De Oude New dink

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: De Oude New dink

Bericht#31 » 03 jun 2016, 11:02

Ik heb dat rek ook gemonteerd. De koffer staat dan veel beter. Het betreft montageset SR90 van Givi

Afbeelding
2 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: De Oude New dink

Bericht#32 » 03 jun 2016, 11:27

Zoetersmurf schreef:yup en als je dichtbij staat kun je dat ook duidelijk zien lol, ik ben geen metaal werker dat spul is veuls te taai voor mij lol


Maakt niet uit, toch heel knap. En je hebt me geïnspireerd... :-)
0 x

Zoetersmurf

Re: De Oude New dink

Bericht#33 » 03 jun 2016, 11:28

tomosje schreef:oke dat trillen had ik dus ook bij de people s met kofferzet waren gelijk aan de jouwe heb dit opgelost door een extra bevestiging onderaan te maken ze trillen doordat je een on evenwichtige bevetiging hebt op deze manier.
en de topkoffer zit wel heel ver naar achteren heb ik het idee meer naar voren met aan de voorzijde 2 buisje s rechtop die hem rechter plaatsen..
roelf


Roelf het is de hoek waaruit ik de foto heb gemaakt, hierdoor lijkt het verer dan het werkelijk is, ja hij zit iets verder naar achteren maar dit is vanwege de enorme rugsteun die erop zit en de rug van mijn echtgenote lol.

Ze heeft gisteren op de dink gezeten met mij, ik ben er weer af gegaan en heb toen de afstand bepaald waar de topkoffer moest eindigen, echter door de hoek van mijn foto lijkt het nog erger :)
0 x

Zoetersmurf

Re: De Oude New dink

Bericht#34 » 03 jun 2016, 11:45

@ Hans & Marc... ik zie dankzij de foto's dat het er inderdaad veel rechter uitziet maar...

ik heb net die drager gekocht voor € 50 en als ik nu opnieuw €50 uitgeef voor een ander rek, lig ik morgen op de intensive care met deze drager om me nek...

dus voorlopig even een scheve koffer :)
2 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: De Oude New dink

Bericht#35 » 03 jun 2016, 13:55

nnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ii zeg toch even onder de bevestigingsplaat van de topkoffer 2 bussen aan de voorkant plaatsen zodat hij recht staat..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: De Oude New dink

Bericht#36 » 03 jun 2016, 16:55

tomosje schreef:nnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ii zeg toch even onder de bevestigingsplaat van de topkoffer 2 bussen aan de voorkant plaatsen zodat hij recht staat..
roelf

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat kan dus ook :D :lol: :P
Hans
0 x

Zoetersmurf

Re: De Oude New dink

Bericht#37 » 03 jun 2016, 17:37

tomosje schreef:nnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ii zeg toch even onder de bevestigingsplaat van de topkoffer 2 bussen aan de voorkant plaatsen zodat hij recht staat..
roelf




Whahahaha......... sorry Roelf had ik even overheen gelezen... ik ga meteen aan het werk TOP IDEE!
1 x

Zoetersmurf

Re: De Oude New dink

Bericht#38 » 04 jun 2016, 21:09

Vandaag kwam ik op een idee om een derde ophang/bevestiging punt te maken voor de zijkoffers, Zo als Kees ook al aangaf is 2 ophang punten wel aan de magere kant.
echter je mag aan je frame niets lassen dus hoe nu verder, eindelijk ging er een lichtje branden.

een uitlaat klem! feitelijk een draadeind gebogen in een U met daarover een zadel welke je met 2 moeren aandraaid, ik heb er 2 gekocht die de juiste diameter hebben voor mijn frame en daarna de buddy bak eruit.

de locatie was makkelijk bepaald en is vlak achter het punt waar de handsteun voor de achter passagier vastzit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

aan de uitlaatklem heb ik vervolgens twee ijzeren strips gemonteerd, hiervoor moest ik wat gaatjes boren maar dat is geen probleem.

de strip loopt nu van mijn frame naar beneden het stripje is bijna 5 mm dik en 2,5 cm breed en buigt dus niet lol..

Zo ziet et er nu uit aan de buitenkant van de dink:

Afbeelding

Afbeelding

als laatste een klein stukje van de strip die ik had ingekort onder een hoek vastzetten met een borg moer, en dan een 10 cm lange m6 bout met verzonken kop door de beugel heen, er zit een buisje van 7 cm gemaakt van alluminium om de bout heen voor het gezicht.

Het is inmiddels ook al mooi zwart gespoten en het ziet er uit alsof het op de dink thuis hoort, de koffers zitten nu zo vast als een huis en trillen of bewegen niet.

Aan de andere kant zit een zelfde constructie echter aan die kant zit de uitlaat en moest ik op de werkbank de 4 mm dikke strip zo buigen dat hij bij de uitlaat vandaan liep, het ziet er dus net iets anders uit maar is in principe hetzelfde.

Oersterk, het beweegt niet en is niet aan het frame gelast dus ook weer demonteerbaar indien nodig.
5 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: De Oude New dink

Bericht#39 » 04 jun 2016, 23:11

Handige bliksem is die smurf toch EN een knappe oplossing ;)
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Zoetersmurf

Re: De Oude New dink

Bericht#40 » 06 jun 2016, 18:08

Vandaag lekker in de zon gezeten voor de neus van de Dink en die helemaal uit elkaar gehaald de lampen er uit ook het rooster en de koplamp, vervolgens alles lekker schoon gemaakt, de bedrading gerepareerd en alles weer in elkaar gezet maar dan wel elk boutje dat er in zat vervangen voor een RVS exemplaar met een RVS ringetje dus dat komt de volgende keer gewoon uit elkaar zonder dat er wat afbreekt.

Nu waren 95% van de schroefjes veroest en had ik de grootste moeite om alles los te krijgen, met een zijknipper lukte het wel maar leuk is anders.

Ook meteen aan de binnenkant een rubber flap gemaakt die voorkomt dat regen water naar binnen spat/loopt en alle electronica drijfnat word... al met al lekker aan het klussen geweest.
2 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer