Zo als sommigen al weten heb ik de knoop doorgehakt en de dink classic omgeruild voor een New dink uit 2007.
De 4 takt is de belangrijkste reden waarom ik de ruil heb gedaan, ik rijd veel op de scoot naar en voor mijn werk als verkeersregelaar dus een 4 takt is beter qua verbruik.
Nu heb ik natuurlijk de Dink classic om en verbouwd naar een scooter waarmee ik graag gezien wilde worden;
Nu ik een simpele grijze New Dink in het bezit heb kan ik natuurlijk niet anders dan deze ook op en ombouwen naar iets dat ik zelf mooi vind.
Ik ga hiervoor deze post gebruiken, ik zal wat foto's plaatsen en waar nodig iets aan uitleg geven over het hoe en waarom. ik ben me bewust van het feit dat iedereen een eigen smaak enideeen heeft dus ik vind het een goed plan als mensen dit dan ook delen.
Met andere woorden als ik iets doe of als ik een idee heb en je bent het er niet mee eens of je hebt een betere/andere oplossing laat me dat dan weten in deze post.
Immers we zijn er om elkaar te helpen en iedeen en oplossingen zijn altijd welkom, echter er is geen garantie dat die ideeen of oplossingen ook gebruikt gaan worden.
Om te beginnen;
de Dink is niet standaard er zit een 80cc cilinder onder en die blijft eronder, wel wil ik de snelheid omlaag brengen hij loopt nu gewoon gevaarlijk hard. Ja ik kan natuurlijk minder gas geven en zo verantwoord rijden, maar op een rollenbank gooien ze de dink open en benik hem waarschijnlijk kwijt lol.
Dus ideen over hoe je de snelheid omlaag kunt brengen zonder dat je aan trekkracht inleverd zijn welkom.
ik heb inmiddels een set zijkoffers van Givi op de kop getikt en ben druk bezig de bijbehorende houders passend te maken op de dink dit is gelukt en de koffers passen er op.
Ook een bagage drager besteld en een topkoffer via marktplaats die ik hopelijk vandaag nog kan ophalen.
zodra de top koffer op de dink zit zal ik een foto maken zodat er een beetje een idee is van hoe het er uit zal zien.
Als laatste nog de kleur, ik ben van plan om de dink geheel wit te maken, ik heb inmiddels reflecterende tape in mijn bezit in rood en wit waarmee ik aan de zijkant de neus en de zijkoffers strepen maak waardoor ik in het donker meer opval inverband met mijn werk. Ook de nodige gele knipperlichten zijn in het bezit en de benodigde ontheffing is er ook al hoewel ik wel opnieuw het kenteken moet laten veranderen anders is de ontheffing niet meer geldig.
ik heb nog gedacht aan een zwaailamp op buis die je omhoog kan schuiven maar dat werd me te duur (350 euries) dus die gaat er niet komen.
Kortom ik heb een hoop werk te doen om de New Dink klaar te krijgen voor mijn werk en mijn tourtjes, de eerste tour in Bad Lear zal ik gewoon rijden zo als hij nu is.
O en in het kader van de hobbyisten die hun scooters een naam geven dacht ikzelf aan de naam whitedevil voor mijn Dink maar omdat hij nu nog grijs is zal ik daarmee wachten.
word vervolgd