Mash Fifty project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mash Fifty project

Bericht#101 » 10 jan 2022, 08:18

Mooi werk. HVV is echt ideaal.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Mash Fifty project

Bericht#102 » 10 jan 2022, 11:52

Via alle kabels kun je een 12v led controle lampje kopen. Gebruikt maar max 20mA
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#103 » 10 jan 2022, 21:34

Oldy schreef:Via alle kabels kun je een 12v led controle lampje kopen. Gebruikt maar max 20mA
Afbeelding

Ik houd het in mijn achterhoofd. Voorlopig werkt het zo goed. Met mijn Winterhandschoenen is het nagenoeg net zo snel warm.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#104 » 21 jan 2022, 20:27

Het is nu al 2 keer voorgekomen dat ik dus toch de verwarming ben vergeten uit zetten na aankomst op het werk. Kom je na een werkdag bij je brommer, gaat de teller verlichting niet eens aan....
Ik ga toch maar eens even rondneuzen voor een relais. Dan kan me dat niet meer gebeuren.
Dan wordt het relais ingeschakeld door het contact, maar wordt de verwarming wel gevoed door de accu, via zijn eigen zekering. Alleen even zoeken naar een relaisvoet die ook spatwaterdicht is. Tot nog toe alleen maar van die open dingen tegengekomen. 3 druppels water en je hebt een storing. Niet handig op een café racer. Als dat niet blijkt te kunnen, maak ik een behuizing of zoiets waar ik een standaard auto relais in kan monteren.
En omdat de accu ook al een keer droog is geweest heb ik hem maar gelijk vervangen voor een onderhoud vrije AGM accu van 9 AH. Wel hetzelfde formaat als origineel, maar iets meer vermogen erin.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#105 » 21 jan 2022, 21:57

check even die filmpjes van mij op youtube, ik wijs daar een draadje aan waar de geschakelde plus op zit ergens onder het zadel.

Ik heb een standaard autorelais onder het zadel zitten en dat doet het nog steeds, maar goed ik ben natuurlijk een mooi weer rijder... :-D

Heb je het typenummer van die accu?
Die er origineel op zit is namelijk moeilijk te verkrijgen.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#106 » 22 jan 2022, 11:13

Janvb schreef:check even die filmpjes van mij op youtube, ik wijs daar een draadje aan waar de geschakelde plus op zit ergens onder het zadel.

Ik heb een standaard autorelais onder het zadel zitten en dat doet het nog steeds, maar goed ik ben natuurlijk een mooi weer rijder... :-D

Heb je het typenummer van die accu?
Die er origineel op zit is namelijk moeilijk te verkrijgen.

Na wat gezocht te hebben op internet, denk ik dat ik inderdaad maar een gewoon autorelais ga gebruiken. Dan zie ik wel of het problemen gaat geven. Of ik gebruik verlijmde krimpkous op de polen.
De geschakelde plus kan ik ook aftakken van de startonderbreker. Ik zet namelijk met de killswitch altijd mijn motor uit en dan draai ik het contact pas uit. Ik zal even kijken of ik je video kan vinden, en anders ga ik gewoon even aan het meten.

De accu is een 12N9-BS (MF) van Edge. Hij kost ongeveer 3 tientjes.
Ik ken het merk niet, maar dit was een van de weinigen in het juiste formaat. Een beetje extra vermogen in een accu is nooit weg, en er zullen vast wel meer merken zijn die ze maken.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Mash Fifty project

Bericht#107 » 23 jan 2022, 13:20

Vraagje, waar heb je deze handvatverwarming vandaan ?
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#108 » 24 jan 2022, 18:04

peter stupers schreef:Vraagje, waar heb je deze handvatverwarming vandaan ?

Bol.com
En als er mensen interesse hebben: ik zie n et dat het in de aanbieding is gekomen voor 16,95! :thumbsup:
Link naar webshop
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Mash Fifty project

Bericht#109 » 24 jan 2022, 20:13

:thumbsup: :thumbsup:
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#110 » 25 jan 2022, 17:38

Ik heb nog twee handvatten met verwarming ingebouwd liggen, mogen weg voor 10 euro en verzendkosten.
Werkt prima, maar ik heb toch besloten dat ik een mooi weerrijder ben! :-)
Ik heb er ook nog handkappen bij.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer