Plek op de weg.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Plek op de weg.

Bericht#1 » 19 mei 2018, 20:13

Er is veel te doen met de brommers in deze tijd.
In mijn ogen is er veel te veel theoristen in Den Haag die zo heilig geloven in hun theorie.
Ze willen veel maar in de praktische zin is het steeds lastiger om hier mee om te gaan.
Zo ook dat max 45km verhaal.
Tegenwoordig moet je al een rijbewijs halen voor de brommert en als je op een foutje wordt betrapt heeft dat meteen gevolgen voor je huidige roze kaartje.
Men wilt graag de brommer van het fietspad verdwijnen en op de normale rijbaan in de binnenstad.
Binnenkort ook de brommer op de 60km zone op de rijbaan.
Pff en dan nog steeds die 45km aanhouden?
En dat wok verhaal vind ik ook zo hypocriet.
Maar dat is mijn mening.
Een auto of motor mag je wel mega opvoeren en mega veel pk hebben en de brommert niet, en al rijd je netjes gewoon 50km om met het verkeer mee te kunnen om niet onzeker te zijn over je leven en ja daar is die zo vervloekte rollerbank.
O meneer hij gaat 56 op de rollerbank, u krijgt een wok melding veel plezier ermee.
Dit als voorbeeld heren/dames.
Ik ben ervoor dat de brommert gewoon gelijk wordt getrokken met het overige verkeer en in de binnen bebouwde kom gewoon 50 mag/kan.
En buiten de bebouwde kom 80.
Waarom?
De vele beperkingen in de mechanische zin van het woord is dat het niet milieuvriendelijker is door die brommers zo af te knijpen.
Steeds minder fabrikanten hebben nog de behoefte om hier energie annex geld in te steken en steeds meer fietsboeren beginnen te stoppen met het verkopen van brommers vanwege het vele gezeur hier om heen.
Waarom er in de afgelopen jaren steeds meer mensen op de brommert zijn gegaan?
Simpel als je oplet .
Kijk naar het openbaar vervoer, de kosten van de auto en alle rand-artikelen erom heen.
Toch weigert Den Haag dit te willen zien en weigert te geloven dat er vele personen niet de vermogens hebben om een auto te kunnen betalen en of het openbaar vervoer.
Ook dat euro 4 verhaal vind ik de burger door de strot geduwd en te radicaal en ze hadden dan eerst de fabrikanten moeten aansporen omdat deze hadden liggen slapen , maar nee dat is te makkelijk we pakken de burgers lekker eerst en plukken ze kaal.
Ik ben misschien simpel in mijn denken maar ik vind dat het niet allemaal zo ingewikkeld hoeft te zijn en het vele malen makkelijker kan zijn.

Disclaimer: dit is mijn brainfart en hoe ik er in de tegenwoordige tijd tegen zaken aankijk en ja ik mag en kan het mis hebben want ik ben een mens en heb een mening.
Ieder heeft zo zijn mening en die probeer ik te respecteren waar ik kan,
3 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Plek op de weg.

Bericht#2 » 19 mei 2018, 21:31

Fabrikanten doen alleen iets als het opgelecht word nu euro 4 terwijl ze weten dat in 2020 euro 5 van kracht gaat waarom niet gelijk daarnaar toe werken nee dat doen we lekker niet terwijl ze het allang weten
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Plek op de weg.

Bericht#3 » 19 mei 2018, 21:34

Mee eens @gerard lift
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Plek op de weg.

Bericht#4 » 19 mei 2018, 22:26

Nee Micha; je bent niet simpel.
Je bent een weldenkend mens met een hele nuchtere beredenering en een zeer heldere kijk op zaken.
De reden dat jij/wij ons zo druk maken over deze, in de ogen van politici, futiliteiten is omdat politici een slag mensen is wat 'zichzelf heeft uitgevonden". Net als managers. Ze zijn feitelijk volledig overbodig, maar om dat te voorkomen gaan ze allerhande regeltjes/wetten bedenken waarmee ze zichzelf en hun soortgenoten een podium geven en in stand houden.
We hebben niet om hen gevraagd; ze hebben zichzelf opgedrongen. En wij zijn zo DOM om elke keer weer onze stem aan hen te geven....
Iedereen met 2 lessen natuurkunde weet dat de keten zo sterk is als de zwakste schakel en dat een peloton zo snel is als de langzaamste deelnemer.
Dat dringt in politiek Den Haag niet door. Er moeten eerst doden en gewonden vallen, dan moet daar over vergaderd worden en een politieke enquetecommissie moet de laatste plooien gladstrijken, maar gelijk krijgen doen 'wij' nooit...
De Brusselse dictatuur vindt langzaam zijn weg in Europa; te beginnen met NL omdat daar de meeste makke schapen lopen.
Ik kan hier een uiteenzetting gaan geven van mijn visie op de huidige politiek, maar dat wil ik de lezers van dit forum besparen. Een ieder kan, denk ik, wel voor zichzelf uitvogelen dat we genaaid worden waar we bij staan.
Een bromfiets moet euro 4 zijn, maar het aantal vliegbewegingen blijft toenemen. Wat een vliegtuig uitstoot per vlucht daar kunnen wij met zijn allen 400 jaar voor brommer rijden.
Mijn advies: laten we de rollen omdraaien en allemaal blanco stemmen....
Dan kunnen WIJ eisen gaan stellen, in plaats van onszelf te laten leven.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer