In geen 148 jaar

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

In geen 148 jaar

Bericht#1 » 23 feb 2017, 21:24

Heb al een topic openstaan waarin ik me beklaag over roest/corrosievorming op de achterschokdemper van mijn New Dink.
Zit even te kijken naar een vervanger.
De firma Zandri maakt het wel heel erg bont.
148 eurie en 10 cent, ex verzendkosten.
Het vervelende is dat het een 'twee-ogige" demper is.
Heeft er iemand een idee / voorstel voor een vervanger?
Ervaring is de beste leermeester; vandaar dat ik het hier maar even vraag.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: In geen 148 jaar

Bericht#2 » 23 feb 2017, 21:26

Volgens mij waren ze bij Kymco in Duitsland goedkoper dan in Nederland.
0 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: In geen 148 jaar

Bericht#3 » 23 feb 2017, 21:35

http://www.kymco-ersatzteilshop.de/Kymco-Original-Teile/Fzg-bis-50-ccm/Yager-GT-50/Stossdaempfer-hinten---61_76_1491_1520.html

Ja verdomd!
Scheelt 5 tientjes !!!

Maar ja... als ie net zo hard roest, dan ben ik volgend jaar net zo na....
Ik ga er desalnietteplus wel over nadenken.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: In geen 148 jaar

Bericht#4 » 23 feb 2017, 23:14

Het nadeel van de New Dink schokbreker is dat hij niet uit elkaar te halen is. Als dit wel mogelijk zou zijn is hij makkelijker op te knappen.

Ik weet dat er ook een paar leden, ex of nog aanwezig dat weet ik niet, een YSS schokbreker er onder hadden laten zetten. Deze waren zelfs afgestemd op hun gewicht en rijstijl. Waar ze die gekocht hadden weet ik helaas niet.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: In geen 148 jaar

Bericht#5 » 24 feb 2017, 08:25

Zou YSS niet met zo snel roesten als een "gewone" dan ?

En er moeten toch alternatieven zijn. Een beetje roest is trouwens niet zo erg. Schoon houden en af en toe in het vet zetten en dan gaat het goed. Inspuiten met WD40 is een oplossing.

Coaten van een vering gaat trouwens niet. Daar kwam ik achter toen de stukken eraf sprongen :-D
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: In geen 148 jaar

Bericht#6 » 24 feb 2017, 08:58

Misschien een idee om een soort stofhoes te maken rondom de schokbreker? Scooter onderdelen roesten vrij snel maar blijven vervolgens jaren lang prima werken. Vervanging is dan eigenlijk helemaal niet nodig, meer uit ijdelheid voor de looks.
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: In geen 148 jaar

Bericht#7 » 24 feb 2017, 09:36

Amendoim schreef:Zou YSS niet met zo snel roesten als een "gewone" dan ?

En er moeten toch alternatieven zijn. Een beetje roest is trouwens niet zo erg. Schoon houden en af en toe in het vet zetten en dan gaat het goed. Inspuiten met WD40 is een oplossing.

Coaten van een vering gaat trouwens niet. Daar kwam ik achter toen de stukken eraf sprongen :-D


Misschien met plastidip, dat blijft flexibel, maar dan moet je hem wel uit elkaar kunnen halen.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: In geen 148 jaar

Bericht#8 » 24 feb 2017, 10:12

IJdelheid, mwah.... we zijn geen Vespa-poetsers maar houden wel van onze machines :-)

Een stofhoes is een goed idee maar ook die houdt het vocht niet buiten de deur. Plastidippen zoals @roadkill zegt, zou nog een idee kunnen zijn. Veel veringen kunnen uit elkaar. Maar anders is er wellicht een spuit-oplossing zodat je kunt plasti-spuiten?
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: In geen 148 jaar

Bericht#9 » 24 feb 2017, 12:56

Plastidip kun je gewoon in spuitbussen krijgen he, wel ff goed kijken als je het wil aanschaffen, de prijzen varieren nogal....
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: In geen 148 jaar

Bericht#10 » 24 feb 2017, 17:39

Ik heb net Scotch-brite ultrafijn gehaald.
Dunne reep van knippen, aldus de verkoper, en in vloeistof (slaolie b.v.) dopen.
Daarmee tussen de spiraal heen en weer trekken en zo de basis van de veer rondom en van boven naar beneden schoon maken. Het plastic wat om de spiraal heen zit zal vroeg of laat wel barsten of scheuren.
Dan is het een kwestie van roestvrij maken en behandelen met het 1 of ander.
Ik heb weer wat te doen en er zit waarschijnlijk weer een topic/ how-to aan te komen...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer