Ik heb de afgelopen jaren diverse ervaringen opgedaan in de diversiteit met voertuigen.
Zo ook natuurlijk met brommers annex scooters.
Zo heb ik dit jaar al op diverse Dink's gezeten en geloof me geen 1 Dink rijdt of is hetzelfde.
Zo heb ik ook op de nieuwe en befaamde Jet14 gezeten en gereden en ja voor mijn formaat is het een goeie en kwa rijden viel het ook nog mee maar er was 1 ding waar ik niet aan kon wennen en dat was dat gevoel dat de neus zo zwaar en laag aanvoelde.
Zeg maar een continu gevoel dat de neus naar beneden duikt.
Ik weet het niet en ik kan daar nog niet echt aan wennen.
En nee ik kraak de Jet14 niet af het is gewoon mijn ervaring en mijn gevoel.
Zodoende heb ik dit jaar dankzij een financiële meevaller vorig jaar een Aprillia classic 50 kunnen halen in het zuiden van het land en is zodoende een opknap project annex customicing dingetje.
En ja ik heb ook dit jaar nog op een bekende en beruchte schakelbrommer mogen rijden van een wel bekend en welbesproken persoon en ja ik reed er mee weg of ik nog nooit verleerd was ( kuche kuche ).
Het op en afstappen was wel hilarisch om te zien zeker met die korte kromme pootjes van mij.
En ja dan hebben we ook nog dat gedoe om dat euro4 verhaal.
Ja ik vindt het goed dat de grote bedrijven eindelijk meer moeite gaan doen om ze milieuvriendelijker te maken maar de manier hoe het ons door de strot gedouwd wordt daar ben ik niet over te spreken.
Ik ben en zal ook nooit een pro 2takt fan zijn als zowel een pro 4takt fan zijn.
Door de huidige wetsregelgeving is en zijn alle 4takt scooters en brommers zo afgeknepen en beperkt dat dit met de huidige stand van zaken er diverse andere problemen opduiken die het rijplezier van zo'n euro4 model verpesten.
Er zit een bepaalde firma in Amsterdam die zelf heeft uitgevonden zonder eerst hulp te krijgen om deze problemen te verhelpen en heeft al divers lid in een hogere sfeer gebracht na het weghalen van diens bokkige gedrag van diens voertuig.
Met de aankomende wensen van mijn gemeente en rand gemeentes en de wil van een grotere gemeente bij mij in de buurt ben ik genoodzaakt over een tijd toch over te schakelen naar een nieuwer model, maar wat het nu wordt daar ben ik over gaan twijfelen.
En ja de Classic blijft gewoon en desnoods met een 4takt blok en dit meer omdat er bijna tot geen onderdelen zijn te krijgen waar ik bij kan.