Garmin Quest 1 gescoort op marktplaats.

Eric L

Re: Garmin Quest 1 gescoort op marktplaats.

Bericht#11 » 18 jun 2013, 18:08

Op marktplaats kan ik ook een nieuwe batterij kopen voor de Garmin Quest 1.
Kosten iets van €18,-
Een 12V adaptor maken kan altijd nog.
Anders kom ik wel even naar jou toe Kees, want jij bent zo handig met draadjes e.d. :D
Groet Eric
0 x

motormuis

Bericht#12 » 19 jun 2013, 08:18

Eric L schreef:Anders kom ik wel even naar jou toe Kees, want jij bent zo handig met draadjes e.d. :D
Groet Eric

Je moest eens weten :lol: ach... voor 190 km retour zet ik wel de koffie voor je klaar hoor :D

Mtvrgrt kees
0 x

verhoeven

Bericht#13 » 16 dec 2013, 08:08

Klopt ik heb een garmin zummo 210. Daar deed ik op batterij zoon 4uur mee. Maar nu haalt hij max 2 uur op kaart. Genavigeerd 1:30. Maar nou staat de mijne vanaf het begin ook altijd onder stroom tijdens rijden.
En dat maakt hem ook weer lui. Maar naarmate de leeftijd word hij zwakker. Je kan ook wel een losse exstra kopen. Maar dat geld niet voor alle navogaties dus dan moet je even kijken of dat bij de juie kan.
Gr.kevin

.Ps. Eventueel ben ik ook wel bereid je te komen helpen, nou had ik nog een ouwe ligg, alleen heb deze pas weggedaaan rijdens opruimen. Oag er al zoon tijd. Had ik het eerder geweten dan had iik je het gratis gegeven maar goed jammer.
Laatst gewijzigd door verhoeven op 16 dec 2013, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
ik ben een echte kilometer vreter van de weg, met me scooter.

me hoogste dag record is nu 412 kilometers. gehaald op 17 mei 2014

:arrow: rij gemiddeld 20.000 kilometer in een jaar. :geek:

Kymcopeoples
STN Tourbuffel

Bericht#14 » 16 dec 2013, 08:13

Hoi Eric L

Mooi koopje joh. Hoop dat je er veel plezier van hebt.
Even de updates controleren en/of downloaden en je bent up to date.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

pietdegruyter

Bericht#15 » 16 dec 2013, 09:42

Het lijkt wel of er met die Garmin veel meer mogelijk is dan als met mijn Tom Tom
Of zie ik dat verkeerd
Kan iemand mij bijpraten aub
0 x

Ruud Sint

Bericht#16 » 16 dec 2013, 09:53

pietdegruyter schreef:Het lijkt wel of er met die Garmin veel meer mogelijk is dan als met mijn Tom Tom
Of zie ik dat verkeerd

Dat klopt en het is niet zomaar even begrijpelijk uit te leggen. In het kort komt het hier op neer:

De TomTom is kaartafhankelijk en gemaakt om van A naar B te rijden, meer niet.
De Garmin is kaartonafhankelijk en niet alleen gemaakt om van A naar B te rijden maar ook nog eens de weg zelf aan te geven. Het HOE van A naar B is bij Garmin heel belangrijk.

Wil je nog meer weten, klik op de link....ik ga dat niet nog eens schrijven................

http://www.kymco-tourclub-nederland.nl/smf/index.php/topic,3466.0.html

Uitleg hoe GPS werkt...............en hoe te werken met coördinaten....
Laatst gewijzigd door Ruud Sint op 16 dec 2013, 10:09, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x
Regels zijn er genoeg, HANDHAVERS hebben we nodig !!!

Eric L

Bericht#17 » 16 dec 2013, 10:01

Deze Garmin heeft alleen maar een geheugen van 240MB en niet heel Nederland kan geladen worden.
Wat dat betreft is deze zeer beperkt, als je zoals ik openfietsmap gebruikt in combinatie met mapsource.
Het her berekenen is ook niet zo snel maar ik heb 'm op snelste berekening staan.
Voordeel is wel dat ik geen 12 V aansluiting hoef te maken omdat de batterij 20 uur meegaat mits je de achtergrond verlichting niet gebruikt.
Let wel, het apparaatje is van 2005 dus al wel erg oud maar de mogelijkheden zijn legio.
Voor mij doet hij het tot nu toe goed en het is een hulpmiddel. (ik neem wel altijd een autokaart mee voor het geval dat)
Soms kom je op plekken waar je met de bromscooter niet op mag maar als je dan doorrijdt gaat hij wel her berekenen om weer op de oude route uit te komen.

Groet Eric
0 x

Okocis
STN Tourbuffel

Bericht#18 » 16 dec 2013, 10:43

Hallo Eric, net wat je zegt, het gewoon een lekker hulp middel zo. Heeft hij de juiste weg voor je nog niet berekent kun je gewoon lekker een extra stop in lassen om even om je heen te kijken en de stramme benen te strekken.

Gr.Siem
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Jo&Marian

Bericht#19 » 16 dec 2013, 11:20

Ruud Sint schreef:
pietdegruyter schreef:Het lijkt wel of er met die Garmin veel meer mogelijk is dan als met mijn Tom Tom
Of zie ik dat verkeerd

Dat klopt en het is niet zomaar even begrijpelijk uit te leggen. In het kort komt het hier op neer:

De TomTom is kaartafhankelijk en gemaakt om van A naar B te rijden, meer niet.
De Garmin is kaartonafhankelijk en niet alleen gemaakt om van A naar B te rijden maar ook nog eens de weg zelf aan te geven. Het HOE van A naar B is bij Garmin heel belangrijk.

Wil je nog meer weten, klik op de link....ik ga dat niet nog eens schrijven................

http://www.kymco-tourclub-nederland.nl/smf/index.php/topic,3466.0.html

Uitleg hoe GPS werkt...............en hoe te werken met coördinaten....

Ruud,

Ik heb de TomTom Urban Rider, de basisuitvoering dus.
Ik heb de keuze uit de snelste / kortste/ kronkelroute verder kan ik een route die ik rij laten opslaan om achteraf te delen of nog eens te rijden.
Ook kan ik tevoren een reis plannen met diverse (via/via) punten.
Hij is ook vrij snel in het herberekenen van een alternatieve route als ik van de geprogrammeerde route afwijk.

Ik ben er zeer tevreden mee.

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Ruud Sint

Bericht#20 » 16 dec 2013, 15:10

@Jo: ik zeg niet dat TomTom een slechte keuze is....de basis van de werking is alleen anders en het ligt aan jou welke keuze je maakt en wat je ermee wilt....ik plan routes anders dan over de normale weg en dan heeft de TomTom dus zijn beperkingen...
0 x
Regels zijn er genoeg, HANDHAVERS hebben we nodig !!!

Social Media

Terug naar “Montage oplossingen Navigatie systemen”