Nieuw Project

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Nieuw Project

Bericht#121 » 18 mar 2018, 10:25

Zou in principe kunnen, maar dan komt de voet op een andere plek op de grond en dan weet ik niet of hij nog stabiel staat. Zoals ik het nu gedaan heb is een mooie gulden middenweg.
1 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Nieuw Project

Bericht#122 » 31 mar 2018, 17:57

Bij het demonteren van de kickstarterkap kwam ik tot de ontdekking dat er links onder de vario er een stuk uit was gebroken :aaah:

Nu ik toch bezig was met Aluminium lassen (hier) deze ook maar gelijk gedaan.

Afbeelding

Eerst alles goed schoon gemaakt en oud ND blok gebruikt om alles goed op zijn plek te houden.
Afbeelding

Toen eerst het stukje met 2 hechtjes aan de kap gelast, daarna alles gedemonteerd en de binnen en buitenkant gelast.
Afbeelding
Afbeelding

En na het nodige slijp, las en slijp werk is dit het eind resultaat. :thumbsup:
Afbeelding
Afbeelding


Ook hier zie je dat de verontreiniging/gas insluiting gaatje achter laat, maar ook hier komt nauwelijks kracht op te staan en het zit niet in het zicht.
6 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Nieuw Project

Bericht#123 » 31 mar 2018, 18:30

Netjes gedaan :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Nieuw Project

Bericht#124 » 31 mar 2018, 19:28

Wederom een verassende intelligente Fix.
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Nieuw Project

Bericht#125 » 16 jun 2018, 22:55

Kleine update.

De laatste tijd niet veel tijd gehad om aan de GD te werken door verschillende dingen. O.a. het
STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis en de ND daarvoor klaar maken.

Voor de keuring was het nodig om de GD van nieuw schoeisel te voorzien, een scooter laten keuren met gladde banden is niet erg slim :neh!: .

Standaard heeft een Super 8 voor 100/70 14 en achter 120/70 14, die leken ten opzichte van de originele GD banden (120/70 12) erg smal. Nu vertekend het ook een beetje omdat de wielen groter zijn, maar het moet wel een beetje goed smoelen 8-) .
Dus de nieuwe banden heb ik een maatje groter gekocht, voor 120/70 14 en achter 140/70 14.

Afbeelding

Afbeelding
3 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Nieuw Project

Bericht#126 » 16 jun 2018, 23:15

Op mijn super 8 zat 120 70 14 voor en dan nog behoorlijke afwijking in de teller....
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Nieuw Project

Bericht#127 » 19 jun 2018, 22:15

Staat wel goed zeg!
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Nieuw Project

Bericht#128 » 19 jun 2018, 22:25

Zit de rechterveer nou anders dan de linkerveer, of is dat optisch bedrog/mijn rijke fantasie?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Nieuw Project

Bericht#129 » 14 jul 2018, 23:58

stoyanov schreef:Zit de rechterveer nou anders dan de linkerveer, of is dat optisch bedrog/mijn rijke fantasie?


Sorry voor de late reactie Peter, maar dat is idd optisch bedrog. Zowel de onderste als de bovenste bevestiging van de schokbrekers zijn van de Super 8 en daar heb ik niets aan verandert.

De bovenste bevestigings buis waar de schokbrekers aan zitten heb ik uit het Super 8 frame geslepen en over gezet in het Grand Dink frame.
Afbeelding


Nu de nieuwe banden er onder zitten moest ik nog nog maar een paar kleine dingen doen om de scooter keurings klaar te krijgen.

De kickstarter kap moest nog gemonteerd worden met een nieuwe rubber pakking. Door een communicatie fout met de brommer boer :help2: liet de levering van de pakking even op zich wachten. Toen ik de pakking bestelde heeft hij er 1 besteld voor een New dink omdat hij er vanuit ging dat het daarvoor was. Hij weet dat ik een ND rij en dat de GD 2.0 een ND blok heeft, ik had nog gezegd dat het voor een Super 8 was maar dat is waarschijnlijk niet bij hem binnen gekomen :yawn: . Geen probleem, kan gebeuren. Ik heb hem later netjes om kunnen ruilen voor de goede pakking. :thumbsup:

De voorruit moest er nog op. Niet een moeilijk klusje, maar de scooter staat binnen aan het hoofd van mijn werkplek. Dat is ook een doorgang en omdat de ruit nieuw is, wel 2e hands gekocht maar nieuw in de verpakking, wou ik de ruit zo laat mogelijk monteren om beschadiging te voorkomen.

Het identificatie plaatje moest ook nog terug geplaatst worden. Die had ik toen ik de scooter uit elkaar haalde (een jaar geleden) ergens netjes opgeborgen zodat ik hem niet per ongeluk weg zou gooien en hem makkelijk terug kon vinden :thumbsup: . Dat makkelijk terug vinden werd uiteindelijk drie kwartier zoeken :hammer: . Wel nog 2 plaatjes van andere gesloopte scooters gevonden maar die van de GD niet :neh!: . Uiteindelijk lag hij gewoon onder mijn neus maar op zijn kant :tonny: .

Nadat alles er op zat de scooter gestart en even laten draaien. Nadat ik de Super 8 gekocht had heb ik er nooit mee gereden omdat er een hard metalen (lager) geluid bij het achterwiel vandaan kwam. Dit wist bij aankoop en indien nodig kon ik die lagers zelf wel vervangen. Achteraf bleken de lagers van de koppeling kapot, andere koppeling er op ( die had ik nog liggen) en het geluid was weg :yahoo: . Als de motor warm werd bleef hij niet stationair lopen en de kleppen tikte iets. De vorige eigenaar had al aangegeven dat hij de onderhouds intervallen iets op rekte, om de 10.000 vond hij genoeg :nono1: :nono2: , dus eerst maar de kleppen gesteld.

En toen, de eerste test rit op het terrein van mijn werk. Rustig het gas open en de scooter begon iets te trekken en na een meter of 2 knalt de koppeling er in. Dat is niet goed :nono2: . Nadat de koppeling er in knalt trekt de scooter wel netjes op. Nadat ik wat snelheid gemaakt heb dient zich het volgende probleem aan, de voor rem. Hij remt wel, maar goed, nee :oops: .
Nog maar een paar rondjes over het terrein en na een keer of 10 van uit stilstand optrekken is het koppeling probleem weg :thumbsup: . De koppeling had te lang stil gelegen en moest even wakker geschud worden en opgang komen, heb ik ook als ik wakker geschud wordt :yawn: :slaap: .

Nu dat de motor warm is heb ik het stationair toerental afgesteld en hij blijft nu lopen.

Tijd voor de thuis reis om te zien hoe hij rijd en hoe hard :sct1: .

De eerste bochten zijn nog wat onwennig, dit rijd heel anders dan de ND. De ND is een machine waar ik lekker mee kan sturen :crazy: , zeker als het droog is dan is het al een paar keer voorgekomen dat ik in een korte linker bocht met de zij standaard over grond ging ::- . Ook voelt de ND met sturen lichter aan.
Maar goed, de eerste meters waren dus wat onwennig en instabiel. Het zwaarte punt ligt ietsje hoger dan normaal en dat vraagt wat gewenning. Naarmate ik wat meer bochten had gehad werd het ook steeds stabieler :wheely: . Ook de hobbels die ik met de ND zoveel mogelijk probeer te vermijden omdat hij ze niet lekker opneemt zijn nu een stuk aangenamer. Ook een een stukje met losse handen gereden om te zien wat de scooter doet, kaarsrecht :yahoo: . De snelheid heb ik gemeten met de gps op de telefoon, niet echt accuraat maar goed genoeg voor een indicatie. De teller gaf als hoogste 65 kmh aan en de gps had een hoogste snelheid van rond de 54 kmh gemeten.

De voorrem remt wel maar een noodstop ga ik er niet mee redden :skull2: . Ik vermoed dat er nog iets lucht in zit dus gelijk maar een vacuum ontluchtings setje besteld om het systeem goed te ontluchten.

Voor de keuring, 28 augustus, zet ik wel een originele begrensde bus er in om aan de zekere kant te zitten.
Nu lekker een weekje sturen.
5 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Nieuw Project

Bericht#130 » 15 jul 2018, 06:47

En weer een stukje verder.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, maar jou kennende, wordt dat weer een prachtige scooter.

Succes verder Bjorn.

gr, Henk
0 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer