Mash Fifty project

Ronin84

Re: Mash Fifty project

Bericht#101 » 09 jan 2022, 21:43

Het zit er eindelijk op, en het werkt.
De levering voor de zekeringhouder was behoorlijk vertraagd, maar nu heb ik eindelijk lekkere warme handjes tijdens het rijden.
Zoals beloofd even een paar foto's van de montage.
Afbeelding
Deze set monteer je op de bestaande handvaten. Even puzzelen met de positie vanwege de kabel bij de gashendel.
Eenmaal op zijn plek alles aftapen met de bijgeleverde tape, die overigens geen cm te lang is, en dan de krimpkous erover.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kabelboompje was behoorlijk kort, maar daar heb ik zelf een verlenging voor gemaakt. Uiteraard met waterdichte stekkers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het hele gebeuren is afgezekerd op 5A, maar ik kan lager gaan zodra ik die zekeringen heb.
Een nadeel aan dit systeem is wel dat er geen lampje op zit om aan te geven dat het is ingeschakeld. Echt nodig is dit niet, want met een paar seconden merk je al dat het aan staat, maar het gaat me nog een keer gebeuren dat ik het systeem per ongeluk inschakel met het verzetten van de brommer en dan over het weekend de accu leeg trek. Gelukkig heb ik dan nog een kickstarter, maar we zullen zien of het zo ver komt. Met mijn mid-season handschoenen merk ik na ongeveer een minuutje of 2 al dat de boel wordt verwarmd. De winterhandschoenen heb ik nog niet getest. Dat komt deze week wel.
Al met al vind ik het zo slecht nog niet voor 20,- euro :cheers: :cheers:
2 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.

Heinz

Bericht#102 » 10 jan 2022, 08:18

Mooi werk. HVV is echt ideaal.
0 x
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Oldy

Bericht#103 » 10 jan 2022, 11:52

Via alle kabels kun je een 12v led controle lampje kopen. Gebruikt maar max 20mA
Afbeelding
0 x

Ronin84

Bericht#104 » 10 jan 2022, 21:34

Oldy schreef:Via alle kabels kun je een 12v led controle lampje kopen. Gebruikt maar max 20mA
Afbeelding

Ik houd het in mijn achterhoofd. Voorlopig werkt het zo goed. Met mijn Winterhandschoenen is het nagenoeg net zo snel warm.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.

Social Media

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”