Garmin Routes Zumo / Nuvi uitwisselbaar..?

Stephan

Garmin Routes Zumo / Nuvi uitwisselbaar..?

Bericht#1 » 21 okt 2013, 15:25

Ik vroeg mij af (waar via op internet) niet helemaal uitkom...
Garmin heeft Zumo modellen (voor de motor) en Nuvi modellen voor de auto.

Afbeelding

De Nuvi modellen zijn uiteraard aanzienlijk goedkoper, maar ook niet waterdicht etc.
De vraag is eigenlijk of de Nuvi ook gebruik kan maken van de .gdb bestanden, dus routes die worden gemaakt in Basecamp?

Ik wil voor komend seizoen toch eens gaan kijken naar een dergelijk apparaat, alleen telt het financiele plaatje ook helaas mee... :roll:
Via Marktplaats zijn er wel een aantal Nuvi apparaten te koop voor ca 100,00, en als deze wel routes kan opnemen dan zou dat voor voorlopig een oplossing kunnen zijn...

Iemand ervaring hiermee?

Grts

Stephan
0 x

Gaaspertje

Re: Garmin Routes Zumo / Nuvi uitwisselbaar..?

Bericht#2 » 21 okt 2013, 15:34

Ja hoor gdb kan ook op de Nuvi modellen, je moet het zo zien als je eer route maakt in BaseCamp slaat deze automatisch op als .gdb als je de route gaat exporten naar een andere plek op je pc dan krijg je de vraag opslaan als .gdp of .gpx je kan zelf de keuze maken alleen een .gdp kan je niet zo in je niet zo in je Garmin zetten dat moet .gpx zijn, dat moet dus als je handmatig de route op bvb een sd kaartje zet doe je het via BaseCamp dan wordt het vanzelf omgezet naar .gpx op je sdkaart en of Garmin intern geheugen.
zelf sla ik alles op de pc op in .gdp omdat ik het meestal via BaseCamp op de sdkaart zet en moet het handmatig dan zet ik hem even van te voren om in het .gpx formaat.
Heel verhaal maar zo gaat het.
0 x

Stephan

Re: Garmin Routes Zumo / Nuvi uitwisselbaar..?

Bericht#3 » 21 okt 2013, 15:55

Ik begrijp hem Gerrit. het is alleen maar een kwestie van bestandsformaat wijzigen.
Dat is mooi, dan ga ik komende maanden even op zoek naar een leuk Nuvi modelletje. Ik kan er dan altijd zo'n waterdichte case omheen kopen.

Bedankt vriend!

Grts

Stephan
0 x

Gaaspertje

Re: Garmin Routes Zumo / Nuvi uitwisselbaar..?

Bericht#4 » 21 okt 2013, 16:00

Hou ook de folders in de gaten laatst stond er een Nuvi voor € 75,= ik dacht BCC
Je zal wel moeten want de eerste 50 jaar ga ik de pijp niet uit dus geen Garmin van mij. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
0 x

Stephan

Re: Garmin Routes Zumo / Nuvi uitwisselbaar..?

Bericht#5 » 21 okt 2013, 16:27

Geen zorgen Gerrit, ik leen van Kees wat koelpasta.... :lol:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Montage oplossingen Navigatie systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer