Hoe gaat de toekomst eruit zien voor EURO type goedkeuring

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Hoe gaat de toekomst eruit zien voor EURO type goedkeuring

Bericht#1 » 04 sep 2018, 02:59

Ik vraag me eigenlijk af hoe we er ongeveer over 3 jaar er voor staan met de EURO type goedkeuring en de mileu eisen en mileu zones.. Vooral dit laatste vraag ik me af wat er komen gaat..

Het is mij geheel duidelijk dat we zo langzamerhand gaan toe werken richting de elektrische scooters..
Wat ik vooral wil weten wat gaat er met de milieu zones gebeuren, gaan we ook veranderingen zien bij de want kleinere gemeentes. En zijn er plaatsen die bijvoorbeeld mee gaan doen aan de rest van de grotere steden waar dit al gangbaar is?

Gaat deze verandering alleen bij deze grotere steden blijven en hoeven we buiten de randstad hier geen zorgen over te maken.
Of gaat dit ook nog een staartje krijgen dat dit straks landelijk dekkend word??
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Hoe gaat de toekomste eruit zien voor EURO type goedkeuring

Bericht#2 » 04 sep 2018, 07:38

Goeie vraag @Klapband, er is geen zekerheid op te zeggen in verband dat we met menselijke bestuurders te maken hebben bij de gemeentes en hier in het westen zijn ze ietwat fanatieker dan in het rest van het land kwa milieu. Is het beter dat er schonere brommers komen dan zeg ik ja maar het is wel de manier waarop het gebeurt wat mij tegen de borst stuit. Ikzelf heb een technisch gezien een oldtimer en een ietwat modernere scooter en die laatste zal ik binnen nu en 2 jaar vervangen in verband met meerdere persoonlijke puntjes waar ikzelf tegenaan loop. Ik zie wel waar het op uitkomt met dat euro gebeuren. Het zal mij niet verbazen dat het overgrote deel van het land er soepeler mee om zal gaan en niet zo fanatiek zijn als in het westen / randstad. Mensen zullen zich toch altijd blijven verplaatsen en spullen vervoeren. En ja er zullen dingen veranderen maar we kunnen niet zien in hoeverre dat uit gaat pakken. En ja ik begrijp je zorgen wel.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Hoe gaat de toekomste eruit zien voor EURO type goedkeuring

Bericht#3 » 04 sep 2018, 07:54

Regeren is vooruitzien.
Als dat op een gegeven moment niet meer gaat, omdat er zoveel bomen staan dat je het bos niet meer ziet, dan is het simpel.
Je verbiedt het gewoon.
Dat heeft dan weer als voordeel dat je boetes kan gaan uitschrijven of ontheffingen aan de man kan brengen.
Nadeel is dat je moet gaan handhaven.
Maar daar is de techniek voor.
Om een antwoord op je vraag te geven: er komt een moment dat het allemaal niet meer uit te leggen is en dat er niet meer aan de vraag kan worden voldaan.
Tot dat moment etteren we lekker door op de wijze waarop we nu bezig zijn.
De kruik gaat net zolang te water tot hij barst.
En daarna?
Ach ik denk eerlijk gezegd dat er al lang een alternatief is.
Maar zoals al eerder iemand opmerkte; fabrikanten willen niet veranderen en innoveren.
Daartoe moeten ze worden gedwongen.
Komt goed.
Straks zitten we net als vroeger op een voertuig met 2 wielen "Broem Broem geluiden te maken."
Fantastisch toch?
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Hoe gaat de toekomste eruit zien voor EURO type goedkeuring

Bericht#4 » 04 sep 2018, 12:20

De nieuwe "scooter" van de toekomst is een geknepen electrische fiets met een half pak speelkaarten tussen de spaken. Daar kan je dan toch zeker 40 kilometer mee rijden voordat je die weer 5 uur minimaal moet opladen!

Alhoewel, in ons geval...

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Hoe gaat de toekomste eruit zien voor EURO type goedkeuring

Bericht#5 » 04 sep 2018, 12:46

Er is een nieuwsbericht geweest dat het kabinet twee opties gaat geven aan gemeentes die milieuzones willen voeren. Een strenge en een soepele. Staat wel op internet, maar ik heb ff geen tijd om te zoeken.

Ook dacht ik gelezen te hebben dat de individuele milieuzones van gemeentes in strijd zijn met de regels van de EU, maar dat weet ik niet te onderbouwen.

Wie wel tijd heeft mag ff googelen van mij. :)
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Hoe gaat de toekomste eruit zien voor EURO type goedkeuring

Bericht#6 » 04 sep 2018, 12:59

Meatlove schreef:Er is een nieuwsbericht geweest dat het kabinet twee opties gaat geven aan gemeentes die milieuzones willen voeren. Een strenge en een soepele. Staat wel op internet, maar ik heb ff geen tijd om te zoeken.

Ook dacht ik gelezen te hebben dat de individuele milieuzones van gemeentes in strijd zijn met de regels van de EU, maar dat weet ik niet te onderbouwen.

Wie wel tijd heeft mag ff googelen van mij. :)


Je doelt waarschijnlijk hier op?

https://europadecentraal.nl/praktijkvra ... ilieuzone/
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Hoe gaat de toekomste eruit zien voor EURO type goedkeuring

Bericht#7 » 04 sep 2018, 15:16

Nee. Die bedoel ik niet nee.

Dit is het ene bericht.

https://www.ad.nl/binnenland/kabinet-wi ... ~a50bb214/
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Hoe gaat de toekomste eruit zien voor EURO type goedkeuring

Bericht#8 » 04 sep 2018, 15:40

"... je wilt symboolpolitiek met milieuzones vermijden"

* verslikt zich *


Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hoe gaat de toekomst eruit zien voor EURO type goedkeuring

Bericht#9 » 04 sep 2018, 17:53

weet je wat pas gevaarlijk is voor het milieu?

Ambtenaren die de hele dag zitten te praten over dingen die jij en ik moeten doen en waar we ons aan moeten houden ......

maar onder tussen zelf niets doen en , regels , wat is dat dat is toch alleen maar voor de burger
bij de burger klagen ze dat ze 1,7 %salaris verhoging moeten geven , maar een Topman van ING mag even 50% er boven opgooien

hoe zat dat ook al weer met die Crisis ?
vele mensen kunnen hun levensbehoefte niet meer normaal betalen , omdat de crisis is geweest en dus niemand er op voor uit is gegaan .....
en vele belangrijke dingen voor de burgers zijn weggedaan omdat het niet meer te betalen is
Maar nu komen vluchtelingen met 10.000 binnen en er is in eens genoeg plek en huizen om die mensen hier binnen te halen

maar wij als Nederlanders moet 8 jaar wachten willen we als starter een huis kunnen huren :schater:

Net zo iets als EIGEN geld ... nooit hoor je mensen of Ambtenaren praten over eigen geld maar ga je een huis kopen dan moet je in eens EIGEN geld hebben .... ???
dacht dat geld nooit eigen was maar van de staat ?

nu we het toch over geld hebben ,, het meeste onzinnige wat er bestaat ..

zet je het op de bank , heb je er niets aan , geef je het uit heb je er ook niets aan ...maar iedereen wil er zo veel mogelijk van hebben

:worshippy: :bang!:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Hoe gaat de toekomst eruit zien voor EURO type goedkeuring

Bericht#10 » 04 sep 2018, 19:08

Die regels die men voor de auto's instelt hebben bijna geen nut meer. Want wie rijdt er nou nog in een diesel van voor 2006, laat staan van voor 2001?
Is dat ook niet waar de symboolpolitiek over gaat? Een zone waarin voertuigen ouder dan 17 jaar gemeden moeten worden. Procentueel win je daar helemaal niets mee.

Overigens hebben gemeenteambtenaren jaren op de nullijn gezeten met het salaris, omdat ze er niets bij mochten hebben van de politiek. De inflatie ging toen wel gewoon door.

Eerst ff inlezen svp!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden  •  Registreer