Aan de eene kant vond ik het best wel spannend omdat er toch wel veel aangepast is, uiteindelijk is die spanning nergens voor nodig geweest. Ook deze keuring stelde niet heel veel voor en dat heeft ook weer te maken met het bouwjaar.
Er wordt gekeken of alles deugdelijk bevestigd is, de snelheid wordt gemeten op de rollenbank (34 kmh
) en dan gelijk de vraag krijgen of hij als snor of als brommer gekeurd moet worden
. Ik heb maar brommer gezegd en daar was de keurmeester het mee eens aangezien de scooter best zwaar is. Het gemiddelde gewicht van een scooter zat volgens hem op zo'n 95 kg, daar ging de mijne ruim overheen.
Ik had hem van de week al op een weegbrug gehad en daar kwam 140 kg uit met iets minder als een halve tank. Ook nu kwam hij uit op 140 kg met een bijna volle tank dus waar hij op uit is gekomen zie ik pas als mijn nieuwe kentekencard binnen is.
Het was verder vrij rustig bij het keuringsstation maar er stonden wel 2 leuke auto's, een ford uit de jaren 30 en een spyker C8.
Maar om een lang verhaal kort te maken, hij is goedgekeurd
.