Mash Fifty project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#91 » 14 nov 2021, 22:06

ja daar mag een iets groter sproeiertje in!
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#92 » 14 nov 2021, 22:50

Zit er inmiddels ook in, en ik heb ook meteen maar even de kleppen na gesteld.
Maatje 70 erin, en daarna een ritje om warm te rijden.
Daarna wat lopen priegelen met de afstelling (waar ik ook steeds handiger in blijk te worden), en ik heb een prima kleur op de bougie.
Nou is het afwachten wat het verbruik gaat doen, en of de storing van de Lambdasonde terug komt.
Anders moet die ook weer vervangen worden waarschijnlijk. Aangekoekte koolafzetting is niet zomaar verwijderd. Voor de gein ga ik het binnenkort eerst een met een oude sonde en Dasty proberen. Schijnt te werken zegt men op internet.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#93 » 16 nov 2021, 12:31

Wat moet je nog afstellen dan?
Die schroeven op de carburateur ( even aangenomen dat dat hetzelfde is als op een ongeregelde) zijn alleen voor stationair toerental en mengsel.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#94 » 16 nov 2021, 19:22

Hij liep nog iets aan de rijke kant vond ik.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#95 » 16 dec 2021, 22:21

Afgelopen maand niet veel gereden met de brommer, dus heb ik ook weinig kunnen uitproberen.
Maar deze week kon het weer. Ik was het niet eens met de kleur van de bougie. Hij blijft te zwart met sproeier 70. Ik kan afsteelen tot ik een ons weeg, maar lichter werd hij niet, en met nog meer stellen kreeg ik startproblemen.
Dus vorig weekend heb ik toch weer sproeier 68 gemonteerd en met de afstelling zitten vogelen.
De stelschroef 1 volle slag uitgedraaid en dan een heel klein beetje verder, en we hebben een prima resultaat met een CR7 bougie.
En aangezien hij op zijn kilometers zat, heb ik metten onderhoud gedaan.
Olie en oliefilter, brandstofslang ( je weet maar nooit met die ethanol en duur is het niet), brandstoffilter, en luchtfilter zijn vervangen. Alle kabels en scharnierpunten gesmeerd, Ketting schoongemaakt en gespannen, vol synthetische olie erin, kleppen stellen, en gaan met die banaan :moto2:
Tot mijn grote verbazing lijkt de storing die regelmatig eens een keer op komt zetten, volledig verdwenen te zijn.

Het hele traject getuigd wel van China topkwaliteit. Vanuit de fabriek zat er sproeier 72 in, maar ik heb hem netjes lopen met sproeier 68. De rest van de verbeteringen zijn na te lezen.
Ik had de planning om met het gladde weer wat spuitwerk te gaan doen, maar ik heb vandaag een boete binnen gekregen van de auto, dus ik denk niet dat de vrouw het ermee eens zal zijn :rlol:

De uitlaattape was een leuk probeersel. Het ziet er in mijn ogen wel leuk uit, maar zoals ik rijd is het niet praktisch.
Na een rit in de regen staat de uitlaat nog een kwartier na te dampen dat collega's komen zeggen dat de brommer in de fik staat.
Om over de "verbrande regen geur" tijdens het rijden nog maar te zwijgen. Het blijft ook niet zo mooi zitten zoals internet het laat lijken trouwens.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mash Fifty project

Bericht#96 » 17 dec 2021, 13:06

Opmerkelijk dat er een te grote sproeier inzat! Meestal is een brommer af fabriek te arm afgesteld vanwege emissie-eisen. Mooi dat hij nu beter rijdt. Heeft de uitlaattape geen roest veroorzaakt?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#97 » 17 dec 2021, 19:02

lastig te zeggen aangezien ik door weer en wind rijd. Er zat op de lasnaden wel wat roest, maar dat heb ik weg geborsteld met een messing borsteltje.
En zo zijn er nog wel een paar plekjes waar een licht patroon op zat, maar dat heb ik eruit kunnen poetsen.
De plekjes met patroon is zeker weten van die tape, maar de "echte" roest komt denk ik niet van de tapen.
Eerder de goede bouwkwaliteit. Maar als deze door geroest is koop ik wel een nieuwe, of ik maak er zelf eentje.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#98 » 31 dec 2021, 11:37

Ik heb afgelopen week in de vakantie eens flink zitten rondneuzen op de webshops.
In de vorst periode eerder deze maand had ik het nergens koud, behalve de uiterste puntjes van mijn vingers. Daar had ik gewoon tintelende pijn van de kou, ondanks de winter motorhandschoenen.
Verwarmde handschoenen werd me te duur, en van Ali-expres wil ik geen beschermende kleding kopen. Het prijsverschil wekt mij geen vertrouwen op. Na wat verder zoeken ben ik uitgekomen bij een set handvatverwarming voor 20,-.
Deze heb ik dus besteld, want voor dat geld durf ik best te proberen hoe goed het voor mij werkt.
Het is een set met losse pads aan een kabelboom, die met een krimpkous om de handvaten bevestigd worden, en een 3-standen schakelaar die onder de spiegelpoot gemonteerd moet worden.
Helaas zit er geen afzekering bij, en is de kabel naar de accu veel te kort. (hooguit 20 cm).
Dus nog maar een bestelling gedaan voor een zweefzekering, zodat ik de verwarming appart kan afzekeren. Gezien de kabeldikte van 24 AWG gok ik op een max van 10A, waarbij me 7,5 meer waarschijnlijk lijkt. Van het weekend de boel maar eens monteren, en uiteraard komen er dan ook een paar foto's van.
Kan ik het nieuwe jaar mooi beginnen met warme handjes als het vriest.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mash Fifty project

Bericht#99 » 31 dec 2021, 12:01

Verwarmde handvatten zijn heel prettig. Ik heb ze op de motor en nooit meer wat anders.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#100 » 09 jan 2022, 21:43

Het zit er eindelijk op, en het werkt.
De levering voor de zekeringhouder was behoorlijk vertraagd, maar nu heb ik eindelijk lekkere warme handjes tijdens het rijden.
Zoals beloofd even een paar foto's van de montage.
Afbeelding
Deze set monteer je op de bestaande handvaten. Even puzzelen met de positie vanwege de kabel bij de gashendel.
Eenmaal op zijn plek alles aftapen met de bijgeleverde tape, die overigens geen cm te lang is, en dan de krimpkous erover.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kabelboompje was behoorlijk kort, maar daar heb ik zelf een verlenging voor gemaakt. Uiteraard met waterdichte stekkers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het hele gebeuren is afgezekerd op 5A, maar ik kan lager gaan zodra ik die zekeringen heb.
Een nadeel aan dit systeem is wel dat er geen lampje op zit om aan te geven dat het is ingeschakeld. Echt nodig is dit niet, want met een paar seconden merk je al dat het aan staat, maar het gaat me nog een keer gebeuren dat ik het systeem per ongeluk inschakel met het verzetten van de brommer en dan over het weekend de accu leeg trek. Gelukkig heb ik dan nog een kickstarter, maar we zullen zien of het zo ver komt. Met mijn mid-season handschoenen merk ik na ongeveer een minuutje of 2 al dat de boel wordt verwarmd. De winterhandschoenen heb ik nog niet getest. Dat komt deze week wel.
Al met al vind ik het zo slecht nog niet voor 20,- euro :cheers: :cheers:
2 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer