Grand Dink 2.0

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#111 » 09 feb 2017, 20:00

MonsterlijkKPS schreef:Dat is trouwens een geniaal idee.. Dat thermochromische verf.. Duur zeker?


250ml gemiddeld - 50 euro
1 Liter gemiddeld - 130 Euro

je heb het ook als PLASTIDIP

0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#112 » 09 feb 2017, 21:00

Gaaf spul, maar niet echt iets wat ik op mijn GD zou willen. Daarbij verkleurd het pas bij 90 Fahrenheit of te wel 32,2 Celsius. Best heet dan :slurp: .

Daarbij ben ik geen fan van plasti dip. Ik vond het eerst wel mooi spul, tot dat er bij ons een auto kwam waar het al voor langere tijd op zat. Zo makkelijk als ze het in het filmpje er af trekken ging niet, we hebben het er met thinner af moeten halen. Dus geen palsti dip meer voor mij :nono2: .

ravw schreef:jammer dat het geen parelmoer wit is :-)


Ik ben misschien de enige, maar ik vind dat zo'n vieze lelijke kleur :bandana:
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#113 » 09 feb 2017, 21:50

Bjorn schreef:Gaaf spul, maar niet echt iets wat ik op mijn GD zou willen. Daarbij verkleurd het pas bij 90 Fahrenheit of te wel 32,2 Celsius. Best heet dan :slurp: .


zet hem maar inde zon zomers dan is hij zo van kleur veranderd .. zeker als hij uit de wind staat .. dal lopen de temps wel heel hoog op

zou wel leuk zijn als hij wit standaard is en rood als hij heet word :-)
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#114 » 19 feb 2017, 15:56

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9

Deel 10



Alle kappen zijn gespoten, alle poeder coat delen waren voorzien van een goede laag hammerite en de motor was klaar voor montage ::- .

Zoals ik al geschreven had is de hele scooter uit elkaar geweest behalve de transmissie.
Ook de veerpoten zijn dus helemaal uit elkaar gehaald. :hammer:

Afbeelding

De foto is een beetje wazig maar dat ze wat tender love and care nodig hadden is goed te zien :bighug: .
De veren waren nog ruim binnen de toleranties en hoefden dus niet te worden vervangen. Alle keerringen werden wel vervangen en de harmonica rubber werden opgeknapt.
Het onderste deel was goed aangevreten door de tand des tijds en werd geschuurd, gestraald en in de kleur gespoten.

Bij de montage werden ze ook voorzien van nieuwe olie, dat was wel nodig dacht ik. :o

Afbeelding

De olie is waarschijnlijk zijn hele leven niet vervangen en zeker de kant van de remklauw heeft het zwaar gehad. Door de warmte die van de remschijf afkomt als er veel en hard geremd wordt heeft die olie het extra zwaar ten opzichte van de ander veerpoot.

Na alles weer gemonteerd te hebben en de olie er in gedaan te hebben, krijg je dit als resultaat. :sweetkiss:

Afbeelding


Tijd om de GD 2.0 op zijn wielen te zetten. :yahoo:

Afbeelding

Tank, stuur, gewei en kabel boom er op.

Afbeelding

Uitlaat zoveel mogelijk ontroest (stoffig) en voorzien van hitte bestendige lak.

Afbeelding

Kabels aansluiten, voor rem ontluchten, benzine slangen zo leggen dat ze nergens tegen aanliggen.
De verlichting, via een relais, rechtstreeks op de accu aan gesloten. Als ik nu het contact aan zet dan doet alle verlichting het gelijk en niet pas als de motor loopt. Dit heb ik gedaan omdat ik zoveel mogelijk lampen wil vervangen voor led en die hebben liever gelijkstroom ipv wisselstroom rechtstreeks vanaf de dynamo. Dit heb ik ook op de New Dink 50i en dat werkt prima, zeker met een grotere accu. GD 2.0 – 9 Ah, ND 50i 12 Ah.
Ook heb ik een GD125/250 accubak gemonteerd om de grotere accu te kunnen huisvesten, in de GD 50 accubak passen deze accu’s helaas niet. :nono2:

Al het nieuwe zwarte plastic geplaatst en de eerste kappen gemonteerd.

Afbeelding

Ook de navigatie steun en de stroom er naar toe gemonteerd. Ik heb geprobeerd een zelfde steun te maken als die van Edwin, met zijn toestemming, maar zo’n mooi design is lastig na te maken zonder de goede gereedschappen dus het is een eigen brouwsel geworden. Zolang het maar werkt! :thumbsup:

De scooter voorzien van de neus en spiegels.

Afbeelding

Op de jaarmeeting van 2015 stond een GD 250 van ik dacht Sieb. Hij had zijn lampen beplakt met smoke folie, dat vond ik zo gaaf staan dat ik dat ook gedaan heb. Zeker het contrast met de witte kleur smoelt erg goed. 8-)


De GD 250 van Sieb.

Afbeelding

Afbeelding

Het testen van de led koplamp en stadslichten.

Afbeelding

De zij achter kappen geplaatst.

Afbeelding

Voorruit, ook getint, en de afdek lijst gemonteerd.

Afbeelding

De bagagedrager en de beugels voor de passagier gemonteerd. Deze waren ook erg verweerd. Ik heb geprobeerd om ze met de föhn weer mooi zwart te krijgen maar dat werkte niet. Daarna heb ik ze ligt bewerkt met scotchbrite en een laagje kunststof primer en mat zwart gegeven. Het achter spatbord heeft de zelfde behandeling gekregen.

Afbeelding

De laatste delen die nog gemonteerd moesten worden waren de spiegels en het zadel.

De spiegel glazen monteren is redelijk makkelijk. Je warmt de zwarte houders op met een föhn, daardoor worden ze zacht en kun je de glazen er voorzichtig in plaatsen. Met de nadruk op voorzichtig want een spiegelglas voor een Grand Dink is niet los te koop enkel een complete spiegel.

In het zadel zat nog de scheur, die moest gerepareerd worden.

Afbeelding

Dus opzoek naar een zadel maker op het internet.
Uit eindelijk er 1 in de buurt gevonden en er een telefoontje aan gewaagd :help2: . Ik had al gekeken wat een nieuw zadel moest kosten dus ik wist ongeveer hoeveel de reparatie mocht kosten. De beste man kon geen precies bedrag geven via de telefoon, begrijpelijk hij heeft het zadel niet gezien. Maar hij noemde een prijs van rond de 100-150 euro, niet verkeerd :thumbsup: . Nog wel aangegeven dat het een groter zadel was dan op de gemiddelde scooter, maar hij bleef bij dat bedrag.

Dus ik een paar dagen later met het zadel bij de beste man langs om het te laten zien. De man bekeek het zadel en gaf een prijs. 350 euro!! :darulez: Eh pardon, u had mij telefonisch door gegeven dat het rond de 100-150 euro zou zijn. Ja dat klopt, zei de man, maar dat is voor zo’n klein zadel. De man wees naar een Vespa LX. Ik had ook nog in het telefoon gesprek aangegeven dat het en groter zadel dan normaal is. Dat maakt niets uit, door het materiaal en de manier waarop het gemaakt moest worden zou het 350 euro kosten.
Ik dus flink balen want dat is veel meer dan de nieuwprijs. :write:
Om het netjes te houden heb ik de man bedankt voor zijn tijd, hem een fijne dag geweest en waarschijnlijk tot nooit meer ziens. :taz:

Nog even gezocht naar een 2e handse maar dat was ook geen succes.

Dan maar een nieuwe bestellen bij zandri. Blij dat ik dat toen gedaan heb, de prijs was toen (augustus 2016)ongeveer 220 euro voor een compleet zadel. Laatst keek ik weer op hen site (begin 2017) en nu kost het zelfde zadel 323,49 euro. Zo dat is even een prijs verhoging. :o :shock: De volgende keer maar kijken of het ergens anders niet zo duur is.


De foto’s van het eind resultaat bewaar ik voor het volgende deel. :bsmile:
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#115 » 19 feb 2017, 16:08

Fraai, kan niet anders zeggen, ben benieuwd naar het vervolg.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#116 » 19 feb 2017, 16:09

Ik vind het een knap staaltje werk hoor. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#117 » 19 feb 2017, 16:17

Meer meer toe nou en filmpje please
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#118 » 19 feb 2017, 16:36

Die scooter ziet er al geweldig uit zeg! Mijn complimenten.
Ben erg benieuwd naar het totaal plaatje!

Een show off filmpje is deze scooter ook meer dan waard!
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#119 » 19 feb 2017, 17:20

MOOIMOOIMOOIMOOI
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Grand Dink 2.0

Bericht#120 » 19 feb 2017, 19:19

Een filmpje zal nog even op zich laten wachten. Momenteel houd de GD 2.0 een winterslaap.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer