De nieuwe staat inderdaad al in de bestelling.
Het lijkt me stug dat ik 2 spanningsregelaars achter elkaar stuk heb van nieuw af, maar onmogelijk is het niet.
Ik had stationair 14,8v en volgas 15,2v!
Ondertussen kijk ik even verder met het weerstand verhaal. Al is het maar als training voor mezelf in de wet van ohm e.d. wat ik op mijn nieuwe baan ook geregeld nodig heb, en wat wel iets aan bijspijkeren kan gebruiken.
Eigenlijk trok ik 15A gezien de 15v spanning...
In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik vóór de 10A zekering, en direct op de polen, de weerstand getest
Ik heb geen idee waarom ik dat in vredesnaam zo zou willen doen... maar goed, het is wel gebeurd. Gelukkig is er niks kapot gegaan.
Vandaag verder getest, maar dan op de dag-rijverlichting, en met 47 ohm 5 watt komt de spanning op 10,5V.
Met 1 ohm 25Watt komt de spanning op 14,8. Met een begin waarde van 15,2 gok ik dat ik met 10 ohm 20Watt rond de 13,5V uit moet komen. vermogensweerstand zal dan worden aangesloten op de "12V uitgang" van de spanningsregelaar zodat overal de spanning wat beter uitkomt in plaats van alleen bij de koplamp. Nu eerst eens wreed hard nadenken wat ook al weer de 12v plus van de regelaar was....
Ik ga eens even op internet rondneuzen om de opties te bekijken, en houd het als reserve achter de hand. Eerst van het weekend toch nog maar een keer de spanningsregelaar vervangen en hopen dat dat het toch is. Daarna ga ik even mediteren over waarom ik zo raar aan het denken was