Mash Fifty project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#71 » 13 okt 2021, 19:47

Dat valt wel mee. Deze stekkers gebruiken we op het werk ook op Bouwmachines, en de fabrikant gebruikt ze in het motorcompartiment voor verschillende sensoren. Ze geven zelden storingen door vocht. En als ze dat wel krijgen is hij 99 van de 100 keer verkeerd in elkaar gezet.
Het blijft echter nog steeds chinees plastic en silicone dus bombestendig zijn ze niet, maar je hoeft er ook niet voorzichtig mee te zijn. :D
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#72 » 13 okt 2021, 20:21

En Helaas ben ik ook slachtoffer geworden van een glijder afgelopen maandag.
Notabene op een recht stuk weg, midden in het Brabantse Mariahout. Ineens gleed mijn achterwiel onder me weg, en daar lag ik dan.... Ik ben die middag nog de situatie wezen bekijken in daglicht. Er is op die plek, net naast de wegmarkering, een smalle deuk van 10x30 cm. waar geen asfaltgrind meer in zit. Hier lag water en een klein beetje benzine of olie in die morgen. Ik denk dat ik net het randje van die deuk heb geraakt en dat mijn achterwiel is gaan zoeken, met de glijpartij tot gevolg.
Gelukkig valt de schade mee, en is gelukkig voornamelijk materieel:
- een blauwe plek/schaafwond bij mijn heup, en een kleine op mijn knie
-Kapotte regenbroek.
-vizier van de helm is behoorlijk bekrast, dus die wordt vervangen. Helm zelf heeft een mini krasje op het kinstuk net onder het vizier, maar is nog in prima staat en heeft geen klap gemaakt. Alleen een nieuw vizier dus.
-handkap links is afgeschaafd, dus ook die gaat worden vervangen.
-schakelpedaal is aan de onderkant geschaafd. Omdat dit mijn schoenen zou opvreten wordt deze ook vervangen. Is nog wel recht.
Met een middagje sleutelen en 120,- aan onderdelen, is het weer op te lossen. Niet eens de moeite om de all-risk verzekering voor in te schakelen met 200,- aan eigen risico.
En dan neem ik meteen de schakelaar links mee in het sleutelwerk, wat daar blijft de knipperlichtschakeleaar regelmatig van hangen door slijtage. ( waarschijnlijk zand in gekomen of zoiets.

Geen enkele band is tegen zo'n situatie opgewassen, maar dit heeft wel mijn zoektocht naar andere banden bespoedigd, omdat ik weinig vertrouwen meer heb in de originele band (had ik ook al niet meer voordat ik uitgleed). En gelukkig heb ik wat gevonden. De Dunlop K82. :yahoo:
Deze is verkrijgbaar in 4 verschillende breedtes voor 18 inch wielen: 2.75-3.00-3.25-3.50. Heeft ook een wat klassieker uiterlijk, wat ik er mooier bij vind passen, en is ontwikkeld met de lichtere motorfietsen in gedachten. Misschien is het ook een optie voor de Hanway, maar die hebben geloof ik geen 18" wielen?

Foto's zullen volgen als ik de boel heb vervangen.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#73 » 16 okt 2021, 22:24

Man, daar kom je nog goed vanaf!
Niks kapot wat niet terug kan groeien of vervangen kan worden.

De hanway heeft 90/90-18 en 110/90-16 banden
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mash Fifty project

Bericht#74 » 17 okt 2021, 07:01

Daar kom je goed weg inderdaad! Tegen olie is niks opgewassen, maar het is desalniettemin echt belangrijk om goede banden te hebben als je ook in mindere omstandigheden wil rijden.

Mooi klassiek profiel heeft die K82 trouwens.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#75 » 17 okt 2021, 10:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het lijkt zelfs ergers als het daadwerkelijk is.
Mij vrouw was behoorlijk geschrokken, maar nu de boel is vervangen, ziet ze ook dat het behoorlijk mee is gevallen.
De helm is niks meer aan te zien met het nieuwe vizier, op een klein moeilijk te zien stukje van 3CM. Was alleen weer even goed nadenken hoe dat Pinlock vizier erin moet.
De standaard zijn de bramen met een vijltje verwijderd en daarna is er een laagje verf tegen het roesten over gegaan.
Het schakelpedaal is vervangen. Dit bleek ook wel mee te vallen, en omdat die er beter uit zag als dat ik in eerste instantie had gezien, heb ik die voor reserve in de kast gelegd en kan ik gaan zoeken op internet of ik het messing busje zou kunnen wisselen voor een naaldlagertje. De nieuwe met een flinke dot vet op de as teruggezet.
De schakelaar van de verlichting is ook vervangen. Dat was ik al van plan voordat ik uitgleed. Schijnbaar was er meer aan de hand met dat onding, want ik kan de Mash weer uitschakelen met de sleutel zonder dat de koplamp als stroboscoop gaat werken, mijn sein knop werkt weer, de knipperlichten doen het weer fatsoenlijk, en de nieuwe schakelaar heeft ook een iets ruimere slag voor de chokekabel waardoor hij ook weer beter startte na een week stil gestaan te hebben. Die schakelaar had ik veel eerder moeten vervangen schijnbaar. Weer een leermomentje erbij.
De handkappen heb ik nog laten zitten, omdat ik er nog niet uit ben of ik dezelfde weer terug wil zetten of andere wil monteren die beter bij het uiterlijk passen.

De banden hebben inderdaad een mooi klassiek profiel, en ik zit door het profiel ook te spelen met de gedachte om voorvorkrubbers te monteren. Zou volgens mij wel mooi staan bij elkaar. Het nadeel is dan wel weer dat je de keerringen moeilijker in de gaten kan houden. Keuzes keuzes keuzes..... Ik heb gewoon te veel goede ideeën denk ik...:rlol:
Het lijkt me ook een band die een stuk beter afwatert als die standaard hoekiefoekie banden, en aangezien ik het hele jaar rond in weer en wind met de brommer ga, mag er best een degelijke band op zitten.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#76 » 22 okt 2021, 22:19

Vandaag naar de bandenhandel geweest om de nieuwe banden erop te laten leggen.
Ziet er goed uit. Morgen na het werk kan ik ze gaan monteren en zal ik ook even een foto maken met de nieuwe schoenen op de fiets.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#77 » 23 okt 2021, 16:58

De nieuwe bandjes zitten erop. Ik heb even een klein stukje proef gereden, en het is toch echt wel een verschil.
Minder trillen, meer grip, en betere looks. Brandstofverbruik kan ik uiteraard nog niks over zeggen, maar als dat een noemenswaardig verschil geeft zal ik het hier nog te kennen geven.
Het voorwiel heeft nagenoeg dezelfde maat. Dit was wel nog even de vraag wat betreft de hoogte, maar dat past heel mooi
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mash Fifty project

Bericht#78 » 23 okt 2021, 18:04

Mooi dat hij beter rijdt, daar doe je het voor!
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Mash Fifty project

Bericht#79 » 25 okt 2021, 22:27

Dat profiel ziet er best goed uit.
0 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#80 » 27 okt 2021, 12:10

Mooie bandjes, past goed bij de brommer!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer