Weet iemand misschien of china scooter een te onderbemeten accu hebben.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Weet iemand misschien of china scooter een te onderbemeten accu hebben.

Bericht#11 » 20 jan 2019, 10:41

René K schreef:Spruitstuk verwijdert? :roll:



Snelste manier om te checken of een motor wil lopen of niet. Geloof me.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Weet iemand misschien of china scooter een te onderbemeten accu hebben.

Bericht#12 » 20 jan 2019, 11:26

Klapband schreef:Vandaag geprobeerd met start pilote.. Zoals hierboven gezegd het spruitstuk geheel verwijderd en dat spul erin gespoten..

Lijkt 1 seconden te willen lopen, en daarna zich zelf weer dempt om uit te gaan.


Ben je tijdens het starten door blijven spuiten met de start pilote?

Klapband schreef:Bij het demonteren van de kop. Is het echt nodig om de voetpakking van de cilinder ook opnieuw te vervangen.. (de motor heeft er eigenlijk nog niet ermee gedraait (maar heeft wel gemonteerd gezeten.)


Zolang de cilinder op zijn plek blijft zitten is het niet nodig om de voetpakking te vervangen.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Weet iemand misschien of china scooter een te onderbemeten accu hebben.

Bericht#13 » 20 jan 2019, 12:07

O,.. de ANWB wegenwacht heeft toen der tijd bij m'n voertuig alleen de luchtfilter deksel eraf gehaald en in de
lucht inlaat een soort van startpilote gespoten. Bij het starten sloeg de motor onmiddellijk aan en kon de luchtfilterdeksel
er weer op. Maar goed, misschien niet zo'n goede monteur geweest. :D
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Weet iemand misschien of china scooter een te onderbemeten accu hebben.

Bericht#14 » 24 jan 2019, 01:37

@Bjorn.. Heb er gewoon wat erin gespoten.. Daar zou hem op ze minst wel 3 a 4 seconden op moeten lopen.
Het was meteen een beetje reageren en direct weer uit..

Ik ga het liever proberen met een originele kop van dat blok.. (eentje waarmee al gestart en lopen heeft)

Heb overigens de nieuwe kop niet gecontroleerd.. Ging er wel vanuit dat het goed zat (omdat alles al nieuw was)

Ik denk dat bij de nieuwe kop de kleppen niet zijn ingeslepen.. Zou natuurlijk ook een compressie test kunnen doen..
Heb ten eerste die meter niet. En geen idee hoeveel bar die cilinder dan zou moeten hebben.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Weet iemand misschien of china scooter een te onderbemeten accu hebben.

Bericht#15 » 24 jan 2019, 05:22

Klapband schreef:@Bjorn.. Heb er gewoon wat erin gespoten.. Daar zou hem op ze minst wel 3 a 4 seconden op moeten lopen.
Het was meteen een beetje reageren en direct weer uit..

Ik ga het liever proberen met een originele kop van dat blok.. (eentje waarmee al gestart en lopen heeft)

Heb overigens de nieuwe kop niet gecontroleerd.. Ging er wel vanuit dat het goed zat (omdat alles al nieuw was)

Ik denk dat bij de nieuwe kop de kleppen niet zijn ingeslepen.. Zou natuurlijk ook een compressie test kunnen doen..
Heb ten eerste die meter niet. En geen idee hoeveel bar die cilinder dan zou moeten hebben.


10.
vervangen bij 7
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Weet iemand misschien of china scooter een te onderbemeten accu hebben.

Bericht#16 » 24 jan 2019, 21:50

Klapband schreef:@Bjorn.. Heb er gewoon wat erin gespoten.. Daar zou hem op ze minst wel 3 a 4 seconden op moeten lopen.
Het was meteen een beetje reageren en direct weer uit..


Ik hoop dat ik het niet te moeilijk uitleg, maar alleen een beetje inspuiten in de inlaat (zonder spruitstuk) is niet genoeg om de motor te laten lopen.Een enkele plof is mogelijk maar veel meer niet.

Het start toeren tal ligt rond de 300 tpm, dit is het minimale wat nodig is om een motor te laten aanslaan.
Ga je dit terugrekenen dan kom je uit op 5 tps (toeren per seconde) , in die seconde gaat de krukas dus 5 keer rond. Het is een 4 takt, (inlaat slag, compressie slag, arbeids slag en uitlaatslag) dus om een volledige cyclus af te ronden gaat de krukas 2 keer rond. In die seconde heb je dus 2,5 keer de 4 takt cyclus.

Op het moment dat ze cilinder de inlaat slag doet, zuigt hij 49,9 cc aan brandstof/lucht mengsel naar binnen.
Als je dus de inlaat er af haalt en daar daar wat start pilot inspuit is dat met 1 inlaat slag weg en zal hij daarna enkel lucht aanzuigen. De inhoud van de inlaat kanaal is kleiner dan de inhoud van de cilinder, vandaar dat hij dus ook maar die 1e seconde een plof geeft en daarna niets meer, er gewoon te weinig brandstof om de verbranding aan de gang te houden.

Klapband schreef:Ik ga het liever proberen met een originele kop van dat blok.. (eentje waarmee al gestart en lopen heeft)

Heb overigens de nieuwe kop niet gecontroleerd.. Ging er wel vanuit dat het goed zat (omdat alles al nieuw was)

Ik denk dat bij de nieuwe kop de kleppen niet zijn ingeslepen.. Zou natuurlijk ook een compressie test kunnen doen..
Heb ten eerste die meter niet. En geen idee hoeveel bar die cilinder dan zou moeten hebben.


Compressie testen zonder apparatuur is idd lastig. Mocht je de kop er af halen is er wel een manier om te testen of de kleppen goed sluiten.

Oude bougie in de cilinderkop draaien
Dan leg je de cilinderkop op zijn kop :hammer: zo dat het raak vlak wat op de cilinder komt waterpas ligt. Dan vul je de verbrandingskamer met olie tot de rand. Dit laat je een nachtje liggen met een opvangbak of doek er onder. Zit er na de nachtrust olie in je in- of uitlaat kanaal dan sluiten je kleppen niet goed af, zijn ze droog dan is alles dicht.

Dit is geen foto van mijn cilinderkop, maar je kan wel zien hoe het moet.
Afbeelding
1 x

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer