Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#31 » 18 mar 2022, 09:12

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met dit project staat en wat inmiddels de downtime is. De topics over de Fly en Kisbee heb ik met interesse gelezen, ts hanteert een bijzondere aanpak en dat kan ik altijd wel waarderen.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#32 » 18 apr 2022, 13:39

Topic is een beetje erg oud.. Als je het gevolgd had was het een speedfight 3 2takt geworden..

Ben er op dit moment er nog mee bezig. Gisteren was het familie dag i.v.m pasen dus niet heel veel gedaan. Toen ik weer thuis was rond 17.00 uur nog wat roest proberen aan te pakken. En heb de oude balhoofd lager cups al uit het balhoofd verwijderd..

Denk dat ik zo het frame even ga wassen aangezien die in de berging heeft gestaan een beetje verstoft is.
Ere gisteren heb ik het kickstart mechanise gemonteerd in de nieuwe carterkap.. Was een hoop gevloek om die veer goed op ze plaats te houden. Voordat ik nog ging avond eten was het als nog gelukt (zeker 2 uur eraan gezeten) Monteren van de onderdelen was het probleem niet zo.. Maar de veer op spanning en dat die steeds vervormt was echt etterlijk irritant. Uiteindelijk toch gelukt.
Ben overigens ook met de middenstandaard bezig.. Als ik deze via de tekening monteer zit er een hoop speling op. Heb dit een beetje naar eigen inzicht anders gemonteerd. Zag de bui overigens al voortijdig hangen, vandaar ik meteen 2 van die platte 0.5mm ringen had besteld i.p.v 1. Heb die 2 0.5mm ringen tussen de standaard en het blok gedaan. En aan de eind van die pen heb ik 1mm shims gebruikt die op het 4takt blok v/d standaard zit van de kisbee.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#33 » 20 apr 2022, 08:12

Maar hij heeft dus nog niet gereden?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#34 » 22 mei 2022, 22:52

Welke heeft niet gereden?

Speedfight 3 kan nog niet rijden omdat die op het frame staat.. Maar heb wel 98% van de onderdelen al aanwezig.

New fly moet het frame van gelakt worden, maar wil er ook direct een andere cilinder erop zetten En een andere carterkap.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer