Afgelopen maand niet veel gereden met de brommer, dus heb ik ook weinig kunnen uitproberen.
Maar deze week kon het weer. Ik was het niet eens met de kleur van de bougie. Hij blijft te zwart met sproeier 70. Ik kan afsteelen tot ik een ons weeg, maar lichter werd hij niet, en met nog meer stellen kreeg ik startproblemen.
Dus vorig weekend heb ik toch weer sproeier 68 gemonteerd en met de afstelling zitten vogelen.
De stelschroef 1 volle slag uitgedraaid en dan een heel klein beetje verder, en we hebben een prima resultaat met een CR7 bougie.
En aangezien hij op zijn kilometers zat, heb ik metten onderhoud gedaan.
Olie en oliefilter, brandstofslang ( je weet maar nooit met die ethanol en duur is het niet), brandstoffilter, en luchtfilter zijn vervangen. Alle kabels en scharnierpunten gesmeerd, Ketting schoongemaakt en gespannen, vol synthetische olie erin, kleppen stellen, en gaan met die banaan
Tot mijn grote verbazing lijkt de storing die regelmatig eens een keer op komt zetten, volledig verdwenen te zijn.
Het hele traject getuigd wel van China topkwaliteit. Vanuit de fabriek zat er sproeier 72 in, maar ik heb hem netjes lopen met sproeier 68. De rest van de verbeteringen zijn na te lezen.
Ik had de planning om met het gladde weer wat spuitwerk te gaan doen, maar ik heb vandaag een boete binnen gekregen van de auto, dus ik denk niet dat de vrouw het ermee eens zal zijn
De uitlaattape was een leuk probeersel. Het ziet er in mijn ogen wel leuk uit, maar zoals ik rijd is het niet praktisch.
Na een rit in de regen staat de uitlaat nog een kwartier na te dampen dat collega's komen zeggen dat de brommer in de fik staat.
Om over de "verbrande regen geur" tijdens het rijden nog maar te zwijgen. Het blijft ook niet zo mooi zitten zoals internet het laat lijken trouwens.