Navigeren met oordop?

Lutz

Navigeren met oordop?

Bericht#1 » 25 jan 2024, 21:04

Kan men ook met een telefoon en een oordop navigeren? Moderne telefoontoestellen kunnen via een app navigeren. Alleen hoe komt dan de spraakaanwijzigingen naar de oren?

Theoretisch zou men een draadloos oordop kunnen gebruiken? Maar werkt dat in het echt?

Tot nu toe zet ik mijn telefoon op her hardste volume en soms versta ik het, en soms niet.

Alvast bedankt voor het meedenken!
1 x
You meet the nicest people on a …

Sjaak

Re: Navigeren met oordop?

Bericht#2 » 26 jan 2024, 06:09

Hoi Lutz, normaal rij ik met mijn tomtom als navigatie. Heb ook met een oortje samen met Google maps gereden. Was te doen maar vindt het prettiger met tomtom. Draadloos heb ik geen idee van. Nooit gehad.
1 x

Lutz

Bericht#3 » 26 jan 2024, 07:11

Ik rij soms nog met mijn stokoude TomTom Vio, wat als tweede scherm voor mijn telefoon fungeert. het hangt aan de schermsteun. Alleen kan men het daar niet goed zien, waardoor de TomTom in het opbergvak onder de buddyseat blijft.

Er is geen fijne oplossing te bedenken.
0 x
You meet the nicest people on a …

Ronin84

Bericht#4 » 26 jan 2024, 08:00

Draadloze oordoppen werkt hetzelfde als met een draadje.
Het enige verschil is dus het gebrek aan een draadje.

Mijn vrouw heeft enkele keren op de scooter met oordoppen gewerkt en dat ging goed.
Het nadeel aan bleutooth oordoppen is dat ze vaak wat meer body hebben vanwege de ingebouwde batterij, wat dan weer minder comfortabel kan zijn in de helm. Veel motorhelmen hebben dan wel weer een voorbereiding voor een communicatie set, waardoor ze extra ruimte hebben bij de oren, maar je moet die "strakke" helm toch eerst over de oren schuiven voordat je weg kan. Hoe goed of slecht dat gaat durf ik je niet te zeggen.

De bleutooth verbinding wordt in ieder geval niet verstoord door de helm.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Jo&Marian

Bericht#5 » 26 jan 2024, 12:56

Ik rij al jaren met m'n TomTom zonder spraak, het scherm geeft voldoende duidelijke info om overal te komen waar je komen wilt!
En ja...je moet even op je scherm kijken, maar niet vaker dan dat je in de spiegels moet kijken!
2 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Bericht#6 » 28 jan 2024, 13:33

Als ik google maps gebruik, dan via steun aan de rechter spiegel met alleen beeld.
Navraag gedaan bij mijn dealer. In mijn Nolanhelm kan een merk specifieke communicatie set ingebouwd worden met twee speakers ter hoogte van je oren en een verstelbare microfoon buiten de helm. De set werkt via bluetooth met je telefoon, zodat handsfree bellen en gebeld worden, plus genieten van je muziek zeer luxueus geregeld is.
kosten: circa 250 euro inclusief inbouw.
Misschien een mooi Vaderdag cadeau Lutz.
Ik heb het helaas nog niet gekregen. :hmmm:
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Bericht#7 » 28 jan 2024, 13:35

En ja...je moet even op je scherm kijken, maar niet vaker dan dat je in de spiegels moet kijken! :thumbsup:
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

Terug naar “Montage oplossingen Navigatie systemen”