Mash Fifty project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#111 » 30 jan 2022, 12:19

Vanmorgen heb ik er dus toch maar een relais op gebouwd. Ik heb de stuurspanning afgetakt van de R.A.W. relais. Deze is bij mij vanwege andere pinker overbrugd, en dat leende zich perfect om een relais bij te bouwen. Het is een standaard autorelais geworden van een paar euro, en de aansluitingen zijn met een krimpkousje afgeschermd tegen de weersinvloeden voor zover dat mogelijk is. Nu maar zien hoe lang het heel blijft. Vanwege de prijs heb ik er gelijk 2 besteld, dus ik heb een reserve :schater:
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#112 » 30 jan 2022, 13:23

Goed bezig!
Gewoon nog een setje met die bedrading klaar leggen, dan kan je het 1op1 overzetten als de eerste verrot is! :-D
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#113 » 30 jan 2022, 14:05

Misschien is een extra stekker en een reserve kabelset inderdaad geen verkeerd idee.
Al is het maar een uurtje werk om alles te maken en aan te sluiten van nul af.
We gaan het zien
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#114 » 06 feb 2022, 16:20

Van het weekend is de uitlaat gespoten. Er begon roest door te komen bij de lasnaden, dus heb ik alles met waterproof 800 geschuurd, en daar waar ik niet goed kon komen heb ik scothbrite gebruikt.
De chroomlaag is van dezelfde kwaliteit als de rest, dus het liet zich goed schuren.
Daarna schoonmaken en 2 lagen hittebestendig mat zwart gespoten.
Dit is het resultaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hij lijkt weer als nieuw, en kan er weer even tegen.
Hopelijk langer als een maand, maar ik ben er bang voor met mijn gebruik.
3 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#115 » 06 feb 2022, 17:09

Netjes!
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty project

Bericht#116 » 06 feb 2022, 18:17

Ik hou m'n zwarte uitlaten bij met zebraline kachelzwart, beschermt ook tegen roest, en je smeert het er met een doek op dus lekker makkelijk en snel. Kost ook maar een paar euro, bij warmteservice kun je het krijgen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Mash Fifty project

Bericht#117 » 06 feb 2022, 19:51

Ronin84 schreef:Van het weekend is de uitlaat gespoten. Er begon roest door te komen bij de lasnaden, dus heb ik alles met waterproof 800 geschuurd, en daar waar ik niet goed kon komen heb ik scothbrite gebruikt.
De chroomlaag is van dezelfde kwaliteit als de rest, dus het liet zich goed schuren.
Daarna schoonmaken en 2 lagen hittebestendig mat zwart gespoten.

Hij lijkt weer als nieuw, en kan er weer even tegen.
Hopelijk langer als een maand, maar ik ben er bang voor met mijn gebruik.


Ik ben benieuwd. Zelf ook gedaan met speciale zwarte lak die tot 750°C bestendig is. Helaas na twee maanden en ca. 1200km verder was de lak aan het begin van de pijp tot aan waar de pot begint er al geheel afgebrand. Ga nu ééns proberen met lijnolie of oude motorolie. Laat eens weten hoe jouw verloop gaat in de tijd.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mash Fifty project

Bericht#118 » 07 feb 2022, 10:36

Ik borstel de voorpijp van de uitlaat 2x per jaar met een staalborstel en ik smeer hem daarna in met lijnolie. Mijn imitatie uitlaat uit 2018 houdt het daarmee al een paar jaar vol. Hij roest wel wat, maar het blijft binnen de perken.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#119 » 07 feb 2022, 19:06

Als het weer gaat roesten, pak ik de scotchbrite er weer bij en spuit ik hem over. Vind het er eigenlijk mooier uitzien als die chromen uitlaat. Als ik hem een kleurtje ga geven komt het ook mooier uit verwacht ik.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#120 » 27 mar 2022, 20:25

Helaas is de accu schijnbaar niet van geweldige kwaliteit.
Afgelopen week was de accu al leeg. Ook na een weekend aan de lader gehangen te hebben, heeft de accu geen vermogen meer.
Het voltage is nog wel 14,3V maar als ik start, zakt dit onder de 11V.
Nou heb ik ook weer startproblemen gehad, en dus veel moeten starten. Hierdoor heeft de accu wel flink op zijn donder gekregen, maar toch vind ik het belachelijk snel.
De oude lood-zuur accu is weer teruggezet. Van de week ga ik een overspanningsbeveiliging kopen en over de accu monteren. Dit moet de accu dan beschermen tegen over laden. Meer toeren is natuurlijk ook meer volt, en dat is dan weer een nadeel van onbegrensd rijden. Of dit ook echt het probleem is heb ik niet kunnen vinden, maar het is wel een logische verklaring.
De AGM accu staat nu in de schuur aan de druppellader om te kijken of ik hem goed geladen kan krijgen over een langere periode.
Anders is hij afgeschreven, en kijk ik weer verder naar andere opties.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer