:29

0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50