Dit is wat je krijgt. Wat in de doos zit. Voor de bevestiging van het scherm aan de voorkuip gebruik je de originele bouten.
Uiteraard eerst het oude schermpje verwijderen en de boutjes apart houden.
Dat ziet er dan ongeveer zo uit als het klaar is.
Dit is eigenlijk zonde. Na het verwijderen van het originele kuipje blijven deze schroefgaatjes open. De enige manier van houvast was het schermpje. Hier moet ik even iets op verzinnen.
In het scherm zitten slechts 2 gaatjes. Tegen 4 bij een ander merk scherm. Tijd zal leren of het degelijk genoeg is. Het voelt wel solide aan.
De reden dat ik een GIVI scherm wilde was omdat de koffer ook van dat merk is en omdat de stangetjes, waarmee het scherm zijn stevigheid verkrijgt, naar opzij lopen i.p.v. naar onderen. Een standaard Kymco scherm wordt namelijk bevestigd ter hoogte van het contactslot. Dat was voor mij geen optie, aangezien René daar de 12V aansluiting en de knop voor de alarmlichten heeft geplaatst. Tussen de 2 stangen komt nog een 'dwarsbalk' van aluminium om de navigatie aan te bevestigen.
Op de foto is te zien dat hij nu links aan het stuur zit. Levensgevaarlijk! Al twee keer meegemaakt dat ik mijn hoofd naar links boog om te kijken en ongemerkt richting de linkerbaan schoof. Monteer je Navigatie daarom dus altijd in je blikveld vóór je snufferd!
En voila!
Ik was er toch... en ja; dat ziet er natuurlijk niet uit
Schuren
Geschuurd en wel
Mijn manier van afplakken
Zo ziet het er uit na het spuiten en na 5 minuten warmdraaien
Je moet wat over hebben voor je hobby
Meteen de standaard maar effe een beetje TLC gegeven
Uiteraard alle boutjes die zijn losgemaakt eerst ingevet met kopervet alvorens ze weer te monteren.
Dat ga ik gaandeweg met alle boutjes en moertjes doen die ijzer-op-ijzer zitten.
De parkers die in plastic zitten ga ik vervangen voor rvs-exemlaartjes.
Dat was 'em weer voor vandaag.