Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Zoetersmurf

Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Bericht#1 » 15 jan 2014, 14:37

Zo als ik in eerdere posts al had vermeld ben ik in het bezit van een Garmin Nuvi 2595, een 5" scherm en ik kan er routes op laden en/of maken....

Maar deze Nuvi is niet waterdicht, sterker nog hij kan helemaal niet tegen water geen druppel zeggen ze, dus daar moet wat op gevonden worden.

Hieronder laat ik door middel van een foto reportage met wat tekst mijn oplossing zien in de hoop dat dit de knutselaars onder ons stimuleert of ideeën geeft.

De Nuvi:
Afbeelding

De zuignap houder voor in een auto:
Afbeelding

nou mag het duidelijk wezen dat deze houder niet zo een goed idee is op een scooter dus online op zoek naar een vervangende houder.

De RAM mount voor Nuvi 2595:
Afbeelding

de kogel mount gemonteerd op de RAM houder
Afbeelding

een plastic bakje (50 euro cent bij een tweedehands goederen winkel)
Afbeelding


Afbeelding

Even passen of het wel kan:

Afbeelding
Afbeelding

Nu ik weet dat de RAM mount in het plastic bakje past is het tijd om het een en ander aan te passen en dus heb ik het bakje voorzien van de nodige gaten
Afbeelding

En weer passen (het is pas de vierde keer lol):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yipeee het past! maar uhmmmm we kunnen niets meer zien...
dus met een figuurzaagje het deksel open gezaagt:

Afbeelding
Afbeelding

Nu hebben we een gat in het deksel maar daar moet nog een ruit voor, een plaatje plastic (doorzichtig) geeft de oplossing
dit plaatje is op A4 formaat en moet dus worden aangepast, ervaring leert dat plastig bij zagen kan gaan splinteren dus een andere manier toegepast.
Maak een plamuurmes goed heet (boven het gasfornuis of met een brander):

Afbeelding

Druk het plamuurmes in het plastic en trek of duw het over de gehele lengte (je hoeft er niet in 1 keer doorheen)

Afbeelding
Afbeelding

Als je de twee delen hebt gescheiden ga je hier mee door tot het nieuwe ruitje de gewenste maten heeft:


Afbeelding
Afbeelding

Nu kun je het ruitje vast lijmen op het plastic bakje het best te doen met goede lijm, ik gebruik een 2 componenten lijm van bison omdat het mij heeft bewezen sterk te zijn en makkelijk mee te werken:

Afbeelding

Nu is het bakje klaar om nog even te passen gewoon om zeker te zijn:
Afbeelding
Afbeelding

Dankzij het klepje kun je ten alle tijden toch bij je Navigatie scherm zonder alles te hoeven demonteren:

Afbeelding

Afbeelding


Terwijl ik dit artikel aan het tikken ben ligt het bakje te drogen, als de lijm is uitgehard kan ik de binnenzijde van het ruitje met siliconenkit waterdicht maken.
Aan de binnenkant van het bakje heb ik een stuk spons geplakt met 2 zijdig tape om rammelen tegen te gaan, ik heb de Garmin nog niet op de scooter geplaatst omdat ik nog niet heb besloten waar ik hem ga monteren.
en ook het bakje is nog niet klaar, rose is leuk maar niet op mijn scooter lol dus ik moet het nog zwart spuiten.
Hiervoor gebruik ik een plastic primer en mat zwarte spuitverf.
Als het geheel klaar en gemonteert is zal ik daarvan hier een foto plaatsen.

P.S.

Op droge dagen kan ik het bakje omhoog over de Garmin schuiven en verwijderen, dit bakje gaat er overheen zodra ik maar denk dat het gaat regenen!
0 x

TK E

Re: Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Bericht#2 » 15 jan 2014, 15:08

creatief met kurk zeg ik maar....en het houdt je van de straat zeg ik maar...al hoewel ik graag aan t touren ben.........maar ja succes
TonnyK
0 x

Stephan

Re: Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Bericht#3 » 15 jan 2014, 15:35

Martin, mijn complimenten voor dit geweldige en uitgebreide foto verslag!!!

Ik heb dezelfde autohouder, en ik ga het er toch mee proberen.

Maar tjemig, wat een mooi knutselwerk! Met name het op maat maken van plexiglas, Mc Gyver stijl.... :lol:

Super bedankt voor het delen hier!!!!

Stephan
0 x

Gebruikersavatar
moffia
Berichten: 94
Contacteer:

Re: Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Bericht#4 » 15 jan 2014, 16:26

geweldig om dit te zien ik weet nog niet welke navigatie ik ga gebruiken als ik iets goedkoops lekker uit gebreid
vind zal ik ook ff een verslag maken
heb al vele navigatie gehad trouwens war wel te soprekken over garmin op nokia n96 of die van sygic op nokia n96
0 x

Robert

Re: Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Bericht#5 » 15 jan 2014, 16:38

Goed gedaan Martin en een mooi en helder verslag van de werkzaamheden. Dar houden we van.
Plexiglas is goed te zagen met een ijzerzaagje of een multitool en dan koelen met peteroleum.
Maar zo met een warm mes heb ik het nog nooit gedaan of gezien.
Goed idee Martin.
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Bericht#6 » 15 jan 2014, 17:18

0 x

Zoetersmurf

Re: Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Bericht#7 » 15 jan 2014, 18:59




Uhmm kees vragen mag sterker nog word zelfs erg gewaardeerd,

Ik ben bij halfords geweest het grootste kant en klare tasje zo als in je link was te klein voor de 2595.
het tasje is voor 4.3" en de 2595 is 5" ze konden wel een grotere bestellen maar konden niet garanderen dat die wel zou passen.

Er is een klant en klare oplossing in de vorm van een ** Aquabox ** maar boven de €70 dat had ik er niet voor over ik zit nu nog net niet aan de €10 inclusief de lijm :)

en ik was even lekker een middagje bezig dus moeders ook weer blij
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Bericht#8 » 15 jan 2014, 19:04

Ik vattum. Had niet in de gaten dat het beeldscherm zo groot van omvang zou zijn. :oops:

Mtvrgrt kees
0 x

Gerhard

Re: Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Bericht#9 » 15 jan 2014, 21:16

@Martin - Mijn Nüvi is ook niet waterdicht maar ik wikkel 'm altijd netjes in transparant huishoudfolie. De eventuele naden 'tape' ik dicht met plakband en tadaaa! Een regenbestendige navigatie! Toegegeven, ik ben minder handig dan jou maar ook stukken luier dus ga ik voor the easy way. Maar jouw doosje, dat ziet er retestrak uit!
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Nuvi 2595 aangepast voor de scooter

Bericht#10 » 15 jan 2014, 22:00

Mooi geknutseld,
Je ziet er zijn meer oplossingen.
Kan je zeggen uit eigen ervaringen dat het fietsnavigatietasje van Halforts goed werkt.

Veel plezier van je knutselwerk.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Social Media

   

Terug naar “Montage oplossingen Navigatie systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer