Oxford handvat verwarming ervaringen

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Oxford handvat verwarming ervaringen

Bericht#11 » 01 mar 2018, 10:41

Delight schreef:Oxford zijn wel erg goede handvatverwarming.
Daar zul je geen spijt van krijgen...


Thanks.. ben ook erg benieuwd.. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Oxford handvat verwarming ervaringen

Bericht#12 » 01 mar 2018, 22:06

Ik zie op tweedehands motoren vooral dat ze stuk zijn...
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Oxford handvat verwarming ervaringen

Bericht#13 » 02 mar 2018, 11:48

Met het Nederlandse weer wil de schakelaar nog wel eens corroderen. Even schoonmaken en alles doet het weer.

Ik rij al jaren met Oxford en het werkt zeker wel, al is het geen totale oplossing tegen de kou. Je handen worden van binnenuit / onderaf warm, je vingers blijven problematisch.

Wel is het zo dat het je accu leegslurpt. Je kunt het dus niet uren achtereen gebruiken, ook niet in combo met een accu van hogere capaciteit (zoals ik merkte toen ik niet meer kon starten aan de Duitse grens).

Gebruik het dus alleen wanneer het echt nodig is en niet voor al te lange tijd.

Hetzelfde geldt trouwens voor zadelverwarming...
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Oxford handvat verwarming ervaringen

Bericht#14 » 02 mar 2018, 13:01

Mijn versie schakeld vanzelf uit onder de 11.5 volt of als de dynamo/lichtspoel geen spanning levert
1 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Oxford handvat verwarming ervaringen

Bericht#15 » 17 mar 2018, 14:44

Vanmorgen was het behoorlijk koud op de Liberty dus een goede test voor de Oxford handvatverwarming. Na ongeveer 5 minuten zijn de handvatten al behoorlijk warm. Ik reed vanmorgen een enkele reis van 15km en geen enkel moment koude handen gehad, heerlijk!!. De handvatten worden behoorlijk warm qua termpartuur (warmste stand), waardoor deze goed door de handschoenen trekt..
Erg blij met deze investering..!
1 x

Gebruikersavatar
scooterbull
Voormalig STN Lid
Berichten: 211

Re: Oxford handvat verwarming ervaringen

Bericht#16 » 17 mar 2018, 14:50

Heb ze zelf ook op me scooter 2x standen instelbaar,en op de motor. Daar zijn ze vijf standen instelbaar.. Beide oxford..
1 x

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Oxford handvat verwarming ervaringen

Bericht#17 » 30 okt 2018, 14:24

Enige update nu het daadwerkelijk koud is? Ik had enorm kouwe tengels vandaag (maar het regende ook, dat is waar), dus ik twijfel nu tussen van die kleine windschermpjes of van deze verwarmers. Die laatste zijn echter veel duurder dan de eerste, en de eerste kan je makkelijker weer demonteren als het niet nodig is. Iemand die zijn ervaringen wilt delen?
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Oxford handvat verwarming ervaringen

Bericht#18 » 30 okt 2018, 16:18

Seppie88 schreef:Enige update nu het daadwerkelijk koud is? Ik had enorm kouwe tengels vandaag (maar het regende ook, dat is waar), dus ik twijfel nu tussen van die kleine windschermpjes of van deze verwarmers. Die laatste zijn echter veel duurder dan de eerste, en de eerste kan je makkelijker weer demonteren als het niet nodig is. Iemand die zijn ervaringen wilt delen?


Het is inderdaad een investering, maar als je de scooter iedere dag door weer en wind gebruikt is het iedere euro waard!! :thumbsup:
Ik heb ze de afgelopen dagen ook aangehad en ben er nog steeds super blij mee..
Van die schermpjes zijn leuk en houden wel wat kou van je handen af, maar worden er ook niet warmer van..
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Oxford handvat verwarming ervaringen

Bericht#19 » 30 okt 2018, 19:56

Destijds op de diverse scooters de handvatverwarming gemonteerd.
In alle gevallen een aparte draad getrokken en middels een relais de schakeling gemaakt met het contact.
Hierdoor belast je het stroomcircuit van de scooter niet en je beveiligd middels het relais de mogelijk onderspanning.

Mocht je op de scoot alleen met stadslichtjes kunnen rijden is dat bij het gebruik van de handvatverwarming een goede optie. het verbruik van de koplamp (halogeen) is ongeveer gelijk.
Ga je de handvatverwarming gebruiken samen met de koplamp zal je merken dat de verlichting gaat fluctueren tijdens het gas geven en gas loslaten of wanneer er andere gebruikers worden ingeschakeld.
Wellicht als je scoot is voorzien van led-verlichting is dit anders.

Elders op dit forum heb ik een topic herover gemaakt, zowel bij de "opknapscooter" als bij de new dink.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Oxford handvat verwarming ervaringen

Bericht#20 » 31 okt 2018, 00:29

Supreme81 schreef:Ik heb nu tijdens een rit ongeveer halverwege de route naar het werk tintelende vingers. Ondanks ik hele goede (dure) handschoenen heb. Kan ook met de doorbloeding te maken hebben. Gaat mij erom dat t in iedergeval wat extra warmte geeft zodat ik geen of nauwelijks last krijg van tintelend/koud gevoel.



Dat komt omdat je lichaam afkoeld door de rijwind dat tegen je borst aanwaait en het stil zitten op de scooter..

Je bloed circulatie word dan ook kouder, en dan ben je sneller vatbaar dat je ondanks je handen in de handschoenen hebt zitten ze toch gaan afkoelen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer