Mash Fifty project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#21 » 01 jul 2021, 20:07

De koplamp is "nog" de originele halogeen koplamp. Ik ben aan het rondneuzen, maar heb nog niet iets gevonden waarvan ik het vermoeden heb dat het lang mee gaat, voor een prijs die ik bereid ben te betalen. En omdat ik mijn brommer bijna dagelijks gebruik, mag het wel een beetje kwaliteit hebben. Helaas gaat de prijs dan ook hard omhoog...

De warpping folie laat nog even op zich wachten. Ik ga eerst even onderzoeken of ik een brandstofmeter gemonteerd kan krijgen.
Dit zal waarschijnlijk een caferacer systeem worden waarbij je een simpel "peilglaasje" op de tank monteert. Als ik dit moet lassen, wordt de tank in folie wrappen een lastig verhaal voor een beginner/leek. Dan wordt het spuiten. Eerst maar eens testen of het niet in de weg gaat zitten met wat losse onderdelen, voordat ik iets ga kopen.

Wel heb ik de kettingset ondertussen vervangen door een DID set. Wat een groot verschil maakt dat zeg! :worshippy:
Ook is de buffer waarmee de middenbok tegen het frame rust, iets aangepast. Ik kan nu met een schroefdraad de hoogte van de middenbok afstellen. Dit heb ik gedaan omdat het rubberen blokje al te ver was ingedeukt, waardoor de middenbok tegen de demper aan kwam. Een hoop gerammel en een deukje in de demper zijn hier het gevolg van. De kans dat dit nog een keer voor komt is nu aanzienlijk kleiner. Foto's zullen morgen of van het weekend volgen.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#22 » 02 jul 2021, 07:39

kijk voor de gein eens of er, net als bij de caferacer, een blindplaatje onder op de tank zit voor je er in gaat boren.
Ik heb er zelf een vlotter in gezet en een meter aangesloten, zie mijn topic voor plaatjes.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#23 » 02 jul 2021, 22:31

Helaas heeft Mash dit dus niet. Had ik al naar gekeken. Ik zou een tank van een Dirt track kunnen kopen, die heeft wel een meter, maar dan ben ik alles bij elkaar bijna 300,- euro kwijt voor een oplossing me ook nog eens niet uniek genoeg is.
Het is misschien ook nog wel te doen om een flens aan de onderkant te maken en daar een vlotter van een cr in te bouwen.
Als het niet goed uitkomt, moet ik maar leren rijden op de dagtellerstand.
Tijd voor nog meer onderzoek.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty project

Bericht#24 » 02 jul 2021, 23:03

Er zit toch wel een reservekraan op? Gewoon tanken zodra je de reserve hebt bereikt, of je dagteller gebruiken inderdaad.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#25 » 03 jul 2021, 09:08

Origineel wel. Maar met een iets minder dan een halve tank moest hij al op reserve, en dan vind het nut ervan niet echt praktisch. 4 liter reserve op een tank van 10 á 11 liter vind ik wel erg veel. Ik heb het origineel filter uit de tank gehaald en na de kraan een universeel filtertje gemonteerd, zodat ik de vervuiling kan zien en makkelijker kan vervangen. Nadeel daarvan is dat de reserve functie van de benzinekraan weg is...
Leeg is dus ook echt LEEG. Misschien kan ik de oude filter ook wel aanpassen, zodat de reserve functie terug komt. Denk ik nog even over na.
Ondertussen ga ik vandaag met polyestermatjes aan de gang om die roosters in de zijkappen te vervangen. Deze zitten met clips vast aan de kunststof kap, maar meer dan de helft van die clips is afgebroken. Hierdoor gaan de gaasjes resoneren wat heel erg vervelend rijden is. Ze gaan eraf, en de gaten maak ik dicht met polyestermatjes. Daarna plamuren en schuren. Bij een tevreden resultaat gaat er kleur over, maar voorlopig blijft het even primer grijs denk ik.
Ik zal mijn best doen om er foto's van te maken.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty project

Bericht#26 » 03 jul 2021, 13:26

Die 4 liter reserve zorgt er wel goed voor dat alles aan vervuiling wat in je tank zit niet in je carburateur komt. Zakt naar beneden en komt zo lang je m niet helemaal leeg rijdt ook niet verder.

Misschien heeft Mash dat met opzet gedaan :schater:
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#27 » 03 jul 2021, 13:35

Kan je niet het originele filterbuisje een beetje aanpassen door er gaatjes in te boren zodat je langer op de normale stand kan rijden?
Meestal is dat een buisje met aan de bovenkant filtergaas en van onderen een stukje dicht, is dat daar ook zo?
Dan filtert ie niet meer, maar dan hou je gewoon dat extra filter aan zodat je geen trammelantjes in de carburateur krijgt.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty project

Bericht#28 » 05 jul 2021, 20:40

Dat is nou het mooie van plamuren en schuren. Verstand op nul en aan de gang. Heb ik mooi de tijd om over andere dingen na te denken. Trammelant in de carburateur komt er niet met een filter in de slang. Filter aanpassen heb ik net ook naar zitten kijken. Moet kunnen lijkt me. Ga ik van de week even mee puzzelen. Misschien zaag ik heel het filter deel er zelfs vanaf om zo een "pijpje" te hebben wat een liter of 2-3 aan reserve houd. Het resultaat zal uiteindelijk wel duidelijk worden, en dan zal er ook uiteraard een foto volgen.

De eerste laag mat zwart zit er nu op, zodat ik kan zien of ik nog wat moet plamuren of gewoon kan gaan spuiten. Zonder primer zal het resultaat toch niet mooi worden, maar dan kan ik wel zien wat er nog geschuurd moet worden met waterproof 600 voordat er écht gespoten kan worden. Het ziet er al niet verkeerd uit, maar ik wacht met de foto's even totdat ik alles in één keer kan uploaden.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty project

Bericht#29 » 06 jul 2021, 10:58

ja dat interne filtertje doet dan helemaal niks meer, dus dat kan er af.
Of misschien een stukje benzineslang op de plek van dat buisje steken als dat past.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty project

Bericht#30 » 06 jul 2021, 12:30

Ronin84 schreef:Dat is nou het mooie van plamuren en schuren. Verstand op nul en aan de gang. Heb ik mooi de tijd om over andere dingen na te denken. Trammelant in de carburateur komt er niet met een filter in de slang. Filter aanpassen heb ik net ook naar zitten kijken. Moet kunnen lijkt me. Ga ik van de week even mee puzzelen. Misschien zaag ik heel het filter deel er zelfs vanaf om zo een "pijpje" te hebben wat een liter of 2-3 aan reserve houd. Het resultaat zal uiteindelijk wel duidelijk worden, en dan zal er ook uiteraard een foto volgen.

De eerste laag mat zwart zit er nu op, zodat ik kan zien of ik nog wat moet plamuren of gewoon kan gaan spuiten. Zonder primer zal het resultaat toch niet mooi worden, maar dan kan ik wel zien wat er nog geschuurd moet worden met waterproof 600 voordat er écht gespoten kan worden. Het ziet er al niet verkeerd uit, maar ik wacht met de foto's even totdat ik alles in één keer kan uploaden.


Welke lak en primer ben je van plan te gebruiken?
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer