Mash Fifty project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty project

Bericht#41 » 09 aug 2021, 20:27

Frame heb ik wel 4 bussen primer en 4 kleur voor gebruikt, lak maar 2. Je 'raakt' veel minder bij een frame, meeste vervliegt dus goed afdekken, en de hoeken maken het dat je veel moet draaien en mikken om alles te coveren. Maar de Devil was een roestig frame dus die had ook wel wat laagjes nodig. Als de lak er nog goed op zit kun je na schuren direct een andere kleur erop leggen.

Primer en kleur gebruik ik vaak Gamma OK bussen, 3 euro per stuk. Blanke Lak van de Action, ik geloof onder de 2 euro. Heb ik de hele Devil mee gedaan met een top resultaat, en net de toeter van de Monkey in het kleurschema gebracht, en die was goed roestig. Veel natschuren met 600 grit tussen elke laag, heel zachtjes na kleur.

Afbeelding

Bij de Monkey tank voor het eerst Motip Carat Lak (10,50) en Motip semi glos Lak (8,50) gebruikt en dat spuit mooier, droogt sneller en heeft meer lagen in de bus zonder gespetter. Bus kleur zelfs helemaal leeg gespoten zonder spetters.

Gister is er wat benzine van de dop gelekt op de lak, was de tank aan het reinigen dus veel schudden en dat hing nog aan de onderkant van het afsluitrubber. Heeft lekker in kunnen trekken want ik was al aan het vullen, maar geen enkele schade dus voor een acryllak heel hard.

Ook met m'n bril ertegenaan gezeten bij het passen van het zadel, geen kras. Zijn toch altijd leuke eerste dagen als alles nog zo vers en mooi is.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#42 » 10 aug 2021, 20:59

Ronin84 schreef:Op een andere noot, heb ik vandaag het knipperlicht relais omzeild omdat mijn loop knipperlichten geen relais nodig hebben. Laatst in de stad gemerkt dat het steeds opnieuw inschakelen van het loop patroon te kort is om duidelijk te zijn voor tegemoetkomend verkeer.

Je bedoelt dat ding achter op je zadel? Knippert die vanzelf joh?
Wat geinig, nooit bij stilgestaan. En hoe doe je dan je knippers voor?


Ronin84 schreef:Als ik hem ooit weer verkoop, is het zo teruggebouwd naar origineel. Alle onderdelen heb ik netjes bewaard bij de reserve onderdelen.

Haha, ik heb ook zo'n doos vol lampen en zooi! :-)
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#43 » 11 aug 2021, 22:52

Janvb schreef:Je bedoelt dat ding achter op je zadel? Knippert die vanzelf joh?
Wat geinig, nooit bij stilgestaan. En hoe doe je dan je knippers voor?


Afbeelding
Dit kleine ding bij het zadel is van ome ali afkomstig.
Het is een set van 2 achterlichten en 2 voorlichten. en ze zijn alle 4 even groot of klein, net hoe je noemen wilt.
De voorkant heeft DagRijLicht en knipperlicht.
Achter heb ik achterlicht, knipperlicht, en remlicht. Alle 4 de knipperlichten hebben dit loop effect.
De "waterval" wordt door de lampjes zelf geregeld met een constante voeding.
Op deze link kun je een filmpje zien van de werking https://nl.aliexpress.com/item/1005001586842553.html?spm=a2g0z.12010615.8148356.55.4d2ef169rRuKPA

Vandaag heb ik aan een paar fietsers te danken dat ik nog wat aan moet passen aan de voorkant.
Ze vertelde mij dat ik niet echt duidelijke knipperlichten had. Ze konden mijn linker licht nauwelijks zien vanaf de rechter kruising, omdat de koplamp ervoor zit. Dus dat wordt aanpassen. De knipperlichten moeten een stukje verder naar voren en naar buiten worden gezet zodat ze beter zichtbaar zijn. Maar eens even goed nadenken hoe ik dit ga maken. Wordt een leuke uitdaging om dit zodanig aan te passen dat het niet aangepast lijkt.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty project

Bericht#44 » 12 aug 2021, 08:39

Cosmetisch het mooiste is je linkerarm uitsteken. :D
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#45 » 12 aug 2021, 21:19

Mooi man, looplichten! :-p

Hier had je het inderdaad al over gehad.
Wel leuk om te zien hoe dat werkt.
Je hebt inderdaad zo de clignoteur niet nodig.

Da's eigenlijk wel een goeie van die knippers aan de voorkant.
Zou daar regelgeving voor zijn, onder welke hoek je ze nog moet kunnen zien?
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#46 » 12 aug 2021, 21:20

BadWeather schreef:Cosmetisch het mooiste is je linkerarm uitsteken. :D



...óf de rechter... :cheers:
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#47 » 15 aug 2021, 13:24

BadWeather schreef:Cosmetisch het mooiste is je linkerarm uitsteken. :D

Dan moet ik zo ver van te voren mijn arm uitsteken, dat is alsnog niet praktisch. Schakelt niet makkelijk :schater:

Maar even weer sereneus: ik heb er geen regelgeving op gevonden. Het enige wat ik terug kan vinden is dat het "duidelijk zichtbaar gemonteerd dient te worden". Lekker vaag omschreven weer.
Ik heb nu vakantie, dus ik heb tijd genoeg om eens even te kijken waar ik ze ga plaatsen om het duidelijker te maken. Ik zal ergens beugels moeten maken en daar de lichtjes op moeten monteren. Ik denk dat ik de koplamp lager moet hangen en dan de r.a.w. daarboven en ietsje naar voren of zo. Als ik het heb gevonden volgen de foto's gegarandeerd.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty project

Bericht#48 » 15 aug 2021, 13:28

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb, van links zie je rechts niet door de koplamp. Bij al m'n brommers zit het lichtje ter hoogte van de lamp en een stuk erachter gemonteerd.

Je hebt ook van die angel eye ledkoplampen die een geïntegreerde knipper hebben. Zo'n lamp in combinatie met de bestaande lichten, duidelijker kun je het niet maken. Of misschien nog stuureindknippers erbij.

Voor de wet moeten ze ook een e-keurmerk hebben, die hebben de Ali's vaak niet.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#49 » 16 aug 2021, 11:14

Ik heb zo'n koplamp met knippers ingebouwd er op gehad, en dan zie je zowizo de knippers niet! :-D
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#50 » 17 aug 2021, 09:48

Janvb schreef:Ik heb zo'n koplamp met knippers ingebouwd er op gehad, en dan zie je zowizo de knippers niet! :-D

Heb ik aan zitten denken, maar ook dat leek me niet duidelijk, tenzij ik in het donker rijd.

Ik heb de oplossing gevonden. Nu alleen nog realiseren.
De koplamp heb ik omlaag gezet, zodat deze nagenoeg op de onderste plaat van het stuurjuk staat.
De knipperlichtbeugels zijn gedemonteerd, en met een beetje aanpassen, kunnen ze onder het instrumentenpaneel tussen de rubber ringen en het frame worden gemonteerd. Zo komen ze hoger en iets verder naar voor te staan. Nu is het dus de beugeltjes aanpassen, of met een stuk plaatstaal nieuwe maken, en waarschijnlijk de kabels iets verlengen. Dat is echter pas zeker te zeggen als de beugels zijn aangepast.
Stap 1 is nu uitvogelen of nieuwe maken interessant is, vergeleken met de aanpassingen.
stap 2 is na het passen van de beugels de lak bijwerken
stap 3 monteren en rijden
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer