Mijn eerste liefde

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#91 » 01 feb 2023, 10:00

Intussen een kleine update betreft de Classic.
Ik heb nu nog een blok met een staande kop maar heb besloten zodra de financiering het toe laat om een liggende blok met kop erin te plaatsen dit omdat met de staande kop het niet mogelijk is betreft de carburateur en het luchtfilter.
En het blok met de liggende kop geeft wel de ruimte betreft de carburateur en luchtfilter.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#92 » 01 feb 2023, 21:32

:thup: mooi :moto2:
1 x

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#93 » 02 feb 2023, 12:44

Erg netjes Micha! Enig inzicht in wanneer je erop kan gaan rijden? Of is dat koffiedik?
Mooi ding man!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#94 » 02 feb 2023, 12:49

Voorlopig heb ik de tijdspanne eraf gehaald.
Misschien dit jaar en anders later.
En dank je wel Bianca :thup:
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#95 » 02 feb 2023, 22:02

Dat is een staand 4 takt blok? Dacht dat de red rose alleen 2 takt AM6 was. Of ga je 'm ombouwen?

Zit wel een enorm spruitstuk op voor dat motorblok, met deze past je carburateur wellicht wel:

Afbeelding
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#96 » 03 feb 2023, 00:42

Dit model is de classic en niet de redrose.
Het motorblok wat je ziet op de foto is een lifan blok gebaseerd op het blok van mash 50.
Het originele blok wat hier normaal inzat is een 2 takt am4 .
En voor dit model brommer met een blok dat klinkt als rengdengdeng is geen gehoor.
Ja ook in verband met het tekort aan onderdelen voor het originele blok was mijn plan om een 4 takt blok erin te plaatsen.
Het probleem is dat er in dit frame een buis loopt precies waar de carburateur uit komt.
Maar omdat de voet van de inlaat spruitstuk groter is dan gebruikelijk is kan er niet zo snel een ander spruitstuk op.
Dus intussen hier en daar wat rond gekeken en meerdere classic gezien met allemaal een vervangend liggend blok ivm ruimte voor carburateur en luchtfilter.
Dus vandaar.
0 x

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 138

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#97 » 03 feb 2023, 09:08

Gewoon een mooi 'Oer-verhaal'. De oorsprong van je scooterhobby. Eigenlijk kan iedereen daar wat over schrijven.
0 x

    Gebruikersavatar
    Brute-Force
    Berichten: 1150
    Contacteer:

    Re: Mijn eerste liefde

    Bericht#98 » 03 feb 2023, 19:15

    Heb je al eens gekeken / gezocht , naar een Spruitstuk van Honda ?
    Heel veel is afgeleid van Honda , zowel 2 als 4-takt.
    Misschien is het een Optie als je een spruitstuk laat maken .
    Persoonlijk vind ik een verticaal Blok veel mooier / beter bij de Brommer passen als een Horizontaal Blok .
    Blok van een Devil zou helemaal mooi staan vind ik .
    0 x
    Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
    Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
    Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

    Gebruikersavatar
    Pimo
    Berichten: 203

    Re: Mijn eerste liefde

    Bericht#99 » 03 feb 2023, 19:55

    Micha schreef:ik kan zelf geen foto's van mijn eigen meer vinden maar heb een foto online gevonden en wet je hoe deze er toendertijd uitzag.
    Afbeelding

    echt een apart mooie machine

    dan heb je ook echt wat
    1 x

    Gebruikersavatar
    Micha
    Berichten: 1151

    Re: Mijn eerste liefde

    Bericht#100 » 03 feb 2023, 20:12

    Brute-Force schreef:Heb je al eens gekeken / gezocht , naar een Spruitstuk van Honda ?
    Heel veel is afgeleid van Honda , zowel 2 als 4-takt.
    Misschien is het een Optie als je een spruitstuk laat maken .
    Persoonlijk vind ik een verticaal Blok veel mooier / beter bij de Brommer passen als een Horizontaal Blok .
    Blok van een Devil zou helemaal mooi staan vind ik .


    Om je vragen te beantwoorden is de conclusie ja ik heb naar verschillende spruitstukken gekeken en de voet die aan het blok geplaatst moet worden zijn kleiner dan die lifan levert.
    Plus dan nog het feit dat de lifan staande blok afwijkt op diverse dingen dan de staande Mash blokken.
    En lifan blok is een afgeleide van een Honda/Mash blok met diverse aanpassingen van lifan.
    Betreffende deze heb ik rond gevraagd of er misschien een ander spruitstuk aangepast kan worden maar omdat het allemaal gegoten aluminium is en niet duidelijk is welke kwaliteit willen diverse er niet aan gaan beginnen om dat te lassen.
    Maar dat is niet het enige probleem.
    Het is ook de carburateur en het luchtfilter wat daarna komt wat toch best wel een uitdaging vormt omdat ergens te kunnen plaatsen.
    Is een verticaal blok mooier dan zeg ik ja.
    Geeft het zo zijn problemen dan zeg ik ook ja.
    En intussen zit ik gewoon met een voldongen feit dat een liggend blok praktischer is om te plaatsen.
    Ook bedenkend met de beperkte recourse waar ik tegenaan loop.
    0 x

    Social Media

       

    Terug naar “Café de Slappe Klets”

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

    Aanmelden  •  Registreer