Nieuw Project

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Nieuw Project

Bericht#1 » 06 nov 2017, 00:01

Na een zomer met het Grand Dink 2.0 project gereden te hebben en hiermee ook de trip naar Bad Lear gemaakt te hebben, begon het idee op te borrelen om er nog 1 te bouwen maar dan als winter fiets.
De New Dink 50i doet het nog prima met inmiddels ruim 30.000 km op de teller, maar iets anders is toch ook wel weer leuk.

Het idee begon eigenlijk pas toen ik een "sloper" New Dink aanschafte. De ND had een zwaar leven gehad en was behoorlijk toegetakeld, maar de motor liep en voor een prijs van 55 euro was dat niet te duur.Later zou blijken dat hij echt rijp voor de sloop was, straks meer details.

Een maandje of 2 later kon ik een Grand Dink in redelijke staat voor een schappelijke prijs overnemen en die werd zelfs bij mij thuis afgeleverd :thumbsup: .
Aangezien mijn niet rijdende scooter op mijn werk staan moest ik de ND snel slopen om plaats te maken voor de GD. Dus binnen no time de spullen er af gehaald die ik nodig had voor het project, voorwiel, motor + achterwiel, motor steunen aan het frame, kabelboom, cdi, spannigsregelaar, het zadel + bak en het achterlicht met de kappen, de laatste 2 heb ik niet nodig maar je weet maar nooit. De rest was allemaal kapot en kon zo de kliko in.

Ergens in september leek het me verstandig om het ND blok aan een grondige inspectie te onderwerpen. Zeker nadat het topic over het gescheurde vario huis van Erik zijn ND weer actief werd.
Na het verwijderen van de kickstarter deksel en het schoonmaken van de binnenkant werd ik er niet vrolijker op :cry: . Ook dit blok was gescheurd op dezelfde plek. Ruk :hammer: .
Maar goed, ik kende geschiedenis van de scooter niet en weet dus ook niet hoe hij bereden is, maar dat de ND erg misbruikt was is een ding wat zeker is.
Een nieuw vario huis kost ongeveer 200 euro en een 2e hands blok bij een demontage bedrijf zit in de zelfde prijs klasse, maar dan is het ook een gok of hij goed is. Goed, streep er door en verder zoeken, er zal vast wel weer iets opduiken.

Dus ik weer rustig aan het rond kijken voor een ND, totdat er ineens een hersenspinsel door mijn hoofd schiet. Hee, als ik nou die als donor neem, dat zou wel stoer zijn als dat lukt en dan ben ik ook gelijk van dan probleem af en dus ik opzoek naar zo'n scooter.
Zoals je merkt doe ik er een beetje vaag over, dat wil ik ook zo houden tot dat ik het echt niet meer verbergen kan of dat iemand het voor 100% zeker weet welke het is.

Dus laatst zo'n scooter aangeschaft voor een leuk prijsje, motor loopt en hij is compleet. :thumbsup:

Zaterdag heb ik ze naast elkaar gezet en ben begonnen met meten om te kijken wat er allemaal aan het onderstel verbouwt moet worden om het te laten passen.

Afbeelding

Dit is de GD waar alles onder moet komen en de donor scooter staat hier op een meter naast :yeah: .
4 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Nieuw Project

Bericht#2 » 06 nov 2017, 07:56

OEEEEHHHHH LEEEEUUUK! Weer lekker project verhalen lezen. Ik ben benieuwd!
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Nieuw Project

Bericht#3 » 06 nov 2017, 08:11

super 8....
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Nieuw Project

Bericht#4 » 06 nov 2017, 09:19

Super 9
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Nieuw Project

Bericht#5 » 06 nov 2017, 11:00

Succes Bjorn, dit ga ik zeker volgen.

Gr. Henk
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Nieuw Project

Bericht#6 » 06 nov 2017, 11:07

stoyanov schreef:Super 9


bij nader inzien een sym xpro
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuw Project

Bericht#7 » 06 nov 2017, 15:41

Met Cow-Bar....... indrukwekkend. hehehe
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Nieuw Project

Bericht#8 » 06 nov 2017, 16:05

dat is volgens mij een drentse grand dink of niet..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Nieuw Project

Bericht#9 » 06 nov 2017, 20:21

Dat is idd een drentse grand dink. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Nieuw Project

Bericht#10 » 06 nov 2017, 20:36

Leuk om je plannen te horen, lekker knutselen. Zelf ga ik waarschijnlijk mijn 3e project beginnen. Twee donorscooters en nog wat gespaarde onderdelen moeten komende maanden een gaaf einresultaat gaan worden. Een echte jaren 90 scooter de Aprilia Area 51. Als ik er aan ga beginnen laat ik wat foto's zien van de voortgang. hieronder mijn eindresultaat van mijn 1e project
Afbeelding succes met jou project en laat ons op de hoogte van de voortgang
1 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer