Grand Dink 2007... gepimpt... nogal :-) Watergekoeld.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Grand Dink 2007... gepimpt... nogal :-) Watergekoeld.

Bericht#11 » 26 mar 2014, 23:41

@ Kees : nee, zoeken op "grand dink tacho". Alleen die drie woorden.

Je kunt ze vinden dan op ebay.nl maar meer resultaten haal je via ebay.de.

En als je de onderdelen zoekt voor het ombouwen van je GD naar vloeistofgekoeld.... weet ik waar je ze kan krijgen intussen hoor :-)

Nee, niet bij mij :-) Maar ik heb een adresje.....

En de rest kan ik je ook wel mee helpen denk ik.

@ Cor : nee, mijn B&W wilde altijd wel laten zien dat de vloeistof heet werd, voornamelijk bijvoorbeeld op lange dagen en dan in de file of voor het stoplicht staan. Maar : ik moet zeggen : ze is drie keer echt goed extreme oververhit geraakt : Koelsysteem was uitgevallen en de naald ver in het rood..... en toch nog een 20 KM van huis. Ik ga niet duwen dus steeds een eind rijden, dan weer koelen, dan weer rijden. Alles ging rood zien en alle alarmbellen gingen af ! Ze ging er een wat rauwer geluid van maken maar het blok en alles is het gewoon blijven doen.... Was een wereldmachine en ik mis d'r :-(

@ TK E : alweer dank voor het compliment maar niet jaloers worden ! Jij hebt tenslotte ook een Kymco :-) En er is geen betere.....
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Grand Dink 2007... gepimpt... nogal :-) Watergekoeld.

Bericht#12 » 27 mar 2014, 00:07

Ik moet hierbij trouwens nog opmerken, want dat komt er niet goed uit, dat de inspiratie van mij (en een beetje van Kees : wat heb ik lang gezocht voordat zijn oplossing mij verder goed op weg hielp) was maar dat mijn eigen monteur alle werkzaamheden heeft uitgevoerd. Hij is een echte oude rot in het vak en zoals hij, is er geen tweede ! (En dat bedoel ik meer dan positief ! :-) ). Een echte grondige vakman.

De ideeën en inspiratie komen van mij, dan heeft hij zijn rolberoerte over "wat ik nu allemaal meer wil en verzonnen heb", dan komt hij nog met oplossingen die ik zelf niet bedacht had en bouwt de machine zoals ik het wil :-)

Een perfecte samenwerking dus :-D

Want mechanisch en electronisch ben en blijf ik een redelijke nul.

Ere wie ere toekomt !

PS : en ook aan zijn vrouw die mij steeds maar weer ziet langskomen, die gek die dan uren met haar vent zit te lullen en discussieren... heel geduldig... en ze is en blijft heel lief :-)
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Grand Dink 2007... gepimpt... nogal :-) Watergekoeld.

Bericht#13 » 27 mar 2014, 08:56

Amendoim schreef:Ik moet hierbij trouwens nog opmerken, want dat komt er niet goed uit, dat de inspiratie van mij (en een beetje van Kees : wat heb ik lang gezocht voordat zijn oplossing mij verder goed op weg hielp)


Nou moet ik oppassen dat ik geen Red Bull vleugeltjes krijg :lol: :lol: :lol:

Ik vind het wel klasse als je een monteur heb die aan jou wensen voldoet. Die zijn der echt niet veel meer.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Grand Dink 2007... gepimpt... nogal :-) Watergekoeld.

Bericht#14 » 27 mar 2014, 09:39

In het begin was dat ook niet eenvoudig, moet ik zeggen :-) Ten eerste heb ik al de ballen verstand van het mechanische deel dus ik beschreef (en nog steeds) wat ik voel en denk wat er mis is. Dat resulteerde meestal minimaal in een A4tje tekst, soms 2 of 3 :-) Ik moet het tenslotte beschrijven want ik weet niet wat het is. En dan zei hij zoiets van : "oh, da's het nippeltje van je cardan van je voorwiel dat los zit" en was het zo weer gemaakt :-)

Ook alle extra dingen die ik dan op mijn scooter wilde, had hij wel eens bedenkingen over en hebben hem soms heel wat hoofdbrekens bezorgd. Al mijn "gekke" wensen :-) Bij elke beurt of elk project krijgt hij nog steeds vele blaadjes papier met al mijn aantekeningen en wensen erop :-) Kan hij mooi schrappen en alles afwijzen :-) (Maar hij doet het uiteindelijk wel hoor :-) ).

Maar het is een echte vakman van de oude stempel met -tig jaar ervaring en inderdaad, geen van mijn voorgaande dealers wilde er zelfs aan beginnen (en al helemaal niet indien ik bepaalde onderdelen, die ze zelf niet hadden en ik dus elders had gekocht, zelf niet aan mij verkocht hadden).

Maar op zich is hij wel altijd zo geweest, creatief bedoel ik, en dat begon al toen ik special verlichting op mijn Runner wilde hebben, zoveel jaar geleden. Dat heeft hij helemaal uitgedacht en uitgevoerd en het resultaat was geweldig ! Een uitdaging gaat hij niet uit de weg.

De watergekoelde was het eerste échte grote project waar ik mee aankwam. Dagen, weken hebben we erover gesproken. En ondanks veel discussie (steeds weer "ja maar" :-) van mijn kant) is hij eraan begonnen. Omdat het natuurlijk niet bestond en eigenlijk op sommige punten niet kon, is hij er maanden mee bezig geweest. De ene na de andere moeilijkheid liep hij tegenaan en ze wilde maar niet lopen. Maar uiteindelijk dus wel :-) Al zei hij toen : "dat doe ik dus nooit meer !". Waarop ik zei : "maar nu weet je hoe het moet dus de VOLGENDE is dan toch makkelijker ? " :-) Arme man...

Maar toen kwam ik met nog een groot project.... en nu staat er alweer een enorm project in de planning en hij vindt het nu wel alweer leuk allemaal en denkt graag mee over alles wat ik wil en hoe dat gerealiseerd kan worden. Met het nieuwe project zijn we dus alweer volop met discussiëren bezig :-) Gelukkig hebben we het in al die jaren heel goed met elkaar weten te vinden en is de relatie meer dan alleen maar zakelijk. Ik kan hem altijd bellen en altijd van hem op aan. Ik zou niet weten wat ik zonder hem moest.

Nee, uiteraard is dat niet gratis. En niet goedkoop, hoe laag mijn prijs bij hem ook is. Maar het resultaat is er wel naar.

Ik ben nog heel veel van plan op scootergebied. En zoals hij is er geen een. Dus we mogen allebei nog lang niet dood :-)
0 x

TheMetalMike

Re: Grand Dink 2007... gepimpt... nogal :-) Watergekoeld.

Bericht#15 » 18 mei 2015, 19:58

Ha die Edwin, ziet er strak uit man. De scooter ziet er echt veel beter uit na de grote verbouwing van de monteur! Je zou bijna denken dat hij nieuw is, dat is hij eigenlijk ook wel een beetje als je kijkt wat er allemaal vervangen is.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Grand Dink 2007... gepimpt... nogal :-) Watergekoeld.

Bericht#16 » 21 jun 2016, 10:58

Qapla' !
0 x

joopstern

Re: Grand Dink 2007... gepimpt... nogal :-) Watergekoeld.

Bericht#17 » 21 jun 2016, 11:45

mooi project klasse gedaan :sct1:
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Grand Dink 2007... gepimpt... nogal :-) Watergekoeld.

Bericht#18 » 21 jun 2016, 11:55

Een topic van meer dan twee jaar oud... Leuk :-)

En ja, ze rijdt nog !
2 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer