De Oude New dink

Zoetersmurf

De Oude New dink

Bericht#1 » 28 mei 2016, 14:38

Zo als sommigen al weten heb ik de knoop doorgehakt en de dink classic omgeruild voor een New dink uit 2007.

De 4 takt is de belangrijkste reden waarom ik de ruil heb gedaan, ik rijd veel op de scoot naar en voor mijn werk als verkeersregelaar dus een 4 takt is beter qua verbruik.

Nu heb ik natuurlijk de Dink classic om en verbouwd naar een scooter waarmee ik graag gezien wilde worden;

Afbeelding

Nu ik een simpele grijze New Dink in het bezit heb kan ik natuurlijk niet anders dan deze ook op en ombouwen naar iets dat ik zelf mooi vind.
Ik ga hiervoor deze post gebruiken, ik zal wat foto's plaatsen en waar nodig iets aan uitleg geven over het hoe en waarom. ik ben me bewust van het feit dat iedereen een eigen smaak enideeen heeft dus ik vind het een goed plan als mensen dit dan ook delen.

Met andere woorden als ik iets doe of als ik een idee heb en je bent het er niet mee eens of je hebt een betere/andere oplossing laat me dat dan weten in deze post.
Immers we zijn er om elkaar te helpen en iedeen en oplossingen zijn altijd welkom, echter er is geen garantie dat die ideeen of oplossingen ook gebruikt gaan worden.

Om te beginnen;

de Dink is niet standaard er zit een 80cc cilinder onder en die blijft eronder, wel wil ik de snelheid omlaag brengen hij loopt nu gewoon gevaarlijk hard. Ja ik kan natuurlijk minder gas geven en zo verantwoord rijden, maar op een rollenbank gooien ze de dink open en benik hem waarschijnlijk kwijt lol.

Dus ideen over hoe je de snelheid omlaag kunt brengen zonder dat je aan trekkracht inleverd zijn welkom.

ik heb inmiddels een set zijkoffers van Givi op de kop getikt en ben druk bezig de bijbehorende houders passend te maken op de dink dit is gelukt en de koffers passen er op.
Ook een bagage drager besteld en een topkoffer via marktplaats die ik hopelijk vandaag nog kan ophalen.

zodra de top koffer op de dink zit zal ik een foto maken zodat er een beetje een idee is van hoe het er uit zal zien.

Als laatste nog de kleur, ik ben van plan om de dink geheel wit te maken, ik heb inmiddels reflecterende tape in mijn bezit in rood en wit waarmee ik aan de zijkant de neus en de zijkoffers strepen maak waardoor ik in het donker meer opval inverband met mijn werk. Ook de nodige gele knipperlichten zijn in het bezit en de benodigde ontheffing is er ook al hoewel ik wel opnieuw het kenteken moet laten veranderen anders is de ontheffing niet meer geldig.

ik heb nog gedacht aan een zwaailamp op buis die je omhoog kan schuiven maar dat werd me te duur (350 euries) dus die gaat er niet komen.

Kortom ik heb een hoop werk te doen om de New Dink klaar te krijgen voor mijn werk en mijn tourtjes, de eerste tour in Bad Lear zal ik gewoon rijden zo als hij nu is.

O en in het kader van de hobbyisten die hun scooters een naam geven dacht ikzelf aan de naam whitedevil voor mijn Dink maar omdat hij nu nog grijs is zal ik daarmee wachten.

word vervolgd
5 x

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: De Oude New dink

Bericht#2 » 28 mei 2016, 15:19

Martin, leuk om te lezen om te lezen, je bent wel veel van plan, ben zeer benieuwd naar het resultaat en zal deze veranderen graag volgen, echt leuk.
Ikzelf heb een stevig rek aangeschaft voor de topkoffer, dan staat de koffer recht, vindt ik mooier.
Als je wil weten hoe en wat dan hoor ik het wel, het is een rek van givi voor de ND.
Succes met klussen.
Groet Hans
0 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: De Oude New dink

Bericht#3 » 28 mei 2016, 15:20

Moeten we je naam maar veranderen naar Zoeterwitje. :lol:
Maarrrrr dit gaat een leuk topic worden. Veel succes met de aanpasingen. Ik zal het met belangstelling volgen.
1 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: De Oude New dink

Bericht#4 » 28 mei 2016, 15:49

Martin,

Ook ik rijd met 80CC en ben inmiddels verslaafd aan de trekkracht.
Ik reed destijds met een Overdrive vario met 7 grams rollen + een NCY uitlaat dik over de 80 km/u.
Met de originele vario met 8 grams rollen en de originele uitlaat is dit inmiddels afgenomen tot 65 à 70 km/u op de teller.
Op GPS rijdt hij exact 60 km/u, hetgeen geheel rollenbanklegaal is.
Reken maar uit; 60 x 10% = 6. 60 min 6 = 54 = binnen de grens. Ruim !
Trekt als de spreekwoordelijke lier!
Ik zou nog iets kunnen fine-tunen met 8,1 of 8,2 gram, om de dip in het begin eruit te krijgen, maar zoals jezelf al aangaf...
je kunt ook gewoon je rechterhand in bedwang houden. Ik doe dit sinds ik dat ongeluk heb gehad (zeker in de bebouwde kom) en kan zeer mooie verbruikscijfers overleggen. Zo mooi dat ik zelfs overweeg om een gasschuifbegrenzer in te bouwen, welke er voor zorgt dat ik heel eenvoudig niet volgas KAN rijden (95% zou mooi zijn).
Hoop dat je hier iets mee kunt.
Weet niet of je een 6 pins of een 8 pins cdi hebt?
Ik rijd met 8 pins en heb ook nog de mogelijkheid van een cdi met verstelbare toerenbegrenzer liggen; voor het geval dat....
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Flevolander58

Re: De Oude New dink

Bericht#5 » 28 mei 2016, 16:49

Wat zal dat trekken in het wald neem wel een touw mee kun je ons allemaal tegelijk omhoog trekken
0 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: De Oude New dink

Bericht#6 » 28 mei 2016, 16:55

Martin gefeliciteerd met je nieuwe scooter,hopelijk kun je hem een beetje in toom houden. Waarschijnlijk kan Danny je wel inlichten over het rustiger laten rijden,maar toch je trekkracht blijven behouden.

Groeten van Siem.
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: De Oude New dink

Bericht#7 » 28 mei 2016, 23:05

Gefeliciteerd Martin.

Mmmhh ..van Zoetersmurf naar Whitedevil :shock: scary

Ben benieuwd naar het eindresultaat

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: De Oude New dink

Bericht#8 » 29 mei 2016, 17:03

RRRrrrrr..... dit gaat leuk worden :-)
0 x

Stephan

Re: De Oude New dink

Bericht#9 » 29 mei 2016, 17:37

@zoetersmurf topic verplaatst (zoals verzocht) ;)
0 x

Zoetersmurf

Re: De Oude New dink

Bericht#10 » 29 mei 2016, 19:17

Stephan schreef:@zoetersmurf topic verplaatst (zoals verzocht) ;)


Dank je Stefan...

nou de eerste onderdelen komen langzaam binnen drupellen, gisteren een setje zij koffers van Givi gekocht kompleet met de beugels. Dit zijn die zij koffers;

Afbeelding
Afbeelding

Maar ja zonder Top koffer zou het er gek uitzien dus vandaag even naar Zierikzee gereden voor deze Givi top koffer;


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Donna ook blij want deze is uitgerust met een lekker zachte rugsteun, en de koffer is kompleet met een originele givi grondplaat..

Dinsdag verwacht ik de achter drager bij scootdokter dan kan ik gaan proef plaatsen en maak ik weer even een foto.
2 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer