Mijn eerste liefde

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#101 » 03 feb 2023, 22:05

Het spruitstuk van m'n foto is van een Honda, specifiek van de CB50R oftewel de Devil. Ik heb daar nog het hele 5 bak 4 kleppen blok van liggen.

Bij de CB50 hangt de carburateur ook praktisch tegen het frame aan, aanzuigbuis van het filter heeft zelfs een bocht erin.

Ik wil best even voor je meten en ik heb hier ook meerdere liggende Honda kopie blokken liggen. Heb nog wel een oudje met krassen die je mag lenen om te passen in je frame. De ophanging van de staande en liggende is namelijk anders.

Afbeelding
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#102 » 03 feb 2023, 22:56

Lijkt mij sterk dat er geen geschikt spruitstuk te vinden valt .
Stel dat het niet te vinden is , kan je er 1 laten maken , bijv RVS ,
Een goed voorbeeld kan je zien bij Harley-Davidson , daar is ook geen ruimte , echter hebben zij het opgelost dmv een Haaks Spruitstuk , zodat de Carburateur haaks op de Cilinder staat , en kijk je aan tegen wat ze noemen : Nice Air Cleaner .
Gaat niet bestaat niet .
Ik snap zo wie zo niet dat je ingedachten heb een Horizontaal blok er onder te monteren ... is toch geen Porem Man!
Je had ook het Originele Blok er onder kunnen laten , wat imo er onder hoort .
Gaat het echt om de Herrie ?? er zijn mooie ... wat ze noemen : Fluister uitlaten , die had ik vroeger onder mijn Zundapp zitten , dat gaf een mooi zoemend geluid , niemand stoorde zich er aan .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#103 » 03 feb 2023, 23:30

Mal printen met 3d printer en gieten in aluminium. Ik heb het al voorbij zien komen op andere fora.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#104 » 04 feb 2023, 03:53

Ik zou zeggen heren kom langs en kijk.
Heb diverse dingen al uitgeprobeerd en met diverse partijen gesproken hier bij mij in de buurt en mijn budget is niet eindeloos.
Niet iedereen heeft een 3d printer en om alleen om daarvoor zo eentje aan te schaffen nee dank u.
Dan wat ik hier ook aangeeft is dat het blok wat ik nu heb van lifan ik daar niet verder mee uit de voeten kom omdat ze dat blok electrisch anders hebben gedaan waar ook niet zo snel tekeningen van te vinden zijn kwa bedrading.
Dan nog de draadboom die ik ooit heb gekocht bij mash Frankrijk bleek achteraf op diverse plekken niet goed te zijn maar kwam daar te laat achter.
Vind ik zo'n staande kop mooier dan zeg ik ja maar practisch loop ik door diverse omstandigheden tegen een muur op en kom niet verder meer en dan kies ik uiteindelijk voor praktische oplossingen wat uiteindelijk makkelijker is op te lossen.
Het is ook de bereidheid van andere wat ze willen of kunnen en het financiële plaatje wat daar aan hangt hoever je komt.
Het is makkelijk om dingen te roepen van een afstand maar het is knap lastig als je zelf tegen dingen aan loopt.
Om nog maar niet te beginnen over een gezondheid die al jaren achteruit loopt.
Maar nogmaals dank u beiden heren voor het mee denken maar door diverse zaken waar ik tegenaan ben gelopen en de beperkte mogelijkheden wat er mogelijk is zal ik toch uiteindelijk gaan kiezen voor wat wel mogelijk is wat voor mij in m'n eentje .
En betreft het originele blok zijn bijna geen onderdelen meer van te krijgen als particulier en als je al iets vindt betaal je de hoofdprijs ervoor.
Een simpel olie pompje van normaal nog geen €50 euro gaat tegenwoordig voor €250 euro over de toonbank en zo zijn er nog wel genoeg andere voorbeelden te vinden.
En betreft het originele blok dat wordt niet weg gedaan maar zal uiteindelijk ooit weer opnieuw worden opgebouwd.
En voor een 4takt blok is nu eenmaal meer te vinden en beter betaalbaar.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#105 » 04 feb 2023, 17:51

Ik begrijp je punt helemaal Micha.
Het valt ook niet mee om in andermans portemonnee te kijken.

Maar als je een kort recht pijpje kwijt kan zoals het voorbeeld hierboven, zou je misschien universeel filter/open luchtfilter kunnen gebruiken met een bocht eraan.
https://www.jmpbonderdelen.nl/powerfilter-haaks-35mm.html zoiets bijvoorbeeld.
Misschien dat het dan wel past?
Anders kom je uit op zelfbouw ben ik bang.
Dan kan je alle kanten op, en kiezen waar de carb moet komen.
De grootste hindernis is de flow van je mengsel en eventuele brandstofneerslag in je spruitstuk als er teveel bochten in zitten, maar misschien dat dat met 4-takt nog wel mee zal vallen.
Ik zou met alle plezier een kijkje willen komen nemen naar deze prachtige brommer, maar denk niet dat het momenteel praktisch haalbaar is helaas.
Welke regio zou ik dan eigenlijk op moeten?
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#106 » 04 feb 2023, 19:35

Dank je Ronin84, ik ben woonachtig in Katwijk zuid holland en daar staat deze Italiaanse dame.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mijn eerste liefde

Bericht#107 » 04 feb 2023, 23:19

Dat rijd ik inderdaad niet even op een avondje op en neer vanuit Helmond..
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer