Mash Fifty project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#31 » 06 jul 2021, 17:52

Ik ga het eerst eens proberen met rustoleum mat zwart.
Als het goed is heb ik dan geen primer nodig. Dit hecht namelijk ook op verschillende kunststof soorten. Nu alleen nog de test of dit één van die soorten is.
Als ik kleur zou spuiten ga ik voor een kunststof primer, gevolgd door een 2 componenten autolak.
Heb ik nog niet echt uitgezocht hoe dat zou werken met Mat kleuren.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#32 » 11 jul 2021, 15:08

Zoals beloofd, de foto's:
Dit de oplossing van de middenbok:

Afbeelding

Dan hebben we nog de twee zijkappen die zijn aangepast:
Dit zijn de roosters die los waren gekomen en gingen rammelen/trillen tijdens het rijden.

Afbeelding
Het plaatje achter het gaas bleek een mooie afdekplaat/mal te zijn.

Afbeelding
Afplakken met schilders-tape om te zorgen dat het kapje niet vast kwam te zitten met hars

Afbeelding
Daarna de matjes en de hars aanbrengen. Normaal doe je eerst de polyestermat en dan die dunne vezelmat ter afwerking.
Omdat ik van binnen naar buiten werkte heb ik dit andersom gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Resultaat viel niet tegen.

Afbeelding
Flink schuren en de fijnplamuur erover

Afbeelding
en dan spuiten met Rustoleum zwart 2178. Deze hect goed op het Chinees kunststof zonder primer te gebruiken, bleek achteraf. Dit is het resultaat van een paar avonden werk.
De kapjes hebben rondom ook een rubber rand gekregen tegen het trillen, omdat aan de linker kant het kapje tegen het frame aan rammelt. Hier heb ik nog niks tegen kunnen doen om te richten, dus dan maar symptoombestrijding.

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben erg tevreden over het resultaat, en het gerammel is nu weg :cheers: :thumbsup:
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash Fifty project

Bericht#33 » 12 jul 2021, 15:37

Super strak , netjes gedaan.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Mash Fifty project

Bericht#34 » 12 jul 2021, 22:27

Nice!
0 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Mash Fifty project

Bericht#35 » 15 jul 2021, 22:04

Minder is meer, dat blijkt hier wel weer. Mooi werk.
0 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#36 » 07 aug 2021, 13:53

Vandaag ben ook ik eens bezig geweest met de wrapping folie.
Helaas is het ook hier een minder succesvol deel van het project gebleken.
Veel bubbels en scherpe vouwtjes in de folie. Bovendien vind ik dat het rondom de kraag van de benzinedop niet mooi blijft zitten. Als dit nu al het geval is, vraag ik me af hoe snel het helemaal los gaat laten als de brommer in weer en wind dagelijks gebruikt wordt.
Voor mij wordt het dus ook spuiten, en met een beetje geluk kan ik dat gaan doen in de vakantie, mits ik op tijd de juiste lak gevonden heb.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Mash Fifty project

Bericht#37 » 07 aug 2021, 22:00

Ik vraag me af hoe die folie op benzine reageert.
Zou dat niet gaan omkrullen?
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#38 » 09 aug 2021, 17:37

De folie zou er niet op moeten reageren, maar ik verwacht zelf dat het op langere termijn toch echt wel sporen gaat na laten.
Wrappen wordt veel gedaan. Ook op motoren en auto's met een verbrandingsmotor. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de folie meteen om gaat krullen, maar ik verwacht niet dat het een oplossing is die je voor enkele jaren kunt gebruiken. Leuk voor seizoensrijders om ieder seizoen een andere kleur op de tank te hebben.
Buiten dat, is het gewoon verrekte lastig om een strak en mooi resultaat te krijgen op een object zoals een brandstoftank.
Het lijkt mij eerder een makkelijke oplossing voor een motorkap van een auto of zoiets dergelijks.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty project

Bericht#39 » 09 aug 2021, 18:00

Janvb schreef:Ik vraag me af hoe die folie op benzine reageert.
Zou dat niet gaan omkrullen?


Ik heb nog wel een stukje en wat benzine liggen, ik denk dat het direct verkleurt. Je moet namelijk nog een beschermingslaag aanbrengen las ik later op de website, blanke folie of lak.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#40 » 09 aug 2021, 19:53

BadWeather schreef:Ik heb nog wel een stukje en wat benzine liggen, ik denk dat het direct verkleurt. Je moet namelijk nog een beschermingslaag aanbrengen las ik later op de website, blanke folie of lak.

Weer wat geleerd. Maar dan vraag ik me af of het wel een goed alternatief is voor spuiten.
Voor onze tankjes en kapjes heb je niet veel materiaal nodig om netjes te kunnen spuiten, dus voor de kosten krijg met deze informatie toch wel mijn bedenkingen. Om een complete caferacer brommer te spuiten heb je ongeveer 1 spuitbus primer, 2 bussen kleur en 2 bussen lak nodig. Misschien nog kunststofprimer in sommige gevallen. Kost ook de wereld niet, maar is veel duurzamer, en gegarandeerd benzine bestendig. Het enige voordeel wat ik nu zie in het proces om te wrappen is dus dat je geen droogtijd hebt.
Zodra ik mijn vrouw heb overtuigd om zonder ruzie te kunnen spuiten, bestel ik gewoon lak en geen folie. Mij te lastig en vermoedelijk te kwetsbaar.


Op een andere noot, heb ik vandaag het knipperlicht relais omzeild omdat mijn loop knipperlichten geen relais nodig hebben. Laatst in de stad gemerkt dat het steeds opnieuw inschakelen van het loop patroon te kort is om duidelijk te zijn voor tegemoetkomend verkeer. Nus is dat opgelost hoop ik. Gewoon een stukje kabel met 2 kabelschoentjes in de stekker steken en bij elkaar houden met een trekbandje en wat tape. Het is helaas wel nu zo dat, als ik het knipperlicht inschakel, de controle lamp continu blijft branden, maar voor LED maakt dat niet uit en het stoort me niet. Als ik hem ooit weer verkoop, is het zo teruggebouwd naar origineel. Alle onderdelen heb ik netjes bewaard bij de reserve onderdelen.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer