New crushcap and waterclosed handshoes

stoyanov
Voormalig STN Lid

Re: New crushcap and waterclosed handshoes

Bericht#11 » 02 feb 2020, 19:56

bertocello schreef:Ik hoop over enkele maanden een review van de LS2 te lezen.

Gaan we doen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Oldy

Bericht#12 » 02 feb 2020, 20:30

stoyanov schreef:
Heeft een P-keur en mag dus niet open worden gebruikt tijdens het rijden, maar daar hebben we lekker sch17t aan.
De verkoper vertelde mij dat de politie zelf ook met open helm rijdt en die gebruiken helmen van Caberg. Ook zonder keur voor open gebruik.
Ik ben een blijde vogel.

Een P-keur :?: Mijn helm heeft een ECE 22-05 en E24 keur merk. Mij is verteld dat het toegestaan is om met deze helm geopend mag worden gereden.
0 x

Marco_61
Voormalig STN Lid

Bericht#13 » 02 feb 2020, 21:20

Oldy schreef:
stoyanov schreef:
Heeft een P-keur en mag dus niet open worden gebruikt tijdens het rijden, maar daar hebben we lekker sch17t aan.
De verkoper vertelde mij dat de politie zelf ook met open helm rijdt en die gebruiken helmen van Caberg. Ook zonder keur voor open gebruik.
Ik ben een blijde vogel.

Een P-keur :?: Mijn helm heeft een ECE 22-05 en E24 keur merk. Mij is verteld dat het toegestaan is om met deze helm geopend mag worden gereden.

In de ECE 22.05 of Economic Commision Europe 22.05 keurmerk, staan voorwaarden waaraan een helm moet voldoen, en welke testen, en hoe de testen uitgevoerd moeten worden. E24 geeft aan in welk land de test uitgevoerd is. Dat is in dit geval Ierland. Verder hoort er op het label ook nog een letter te staan.
De letter J voor jethelmen, en P voor helmen met kinsteun. Helmen die gekeurd zijn voor zowel gesloten of open kinsteun wordt ook wel dubbele homologatie genoemd. Deze hebben op het label de letter P en J.
Deze foto is van mijn helm, en daar zie je duidelijk de P/J staan boven de streepjescode. Dus mijn helm is gekeurd om open of gesloten te rijden.
Afbeelding
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Gr, Marco.
2 x

Heinz

Bericht#14 » 02 feb 2020, 21:23

stoyanov schreef:
Delight schreef:Mooi helmpje!

Ik moet zeggen dat ik rijden met een open systeemhelm weer minder prettig vind. Het kinstuk is een aardige windvanger. Daarom draag ik op de scooter eigenlijk altijd een jethelm.
0 x

Oldy

Bericht#15 » 02 feb 2020, 21:37

:o bij E24 staat inderdaad nog een getal bij: 050015/NP-065509
:oops: betekekent dit No P keurmerk :lol:
0 x

Marco_61
Voormalig STN Lid

Bericht#16 » 02 feb 2020, 21:38

Heinz schreef:
stoyanov schreef:
Delight schreef:Mooi helmpje!

Ik moet zeggen dat ik rijden met een open systeemhelm weer minder prettig vind. Het kinstuk is een aardige windvanger. Daarom draag ik op de scooter eigenlijk altijd een jethelm.

Dat is het mooie van mijn helm. Het kinstuk kan ik helemaal naar achteren klappen, zonder dat de helm van achteren zwaarder wordt.(Shark evo-one 2).
Gr, Marco.
0 x

Marco_61
Voormalig STN Lid

Bericht#17 » 02 feb 2020, 21:41

Oldy schreef::o bij E24 staat inderdaad nog een getal bij: 050015/NP-065509
:oops: betekekent dit No P keurmerk :lol:

Dit betekend dat het geen beschermend kinstuk heeft.
https://www.motor.nl/techniek/helmen-al ... oet-weten/
Gr, Marco.
0 x

Social Media

Terug naar “Café de Slappe Klets”