Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Bericht#1 » 29 aug 2012, 15:20

Dag mensen,

Gister ben ik op uitnodiging naar Dordrecht geweest om een Garmin, Zumo te monteren op de GD van Eclipse. Het is en blijft een GD rijder dus... help ik hem nog steeds met vooral het elektro gebeuren.

Het verhaal was, dat de accu van zijn TT Rider het begeven heeft na ruim 23.000 km. Dit laatste volgens de rit statistieken. Ik heb zijn TT Rider gerepareerd door een nieuwe accu te monteren. De defecte accu hield de spanning niet meer vast. Ook was de interne aansluiting voor de net lader kapot en heb deze vervangen door een kabel welke via de achterkant weer naar buiten werd geleid en met een nieuwe XLR verbinding de optie laden via lichtnet hersteld. De TT Rider werkt weer als vanouds.

Ik ben lekker in alle vroegte met de trein gegaan. Eenmaal in Dordrecht zowel op de heen als terugweg nog een park wandeling gemaakt.

De foto's

Afbeelding

Er is voor gekozen om de bevestigingsbeugel op het stuur te maken. Hierdoor moest het e.e.a. gedemonteerd worden als mede een passend gat gefreesd in de stuurkap. Het gat wordt door Eclipse verder netjes afgewerkt door een rubberen ring die hij nog moet gaan halen.

De zekering zit aan de rechterkant onder het kapje boven het contactslot gemonteerd zodat hij er zelf gemakkelijk bij kan indien nodig.

Afbeelding

Op deze manier kon ik de Zumo naar wens en alle tevredenheid van Eclipse gemonteerd krijgen namelijk op oog hoogte en ver binnen handbereik. Op deze manier kan hij recht blijven zitten en heeft duidelijk zicht op het scherm.

Afbeelding

Het docking station van de TT Rider blijft zitten omdat de TT Rider nu als reserve gaat fungeren tijdens zijn scooter reizen naar Frankrijk.

Als laatste heb ik nog de accu aansluitingen van zijn GD gecorrigeerd omdat bij zijn laatste rit naar Frankrijk de originele accu het begeven had en men daar geen accu voor een GD kon krijgen werd er een plaatst vervangende natte accu ipv een gel accu geplaatst.

Nog een mooie foto van een grote fontein in het park.

Afbeelding

Al met al een mooie dag van gemaakt. Om 18:45 uur was ik weer moe en voldaan thuis. Met een tevreden GD rijder.... :D

Mtvrgrt kees
0 x

Stephan

Re: Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Bericht#2 » 29 aug 2012, 15:51

Ziet er netjes uit Kees. Ik heb hem zelf heel eenvoudig op de remvloeistofreservoir bevestigd (zonder te hoeven boren etc) Zal er later even een foto van maken.

grt,

Stephan
0 x

Ron

Re: Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Bericht#3 » 29 aug 2012, 17:24

Weer mooi werk geleverd Kees. Enneh......mooie stad hé :mrgreen:
0 x

Gerhard

Re: Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Bericht#4 » 29 aug 2012, 19:53

Hmm, ben ik dan de enigste die z'n navigatie gewoon met de zuignap op het 'glas' van het dashboard/snelheidsmeter plakt?
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Bericht#5 » 29 aug 2012, 20:57

denk het wel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Grt Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Flevolander54

Re: Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Bericht#6 » 29 aug 2012, 20:58

ja gerhard tijd voor een upgrade hahaha
0 x

Flevolander54

Re: Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Bericht#7 » 29 aug 2012, 20:59

he jan je was een minuut voor me maar we dachten hetzelfde
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Bericht#8 » 30 aug 2012, 03:42

Geweldig opgelost.
0 x
Verander muren in deuren....

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Bericht#9 » 30 aug 2012, 09:10

Stephan schreef:Ziet er netjes uit Kees. Ik heb hem zelf heel eenvoudig op de remvloeistofreservoir bevestigd (zonder te hoeven boren etc) Zal er later even een foto van maken.grt,Stephan


Dan laat die foto maar eens gauw komen hahaha..... ;)

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD

Bericht#10 » 30 aug 2012, 09:15

Ron schreef:Weer mooi werk geleverd Kees. Enneh......mooie stad hé :mrgreen:


Hey die Ron,

Thx.... ach of Dort een mooie stad is weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb hoofdzakelijk alleen maar het treinstation en het park gezien :lol: Had er gewoonweg de tijd niet voor. Misschien een volgende keer meer tijd nemen voor verkenning ;)

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Montage oplossingen Navigatie systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer