bevestiging zumo220 op scooter

Gebruikersavatar
the riding man
Berichten: 287

bevestiging zumo220 op scooter

Bericht#1 » 03 feb 2014, 11:39

Ben volop bezig met een mooie oplossing te vinden voor de bevestiging van mijn zumo220. Eerst had ik gedacht om een windscherm te nemen en tussen de 2 bevestigingsstaven een latje te spannen waarop mijn houdertje zou komen. Windscherm wordt niks, na een maand in back-order heb ik laten weten dat ik mijn geld terug wil (wat ze ook beloofd hebben om te doen, ben benieuwd).
Maar heb alweer een andere, eigenlijk nog betere oplossing in gedachte.

Dit is mijn houder:

Afbeelding

In het beste geval kan ik die bevestigen bovenaan op de plastic kap. Dan het ik zowel de mooiste als makkelijkste oplossing, 2gaatjes boren, bouten erdoorheen en klaar, en gps staat op de meest ideale plaats. Maar ik ben bang dat de plastic na een tijdje zou kunnen gaan barsten van het gewicht. Ook al wordt het gewicht minimaal gehouden doordat de gps zelf loodrecht boven de bouten zou komen te hangen en dus naar beneden drukt en niet naar achter of zo. Dus ik denk dat dit wel te doen is.

Oplossing 1:

Afbeelding

moesten jullie nu denken dat dit niet ideaal is, dan heb ik nog een noodoplossing. Ik bevestig dan dezelfde beugel rond de spiegel. Maar eerst en vooral zit ik dan rond de bout van de spiegel waardoor ik vermoed dat de gps de bout van van de spiegel na een tijdje gaat losdraaien, daarinboven is de uitsparing in mijn beugel veel te groot voor het kleine stangetje van de spiegelhouder waardoor ik ook nog een oplossing moet bedenken om dit op te vullen en het is ook optisch niet zo mooi, maar wel sterker vermoed ik.

oplossing 2:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik geef dus de voorkeur aan oplossing 1. Wat denken jullie? Misschien eventueel nog een metalen plaatje ter versteviging gebruiken bovenaan?
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: bevestiging zumo220 op scooter

Bericht#2 » 03 feb 2014, 12:21

Als je voor 1 gaat dan zou ik zéker twee metalen plaatjes monteren (boven en onder) op het plastic en dan zo groot mogelijk als je kwijt kan en van 2 mm dikte.
Dat voorkomt het inscheuren van het kunststof, wel zorgen dat de metalen plaatjes goed aanliggen op de ondergrond. Zo verspreid je de trillingen of de krachten
over een groter oppervlak. Een betere oplossing zou toch zijn om onder de moer van je rechter spiegel een beugeltje te fabriceren zodanig dat je
toch ongeveer op dezelfde plaats uitkomt op je dashboard, dat zal toch stabieler zijn als op de kunststoffen kap.
Succes.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: bevestiging zumo220 op scooter

Bericht#3 » 03 feb 2014, 12:31

Hoi Danny

Als je bij optie 2 een verlengbus met de juiste dikte monteert kun je daarop de klem monteren. Vervolgens kun je de schroefdraad van de spiegel verlengen door schroef bussen te plaatsen.

Optie 1 kan ook masr dan zou ik idd een metaal plaatje maken met dezelfde oppervlakte als de kunststof ondergrond om het draag vermogen te vergroten

Je kunt ook eerst 1 aparte beugel maken en deze te samen bevestigen met de spiegel. Op de aparte beugel maak je dan de bevestiging voor je navigatie

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Montage oplossingen Navigatie systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer