De Oude New dink

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: De Oude New dink

Bericht#21 » 02 jun 2016, 22:23

Zoetersmurf schreef:
Kymcopeoples schreef:Let op de rubberbussen van de motorophanging.

leg uit? ik heb hem net dus weet niets van onderhoud history... alle tips hulp is dus welkom

Martin...

Het motorblokje hangt aan het frame zeg maar. Ter hoogte van de cilinder links en rechts en ... via de achtervering onderste bout.

Je kunt de 2 voorste rubbers met het blote oog checken. Gebruik desnoods een zaklantaarn. Bij de achter veer ff de onderste bout eruit en veer opzij duwen. Let wel op dat het achterwiel met een spanband ff aan het frame vast hangt. Anders valt het achterwiel op de grond.

Controleer op haarscheurtjes. Als je deze ziet... is het advies om de bussen meteen te vervangen. Is de schade groter dan de bussen acuut vervangen.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: De Oude New dink

Bericht#22 » 02 jun 2016, 22:28

ja maar zeg er wel even bij dat dit echt per scooter verschillend is en niet elke scooter heeft er last van..... maar inderdaad als je er toch mee bezig gaat gelijk chekken maar geen massa hysterie er van maken we komen de laatste paar maanden het toevallig vaker tegen maar aan de andere kant is dit ook het nadeel van zo een forum als dit op al die dinks die rondrijden zijn er nu een paar hier die last van indrogende rubbers hebben echter zijn er duizenden die gewoon hun rondje s draaien en nergens last van hebben dit soort problemen komen hier ook onder het vergroot glas..
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: De Oude New dink

Bericht#23 » 02 jun 2016, 22:29

Zoetersmurf schreef:
Kymcopeoples schreef:Bijna zoetersmurfproef......
Ziet er goed uit Martin.
Let op de rubberbussen van de motorophanging.



leg uit? ik heb hem net dus weet niets van onderhoud history... alle tips hulp is dus
welkom


Martin lees dit topic maar door, linkje.
22.000 km beurt/ gescheurd variohuis, ook subframe vervangen.
Mochten er nog vragen zijn verneem ik het graag.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: De Oude New dink

Bericht#24 » 02 jun 2016, 22:32

@Roelf

Voor diegene welke er geen last van hebben is er niets aan de hand. Echter ... controle kan geen kwaad. Baat het niet ...schaad het niet. Voor de prijs ... enkele euro's ... hoeft men het niet te laten.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: De Oude New dink

Bericht#25 » 02 jun 2016, 22:37

Zoetersmurf schreef:Gelijk ook beugels gemaakt voor de givi zijkoffers en het geheel even op de new dink gemonteerd zodat ik een idee krijg van hoe het er straks uitziet als ik helemaal klaar ben.


Zo dan... helemaal zelf gemaakt die beugels ?
0 x

Zoetersmurf

Re: De Oude New dink

Bericht#26 » 02 jun 2016, 22:42

Amendoim schreef:
Zoetersmurf schreef:Gelijk ook beugels gemaakt voor de givi zijkoffers en het geheel even op de new dink gemonteerd zodat ik een idee krijg van hoe het er straks uitziet als ik helemaal klaar ben.


Zo dan... helemaal zelf gemaakt die beugels ?


yup en als je dichtbij staat kun je dat ook duidelijk zien lol, ik ben geen metaal werker dat spul is veuls te taai voor mij lol
1 x

Zoetersmurf

Re: De Oude New dink

Bericht#27 » 02 jun 2016, 22:43

@Roelf en kees, ik ga morgen gelijk eens kijken naar die rubbers, jullie zeggen het alletwee beter voorkomen dan genezen..

die topic van 22000 gescheurd vario huis heb ik op de voet gevolgd lol
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: De Oude New dink

Bericht#28 » 02 jun 2016, 22:59

Bij de Bet en Win zijn de rubber bussen ook vervangen door Kees, dus effe checken Martin.
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: De Oude New dink

Bericht#29 » 02 jun 2016, 23:50

Zoetersmurf schreef:vandaag kwam de achterdrager binnen bij de scootdokter dus gelijk opgehaald en gemonteerd. Ben niet echt onder de indruk van de hoek waaronder de topkoffer staat, maar tja die drager is toch echt daarvoor gemaakt dus zal wel zo horen.

Gelijk ook beugels gemaakt voor de givi zijkoffers en het geheel even op de new dink gemonteerd zodat ik een idee krijg van hoe het er straks uitziet als ik helemaal klaar ben.

Afbeelding
Afbeelding

De zijkoffers hangen net onder de knipperlichten zodat ik ook met de koffers op de dink goed zichtbaar blijf :)

volgende stap is de new dink opknappen maar dat word wel pas na de duitsland tour van 10 juni..

Hoi Martin,
Ik was ook niet helemaal tevreden met de hoek waaronder de topkoffer staat, heb uiteindelijk van givi een ander rek gekocht, is speciaal voor de ND en dan staat je topkoffer recht.
Mocht je interesse hebben stuur dan een PB dan zoek ik waar je deze kan bestellen, moet zelf ook weer even zoeken.
Gr. Hans
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: De Oude New dink

Bericht#30 » 03 jun 2016, 08:13

oke dat trillen had ik dus ook bij de people s met kofferzet waren gelijk aan de jouwe heb dit opgelost door een extra bevestiging onderaan te maken ze trillen doordat je een on evenwichtige bevetiging hebt op deze manier.
en de topkoffer zit wel heel ver naar achteren heb ik het idee meer naar voren met aan de voorzijde 2 buisje s rechtop die hem rechter plaatsen..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer