Gaaspertje schreef:Deze montage zou ik persoonlijk gedaan hebben ipv een gat te vrezen, maar dat is natuurlijk mijn mening.
Hoi Gaaspertje,
Daar zit wel enige waarheid in.... Eclipse wilde graag recht blijven zitten om de lichamelijke klachten tijdens zijn touren in Frankrijk te verminderen. Zijn algehele houding tijdens het rijden is uitvoerig besproken. Mijn inziens ben ik er goed in geslaagd om aan zijn wensen te voldoen. En het belangrijkste..... Eclipse is meer dan tevreden.
Ik denk dat het ook een kwestie van persoonlijke smaak is. Als men navigatie montages bij menig scooter rijder onder de loop neemt, dan ziet men dat er een persoonlijke smaak aan verbonden is waarbij ieder zich het prettigst voelt.
Als ik de foto's weer terug kijk, dan zie ik ook het volgende.....
Rechts van het stuur zit het olie reservoir voor de rem schijf. Links van het stuur zit niks. Nu... zit daar een navigatie bevestiging. In het totaal plaatje lijkt dan of er voor het oog een balans is ontstaan tussen links en rechts. Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen sorry hiervoor.
Anderzijds, of men nou een klein gat freest in de stuurkap welke afgewerkt wordt met een rubberen ring, of.... gaten maakt in de stuurkap onder het embleem voor de bevestiging van de beugel van je navigatie..... in beide gevallen beschadigd men de stuurkap. Maar toch hebben beide situaties een mooie afwerking.
Als men nog verder gaat nadenken zoals .... een scooter ongeluk.... (mogen het ons bespaart blijven)
..... dan is de montage links op het stuur minder beveiligd tegen beschadiging dan als je de navigatie bijvoorbeeld in het midden van je stuur monteert. Maar ja.... ook hier.... als men echt eronderuit gaat... is en blijft het de vraag.... of je scooter met navigatie het überhaupt overleeft.
Tja.... en wat is dan nu wijsheid zou je dan zeggen
nou.... mijn inziens is de gezondheid van de rijder dan belangrijker waarbij de houding tijdens het rijden doorslaggevend is, voor de montage keuze, die men maakt. Hoe ontspannender men kan zitten tijdens een lange tour des te beter en veiliger het is voor de rijder en mede weggebruiker. Eem leuke bijkomstigheid is ook dat.....alle functies van de bedieningen van de scooter en de zichtbaarheid van de cockpit duidelijk zichtbaar zijn, en behouden blijven. Dit bevorderd mijn inziens alleen maar een ontspannen rit/tour
Bij Eclipse is gekozen voor gezondheid waarbij zijn houding doorslag gevend is om extra belasting van zijn spieren en gewrichten tot een minimum te beperken. De verdere voor en nadelen van deze montage zijn al besproken.
Maar.... dit topic draagt dan ook de naam: "Een gewaagde montage Garmin Zumo op GD"
En wie weet.... komt er in de toekomst wel een scooter op de markt met alle luxe aan boord net zo als bij de huidige nieuwe auto's.....
Mtvrgrt kees