Kentekeplaat

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Kentekeplaat

Bericht#11 » 02 mar 2017, 21:25

Ja die vraag heb ik wel eens meegemaakt. Maar de meeste agenten weten wel dat het wel mag. Ze vragen je dan alleen waarom je een grote plaat hebt want "het kan andere weggebruikers in de war brengen", zo is mij eens gezegd. "Dan denken ze dat je een motor bent". Dat kan, maar tot voor kort begonnen alle echte motorkentekens met een M. Kennisgebrek aan de kant van andere weggebruikers is niet mijn probleem.

Ik heb ook een keer een agent gehad die wilde me beboeten want "het mocht niet". Die heb ik dus verwezen naar RVV paragraaf 2, artikel 40 en 41. Volgens die wetgeving mag het dus wel. De agent wilde het niet geloven. Goed zeg ik, dan laat ik het voorkomen, zie ik je daar en dan sta je in je hemd. De agent (in dit geval zo'n melkmuiltje, je kent ze wel, moet zich bewijzen) vond het verdacht dat ik blijkbaar de wet zo goed kende. "Maar agent", zei ik, "staat niet in de wet zelf dat IEDERE burger geacht wordt de wet te kennen ? En waarom weet ik dat dan wel en u niet en het is zelfs UW beroep?". Toen mocht ik doorrijden :-)

Je kan er nooit een boete voor krijgen en in het algemeen kijken ze er niet naar.
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Kentekeplaat

Bericht#12 » 02 mar 2017, 21:27

Ik vind de huidige plaat al groot op mijn brum, maar al met al is ie wel in verhouding, met zo'n mototkenteken plaat erop gaat ie volgens mij op een minibike lijken..
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Kentekeplaat

Bericht#13 » 02 mar 2017, 22:24

Amendoim schreef: De agent (in dit geval zo'n melkmuiltje, je kent ze wel, moet zich bewijzen)



ach dat soort agenten zijn gewoon zeiksnorren

ik heb ze ook wel gehad ...
zo van als ze je aanhouden voor papieren , en alles klopt gaan ze door vragen of je opgevoerd ben , en als dat goed is dan gaan ze even alles goed nalopen of er niet te vinden is ... aaagh
en op dat moment dat ze niets kunnen vinden.
zie ik al weer 3 fietsers zonder licht rijden , of lekker in de auto iemand met zijn mobile spelen ... maar goed agent zal wat uit schrijven bij me , maar vaak een :-( gezicht als ze niets vinden

maar daarin heb ik ze ook wel vaak weer mee :-)
zo van je mag blij wezen dat ik geen bonnen boekje meer heb omdat ik al veel heb uitgeschreven anders .....
ja agent ik weet het , maar het blijft lastig je maar aan alle regels goed te moeten houden .... krijg er hoofdpijn van :-)maar ik probeer het zo goed mogelijk te doen , maar ook bij mij glipt er wel eens een tussen door.

:-) fijne dag verder en bedankt ... werk ze :-)
en weer door rijden
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Kentekeplaat

Bericht#14 » 02 mar 2017, 22:30

Heb het ook. Zat politieauto achter me. Niks an de hand.
Andere scooter heb ik alleen een NL-sticker opgeplakt linksboven.
Reed vanmiddag een motorkit achter me (teller was kapot, dus hij kon me op twee punten pakken)... hij taalde er niet eens naar.
Misschien als je wordt staande gehouden voor een rollenbankcontrole.
Maar daar staan van jonge agentjes. (goed dat ze oren hebben; anders zakt de pet voor hun ogen).
Die lul je zo om.
En dan nog wat.... het mag gewoon hoor!
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Kentekeplaat

Bericht#15 » 03 mar 2017, 09:48

stoyanov schreef:Andere scooter heb ik alleen een NL-sticker opgeplakt linksboven.


Ik hoop niet dat je daarmee bedoelt dat je een sticker op je echte kentekenplaat hebt geplakt ? Want dat is wel starfbaar volgens diezelfde RVV paragraaf 2, artikel 40 en 41. En daar staat een boete op van EUR 250,-.

Vrij vertaald staat er in die artikelen :

- je mag niets veranderen aan het kenteken zoals dat is afgegeven (zoals iets erop plakken of kleur veranderen), en
- je mag niets doen om je kenteken onleesbaar te maken (want anders kunnen ze je niet flitsen of beboeten); zelfs de hoek waaronder je plaat is gemonteerd, valt daaronder.

Met een grote plaat waarop je je eigen kenteken monteert of plakt, wijzig je niet het kenteken zelf maar alleen de achtergrond. En dat mag dus.

Je kenteken moet wel altijd schoon zijn en de letters en cijfers zwart. Ook voor een gedeeltelijk of geheel onleesbaar kenteken door vuil (modder of zo) of als het door slijtage of beschadiging niet (goed) meer leesbaar is, kun je een boete krijgen.

PS : gek genoeg is een popnagel of boutje DOOR je kenteken heen dus eigenlijk ook niet toegestaan, al zie je dat wel heel erg veel...

PS2 : en oh ja : als je je kentekenplaat bent verloren of die is gejat, mag je niet zelf een stuk karton geel verven en daarop met een stift je kenteken schrijven en dan gaan rijden :-) Ook al komt het overeen met de officiële registratie, dan ben je nog in overtreding. Ik zie ze wel eens zo rijden maar die krijgen dus echt een douw van oom agent :-P Je moet altijd een origineel kenteken hebben.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer