Meatlove schreef:Op Wikipedia lees ik:
A café racer (/ˈkæf reɪsər/ KAF ray-sər, or more commonly /ˈkæfeɪˌreɪsər/ KAF-ay ray-sər) is a lightweight, lightly powered motorcycle optimized for speed and handling rather than comfort – and for quick rides over short distances.
Dus heb ik zo mijn bedenkingen bij al die tassen en koffers op de CR's.
Dan ga je haast de kant op van een BMW GS, Suzuki V-Strom of een Honda CB500X. Mooi man, zo'n kofferpakket!
Tja, het zijn niet de eigenaren die het ding "Caféracer" noemen, dat doet de fabrikant. Eigenaren van een Hanway of Skyteam staan er luidkeels naast te lachen.
Ik vind ook dat als je er een echte caféracer van wil maken dat je het dan zo minimalistisch mogelijk maakt, die dingen zijn eigenlijk de hotrods van de motorfietsen. Alles wat voor overtollig gewicht zorgt (zoals spatborden) er af en zo veel mogelijk motorvermogen, wat dat betreft is de Devil veel meer een caféracer dan de CR.
En tja, dat wij met die dingen gaan touren en ze dus voorzien van handkappen, valbeugels en een heel tassenpakket waardoor het een mini ADV-bike wordt dat zag de fabrikant natuurlijk ook niet aankomen.